گفتگو

کشوری که بیش از کشورهای اسلامی مسلمان دارد

این کشور غیر مسلمان در مقایسه با کشورهای اسلامی بیشترین جمعیت مسلمانان را به خود اختصاص داده است…

به گزارش  پایگاه خبری  عرب نیوز، هند تنها کشور غیراسلامی است که تعداد مسلمانان آن در مقایسه با کشورهای اسلامی، بیشترین جمعیت را به خود اختصاص داده است.
بنابراین گزارش، هند بیش از 200 میلیون مسلمان دارد .
با وجود گستردگی اسلام در هند، مسلمانان این کشور با مشکلاتی ناشی از عدم درک حقایق اسلامی توسط هندوها و خشونت های مذهبی  روبه رو هستند.
در همین باره، تبلیغات اسلام هراسی در رسانه های هند نیز دلیل مهمی برای درک نادرست از حقایق اسلامی است، به طوری که یک اشتباه کوچک مسلمانان را بزرگ نشان می دهند، درحالی که جنایت های هندوهای تندرو را در رسانه های خود منتشر نمی کنند.
همچنین، برخی از رسانه های هندو نیز تلاش می کنند تا پیامبر اسلام را خدا ی مسلمانان معرفی نمایند  به جای اینکه به عنوان انسان کاملی معرفی نمایند که از سوی خدا به مقام پیامبری مبعوث شده است.
این درحالی است که مسلمانان هند تلاش می کنند با چاپ بیش از ده ها عنوان کتاب و نشریه در سال و شرکت فعال در انتخابات محلی و پارلمانی این کشور، به دنبال برقراری رابطه ای منطقی و مناسب با روشنفکران، سیاستمداران و فعالان مدنی غیر مسلمان باشند.
مسلمانان هند همچنین تلاش می کنند با رفتار خود ، به طور عملی تعالیم اسلام را به پیروان سایر ادیان در این کشور آموزش دهند و درهمین راستا برای حفظ همبستگی و اتحاد میان اقوام گوناگونی که در هند زندگی می کنند، بسیاری از مسلمانان در مراسم های مذهبی غیر مسلمانان شرکت می کنند و به آن ها نیز اجازه می دهند که در مراسم های اسلامی شرکت نمایند.
از سوی دیگر مسلمانان هند برای توانمند سازی زنان هندی و افزایش آگاهی آنان با کمک تعالیم اسلامی، تلاش می کنند.

منبع ” سایت تذکره”

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

‫2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا