خانواده

آسیب پذیری خانواده ها از تلویزیون

آیا آن روزی که ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه آن را روز خانواده در کشورش نام نهاد به یاد می آورید؟
در آن روز گفتند هر هفته یک روز از روشن کردن تلویزیون خودداری کرده و آن را روز را با خانواده سپری نمائید، هدف از این کار دور هم بودن خانواده بود که حتی اگر برای چندین ساعت هم باشد،باعث استحکام بیشترخانواده می شود، این درخواست در حالی اظهار شد که آقای شیراک خانواده های فرانسوی را در بحران می دید و این مسئله ایشان را نگران کرد و به فکر این انداخت که وضعیت را تاحدی به توازن برگرداند، و این در حالی بود که پنج میلیون زن شوهردار فرانسوی ارتباط جنسی با غیر از شوهران خود دارند و تعداد زنان عزب و شوهر نکرده فرانسوی به یک میلیون نفر میرسد. و از هر پانزده کودک متولد شده یکی از آنها نامشروع می باشد.
لازم نیست آمار و ارقام دیگری بر وضعیت بحرانی خانواده ها را در فرانسه ذکر کنیم و وضعیت خانواده های بریتانیایی و آمریکایی نیز بهتر از این نمی باشد.
بعضی از اندیشمندان غربی اهمیت تأثیرگذاری برنامه های تلویزیونی را بر ارزش ها و اخلاق خانواده ها درک کرده اند و بارها بر محافظت از روابط خانواده و حفظ ارزش های آن تأکید کرده اند، ولی این هشدار ها در میان بندگی شهوات و به گروگان گرفتن جنسی زنان توسط شرکت ها و سوء استفاده شرکت های بزرگ مالی، بیشتر به هاونگ کوبیدن می ماند و مصالح شخصی همه این هشدار ها رابی اثر کرده است.
امروزه همه ما بعد از سال ها پخش ماهواره ای برنامه هایی که نهاد خانواده را هدف قرار داده، آثار آن را بر روابط خانواده ها و سست شدن ایمان به خداوند و عدم احترام به والدین و اعراض را می بینیم.
واقعیت موجود غوطه ور شدن غربی ها را به خوبی نشان می دهد، که هلاکت و مشکلات خانواده را متأثر از پخش ماهواره ای به ظاهر زیبا و لی مخرب و ویرانگر را به دنبال آورده است.

کناره گیری مردان از همسرانشان، غرق شدن در وادی شهوات حرام و ضایع شدن فرزندان به صورتی که آب از آب تکان نمی خورد، همگی ارمغان برنامه های تلویزیونی که پایه های ایمان و دین و اخلاق مردم را نشانه رفته اند می باشد و همه جوامع غربی را فرا گرفته مگر آنانی که به ریسمان محکم الهی دست گرفته اند.
در آخر به خوانندگان فهیم و مسلمان یادآوری می کنیم درست است که رسانه های ارتباط جمعی امروز در دسترس همه ما قرار دارد و لی اگر آگاهانه در بین خانواده ها از آن استفاده نشود، خدای ناکرده آسیب های جبران ناپذیری به خانواده های مسلمان نیز وارد کرده و اساس آن را هدف قرار می دهد و اگر دیر بجنبیم و دست دست کنیم و خانواده ها را از مضرات و زوایای پنهان و خطرناک آن آگاه نسازیم ما نیز همانند جوامع غربی به وادی نا کجا آباد سر می نهیم که دنیا و آخرتمان را به باد می دهد و هست و نیست ما را نیز بر نابود می کند.
پروردگارا ما را از آفات و بلایا و فتنه در دینمان برحذر بدار.
منبع : سایت یا له من دین
ترجمه :محمود خالدی زاده

نمایش بیشتر

محمود خالدی زاده

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : امام جماعت مسجد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا