تاریخ

«آلمان» نگران نفوذ اسلام و اسلام گرایی !

نگرانی کشور آلمان از تبدیل شدن به کشوری کاملا اسلامی

ترجمه و تهیه : عبدالله رشی مقدم

حزب تندرویِ راستگرای “برو کولن” تصمیم دارد کنفراسی تشکیل دهد  برای “مبارزه علیه اسلام خواهی” کنفرانسی که خواستار جلوگیری از تبدیل شدن “آلمان” به کشوری اسلامی است، او بیش از ۸ ماه است که در تلاش است تا زمینه ی  برپایی چنین کنفرانسی را مهیا نماید  امری که واکنش های مختلفی بدنبال داشته است و  رنگ و بوی جدل و کشمکش به خود گرفته است و در نتیجه او  توفیقی در این باب کسب ننموده است.

عده ای از نمایندگان و مردان سیاسی و مذهبی و اتحادیه های کارگری، اعلان آمادگی نموده اند در این کنفرانس حضور پیدا کنند ؛ کنفرانسی که شعارش “کلن به این راه اعتراض دارد” است.

در سپتامبر ۲۰۰۸ حدود ۱۵ هزار نفر در شهر “کلن” نسبت به عقد کنفرانس “مبارزه علیه اسلام خواهی” ، تظاهرات کردند که بخاطر لحاظ نمودن مسائل امنیتی، با دخالت پلیس از برگزاری آن  جلوگیری بعمل آمد.

پلیس مجموعه ی بزرگی از نیروهایش را در اول هفته آینده آماده می نماید؛ چون راستگراهای تندرو تصمیم دارند چندین تظاهرات گوناگون در پیرامون شهر “کلن” ، از روز جمعه، سازماندهی کنند.

و قرار است برای بار دوم تلاش هایی در راستای عقد “کنفرانس مبارزه  ضد اسلام خواهی” در یکی از پارک های شهر “لایشلینگن” آغاز شود.

حزب “بروکولن” می گوید: نمایندگان احزاب و جمعیت های راستگرا همچون؛ حزب “فلامس بیلانج” بلژیک، و حزب “آزادی” اتریش، و جمعیت”نوفیل دروات” فرانسه، در این کنفرانس شرکت خواهند نمود.

از طرف خویش نماینده پارلمان آلمان “هنری نیتشه” – کسی که به هیچ کدام از لیست ها و حزب ها وابسته نیست و قرار است در کنفرانس مذکورسخنرانی کند- خواستار حمایت همه شد و به همه هشدار داد و خاطرنشان نمود بخاطر دادن چراغ سبز برگزارکنندگان کنفرانس علیه “مسلمانان آلمان” این امر باعث کندی در کار و امورات مسلمانان مقیم آنجا شده است! 

مجلس اعلای مسلمانان در “آلمان” از مسلمانان شهر “کلن” خواست، تظاهرات گسترده ای بر ضد این کنفرانس ترتیب دهند؛ تا  بدین گونه از تحرکات منفی راستگراهای تندرو شهر “کلن” جلو گیری بعمل آید.

نویسنده یهودی”رالف جیوردانو” این کنفرانس را به “یک سناریویی فاشیستی” توصیف نمود.

وی اشاره می کند به اینکه حزب “برو کلن” بخاطر تحلیل های آشفته ای که نسبت به ساخت مسجد در حومه “إرینفلد” در “کلن” داشت شهرت پیدا کرد، بنابراین در برابر هیئت دفاع از قانون سرتعظیم فرود می آورند.

منبع: http://www.alukah.net/world_muslims/0/5740/#ixzz3lY9tnLBx

نمایش بیشتر

عبدالله رشی مقدم

@ نویسنده و مترجم @ ساکن : آذربایجان غربی - مهاباد @ شغل : امام جماعت و خطیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا