تاریخ

گویند لحظه ایست روییدن عشق

آن لحظه هزار باد تقدیم توباد

میلاد محمد پاکم(ص) را به تمام قلب های پاک تبریک خواهم گفت وبه حرمت «ن والقلم ومایسطرون» وتمام شأن و بزرگیش در کنار وصف زیبای «رحمه للعالمین» از قول خالق مهربان و مهرورزمان یادآوری چند سطری از زبان آنان که با علم و عشق به رسالتش ایمان داشتن و دارند و عشق ورزیدند چه زیبا جلوه می نماید!! 
✏️محمد (ص) انسانی بود که در مقام انسانیت حتی قبل از بعثت هم شناسنامه‌ی پاک و درخشانی داشت و امانت داری و صداقتش ثمرات نیک خویش را به بار آورد، آن گونه که زمین پاک درختانی را بارور می کند.
✏️محمد (ص) حقیقتی است و کتابی که نه در زمان حال و نه در زمان آینده نقص و فساد در آن رخ نمی‌دهد و رسالتش جاودانه خواهد بود
✏️محمد (ص) انسانی خیالباف نبود تا در مسلک و روش خود دچار تردید شود، بلکه مرد حقیقت بود.
✏️محمد (ص) در میان کودکان یگانه در میان جوانان سرآمد و بی‌همتا در میان نوجوانان امین و پیراسته در نظر دانشمندان مصلح به تمام معنا که هیچ اصلاحی مؤثر‌تر و صعب‌العبور‌تر از زمان ظهور محمد (ص) نبوده و هیچ موفقیتی به پای موفقیت وی نمی‌رسد.
✏️هیچ میراثی پربار‌تر، دقیق‌تر و نازک‌تر ثروت تربیتی محمد (ص) نیست.
✏️چندین هزار حدیث صحیح و خطوط سیره‌ی پاک یک انسان وجود دارند که در یک مدار شناورند و هیچ گاه سقوط نمی‌کنند‌، گاه یک ستاره می‌افتد، ولی غیرممکن است که محمد (ص) سقوط کند.
✏️محمد (ص) کهکشان، نیروگاه محبت، چهره‌ی پاک و ماندگار تاریخ است.
✏️محمد (ص) مظهر محبت و رحمت بود. خدا را بسیار عبادت می‌کرد، زیرا او را بسیار دوست داشت. به مردم بسیار احسان می‌کرد، زیرا ایشان را دوست می‌داشت. از صمیم قلب خود پاکی و پاکیزگی را دوست می‌داشت.
✏️محبت در زندگانی محمد (ص) هوسی زودگذر نبود، بلکه با خون او عجین شده بود.
✏️محمد سرچشمه‌ای بود که الفت و انس از او می جوشید.
✏️محمد (ص) چه در مرحله‌ی نخست از حیات خود در لباس یک چوپان و یک تاجر الگویی برای امانت و راستی در محل انظار و توجه دیگران بود.
✏️محمد (ص) در عالم معنویت‌‌ همان ارزشی را دارد که اکتشاف بخار و برق در عالم مادی داشت.
✏️…….آری محمد (ص) آن یگانه قهرمانی است که از راه و رسمش محبت آموختیم، از احساس و عاطفه‌اش قداست دیدیم، از عهد و پیمانش صداقت آموختیم و برای هر مسلمان و دعوتگری ضروری است که قلباً و قالباً با نخستین داعی محمد (ص) مناسبت داشته باشد و هر چقدر این مناسبت، قوی‌تر باشد به همان نسبت، او هم دارای تأثیر و جذابیت بیشتری خواهد بود.

سیره‌ی پیامبر (ص) بایستی مدرسه‌ی تعلیم و تربیت و کلاس درسمان شود که هر روز با آموزه‌ای از سیرت و صورت حیات مبارکش زندگیمان را شروع کنیم و زندگی که محبت و پاکی و تلاش و امید در آن موج می‌زند تا ما بتوانیم در سایه‌سار نخلستان های راه و فکر و اندیشه‌اش دلسوز و امین مردم شویم، پاک بیندیشیم ، پاک بمانیم و پاک زندگی کنیم، دلی بی‌کینه داشته باشیم، برخورد و روش بیاموزیم، عفو و گذشت برگزینیم، در حضور و غیاب هم حرمت همدیگر را نگه داریم، راز، نگه داریم، عیب دیدیم بپوشانیم، غم دیدیم بزداییم، خاطر خوبان را حتی بعد از مرگ هم زنده داریم.. مجلس پیامبر مجلس علم و دانش، حیا و ادب، صبر و قناعت، امانت و صداقت بود؛ بیایید ما هم مجلس‌هایمان را اینگونه بیاراییم.
اللهم صل علی محمد وعلی اله وصحبه وسلم

جنت نصری – کرمانشاه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا