اصول

چکار کنیم که فرزندانمان پیامبر را دوست بدارند؟ (3-3)

@ سوم: وسایلی آسان جهت کاشتن محبت پیامبر در دل و درون فرزندانمان:

1بازگویی داستان های معجزات نبوی

2بازگویی اخلاق و صفات برجسته ی پیامبر (ص) در رابطه با یاری رسانی وحمایت و طرفداری از فقراء و ستمدیدگان و اظهار و نمایان کردن مهر و محبت ایشان نسبت به تمامی یتیم ها و مساکینی که در اطراف او زندگی می‌کردند.

3بحث در مورد اینکه پیامبر اسلام تنها کسی است که در روز قیامت شفاعت می‌کند و تنها شفاعت او ارزش دارد و به آن پاسخ مثبت داده می‌شود.

4بازگویی خدمات و جان فدایی اصحاب بزرگوار در راه خدمت رسانی به پیامبر (ص).

5سنت های پیامبر(ص) را به فرزندانمان یاد دهیم وبه آنها یاداور شویم که این سنت ها را حفظ کنید زیرا شما را از شیطان های انس و جن محفوظ می‌دارد.

6پدر و مادر با اعمال خویش به فرزندانشان یاد دهند که آنها آگاهی کاملی نسبت به سنت پیامبر (ص) دارند و با کمال میل آن را پیروی و از آن محافظت می‌کنند.

 نویسنده‌ی کتاب «التربیة الاسلامیة» می‌گوید: هر کدام از نوشتن کتاب های تربیتی و طرح کردن برنامه‌های زندگی کاری آسان و ساده است، ولی آنچه مهم و کارساز می‌باشد، این است که آنها را در زندگی روزمره خویش عملی کنیم و آنها را از دنیای نوشتاری به دنیای عملی در بیاوریم، اگر این را انجام دادیم آنگاه آن نوشته، خود را به عنوان یک پیام راستی و واقعی بر دیگران عرضه می‌کند.

چهارم:یاداوری نکاتی مهم در هنگام آموزش محبت پیامبر به کودکانمان

1با استفاده از اسلوب گفتگو و سؤال و جواب، راههای قناعت را بهتر نمایش دهیم و از بکار بردن اسلوب صحبت کردن منهای گوش فرا دادن دوری کنیم.

2در هنگام بحث کردن زندگی نامه و وقایع، اسلوب و روشی را به کار گیریم که عشق و علاقه را در دل و درون فرزندان ایجاد کند.

3در هنگام حفظ کردن احادیث و سنت های نبوی جایزه و هدایایی به فرزندان اعطاء شود.

4تلاش در راستای خشنود نمودن پیامبر (ص) و بحث کردن در مورد سرانجام و سرنوشت این خشنودی، و همچنین در مورد رسیدن به خدمت آن بزرگوار در روز واپسین و استقبال کردن ایشان از کسانی که او را دوست داشته‌اند و اینکه پیامبر از آب کوثر به آنها می‌بخشد.

به امید ایجاد عشق و علاقه‌ی زیبا و دلربا در دل و درون هر پدر و مادر و فرزند مسلمانی که می‌خواهد به آیین خود پایبند باشد.

سایت به‌خته‌وه‌ری(سعادت)

ترجمه:   سردار شمامی

بخش نخست مقاله

بخش دوم مقاله

نمایش بیشتر

سردار شمامی

@ کردستان - بانه @ نویسنده - مترجم @ فعال دینی و اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا