گفتگو

آسیب‌شناسی دینداری و دعوتگری

نویسنده:  دکتر محمد نوح

ترجمه:  عبدالعزیز سلیمی

ناشر:    احسان

نوبت چاپ:    دوم

سال چاپ:    1392

قطع:  وزیری

تعداد صفحات:     488

نوع جلد:  شومیز

تعداد جلد:    یک

قیمت:    15000 تومان

برای ره‌پویان عرصه‌ی دعوت اسلامی، آگاهی و شناخت از آسیب‌هایی که در طیّ طریق ایمان، ممکن است گریبانگیرشان شود، ضرورتی انکارناپذیر است. مسیر دینداری و دعوتگری گر چه به فرموده‌ی رسول اکرم –صلی الله علیه و سلم- به مانند روزی روشن و بی‌غبار است اما عاری از عَقَبه‌ها، گردنه‌ها و هلاک‌گاه‌های صعب نیست.

مهم‌ترین آسیب‌ها و مخاطراتی که پوینده‌ی راه را تهدید می‌کند، آسیب‌ها و آفاتی است که مربوط به خودِ‌ فرد و نحوه‌ی نگرش و احوال درونی او می‌شود. آفاتی که متعرض شخصیت و منش و خلق و خوی فرد دعوتگر می‌گردد و از درون او را «فَشل» و ناکارآمد و درمانده می‌کند.

در این کتاب، دکتر محمد نوح که از دعوتگران معاصر است با دقتی تحسین‌انگیز به بیان تفصیلی عوامل و اسباب ناکارآمدی و آفات و آسیب‌های پرخطر مسیر دینداری، ‌پرداخته است و 28 آسیب مهم را بررسی و واکاوی نموده است.

دکتر محمد نوح، در ارتباط با هر یک از آفات ذکر شده، ابتدائاً به بیان معنای لغوی، سپس تبیین عوامل و اسباب پیدایش و بروز آن آفت و آن‌گاه به پیامدهای ناگوار آسیب مذکور می‌پردازد و در نهایت، راه‌کار درمان و مسیر مداوا و علاج آسیب را نشان می‌دهد.

عناوین برخی از آفات مذکور در این کتاب عبارتند از:

سستی و ناتوان شدن، زیاده‌روی، شتابزدگی، گوشه‌نشینی، خوپسندی، قضاوت عجولانه، تندروی و سخت‌گیری، خودکم‌بینی و احساس حقارت و … . 

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا