تاریخ

آنگاه که تر وخشک با هم می سوزد!

بررسیس سیاست یک بام و چند هوای غربی ها با اسلام و مسلمانان

علیرغم اینکه اسلام بعنوان نص وپروژه ای جاوید به صورتی مکتوب موجود و در دسترس همگان قراردارد؛اما خیلی افراد وگروه ها،حتی حکومت ها ،اخلاق وعملکرد فرد را میزان خواندن نصوص قرارمی دهند.

متاسفانه اینگونه قرائت ها تنها با دین اسلام صورت می گیرد.بطورمثال اگر تنها به رسانه های اروپایی توجه شود،روزانه جرم های زیاد و گوناگونی را ازآنها مشاهده می کنیم با وجود پنهان نمودن وسانسور حوادث ناگوار دیگری که هرگز آنها را نمی توانیم ببینیم  مشاهده می گردد که تمام جرم های صورت گرفته صرفاً به پای شخص مجرم نوشته خواهدشد و بارها هم اتفاق اُفتاده که به بهانه ی اینکه شخص مجرم بیماری روانی و درونی دارد ازحجم جرم کاهیده شده و بدان وقعی نهاده نشده است.
هرگز از میدیاها و رسانه های غربی دیده(وشنیده) نشده که به خاطر عملکرد افراد، دین ، مورد هجمه قرار گیرد و دادگاهی شود.برای مثال آن فرد نروژی که آشکارا و به روز روشن77 نفرهمشهری خود را قتل عام و به خاک وخون کشید ، رسانه ها بی درنگ انگشت اتهام را متوجه اسلام ساختند ؛ اما وقتی که قاتل درکمین افتاد و(دانستند آن فردمسیحی است)علی رغم اینکه قاتل خودش اعتراف نمود که هیچ مشکلی نداشته و خواسته است از این تعداد بیشتر هم بکشد و از کارش پشیمان نیست ، گفتند: مجرم مشکل روانی داشته و هرگز شنیده نشد که فردی مسیحی 77 نفر از همشهریهای خود را از پای درآورده است!!.
درصورتی که اگر فرد متهم ، مسلمان می بود آنوقت سر و صدا وآشوب براه می انداختند و تمامی نصوص دینی به باد فراموشی سپرده می شد و صدها برنامه ی تلویزیونی برای پرداختن و ایراد به اسلام راه می انداختند و به انواع و اشکال مختلف به تحلیل و بررسی آن می پرداختند.
آشکارا و بی پرده هجمه های ناشایست وشومی ازسوی رسانه های غربی علیه اسلام ومقدسات دینی حس می شود.گاهی با رواج دادن وبرجسته نمودن بداخلاقی وگاهی با نمایاندن اندام دختران بعنوان وسیله ای جهت برانگیختن وناراحت نمودن مسلمانان وبه هدف مخالفت با دین وتجارت بدانها !
همه ی ارزشها وتمام ادیان زمینی نیزمخالف بداخلاقی وبی بند وباری هستند درحالی که رسانه ها به بهانه ی هنر،سینما،عکس،حتی به حریم خصوصی افرادوشخصیتها نیز دست درازی نموده،وبه نام آزادی اندیشه ، علیه ارزش های دینی وانسانی کارمی کنند،گاهی با عکس وفیلم وگاهی با کاریکاتورازعملکرد شوم و نامیمون خود گزارش می دهند.
در اروپا حتی اگر عکس کودک خرد سالی بدون اجازه ی خانواده اش (در روزنامه ها)منتشر گردد طبق قانون خاصی که برایش وضع شده با فردخاطی برخوردقانونی صورت می گیرد،اما عکس پیامبر اسلام که درخود اسلام نیزبه هیچ یک از افراد اجازه داده نشده وهیچ فردی تاکنون جرأت نکرده که با زیباترین شیوه هم عکس پیامبر(ص)را ترسیم نماید حال آنکه روزنامه ای فرانسوی نامسئولانه وبی شرمانه وبدون در نظر گرفتن مقدسات اسلام ، عکس پیامبر را به صورت لخت وعریان چاپ،ومنتشرمی سازد ، کاری که هیچ کس آنرا برای خود وخانواده ی خویش نمی پسندد.
امروزه آزادی اندیشه برای غربی ها به اسلحه ای مانده که بیشتر از توپ وتانک مردم را بدان ترور می کنند و خودشان نیز به آن آزادیی که ادعایش می کنند،روراست وصادق نیستند همین فرانسه بود که به مهد تمدن وآزادی اندیشه شهره دارد ،آشکارا حجاب را ممنوع اعلام کرده است !!
بلایی را بر سرآزادی اندیشه آورده اند که هر گاه درگوشهایمان تداعی می کند فوراً تصویری آشفته از اسلام پیش چشمانمان مجسم می گردد.
روزانه چندین نفر به گمان اینکه امنیت ملی را به خطر انداخته اند دستگیر و درباره یشان به تحقیق می پردازند اما(افسوس) آنچه برایش حسابی باز نکنند اسلام ومقدساتش می باشد ؛ اگرمسلمانی که درقبال دینش احساس مسئولیت می کند، در برابرسخنان توهین آمیز فردی(به اصطلاح)روشنفکر وروزنامه نویس بایستد و جواب ردی به گفته هایش داشته باشدسر و صدا و آشوبی بس بزرگ براه می اندازند! اگر قرار است آزادی وجود داشته باشد چرا نمی گذارند جواب سخن به سخن داده شود؟!!
هنگامی که جوانی می خواهد در برابر بی ادبیی که نسبت به عقیده و باورش صورت گرفته واکنشی نشان داده و بدینگونه دردهای درونش را بیرون ریزد همه در برابرش قرار می گیرند تا جواب کلمه به کلمه اش داده شود ، حال آنکه بمانند توپ وتانک به سخن عالم دینی  نگریسته می شود.
کسی نمی تواند انکار کند که در اروپا در مقایسه با اکثرکشورها شهروندانش ازحقوق بیشتری بهره مندند چراکه اکثر مملکت های به ظاهر اسلامی(مانند عربستان ومصرو..) رهبرانشان حلقه به گوش غرب هستند تا زمانی که خواستند از آنها کار می کشند واگرنیازی بدیشان نداشتند پشتشان را خالی نموده و حتی پناهشان را هم نمی دهند.
منظور من فرد فرد مسلمانانی است که در اروپا زندگی می کنند که روزی باج مسلمان بودنشان را نداده باشند؟ حتی اگر با زبانشان هم آشنایی نداشته وسخنی هم نزده باشند در هواپیما،در جاهای عمومی،نسبت به نام و رنگ پوستشان، در گرفتن کارهای ساده حکومت ودرگرفتن پست ومقام ومسئولیت نسبت به آنها ظلم خواهد شد.
نمی توان انکار کرد که جامعه و زمامداران اروپایی خیلی اوقات تر وخشک را با هم می سوزانندو در درون همشهری های خود بغض وکینه ایجاد می کنندآن هم صرفاًبخاطر عقیده ومرامشان!!

نمی دانم چرا اندیشه ورأی آزاد است اما عقیده ومرام ممنوع!!!
ما از ترور و کشتن پشتیبانی نمی کنیم ولی زمانی روزنامه ای مرتکب اشتباهی می شود باید انتظارجواب وعکس العمل اشتباهش راهم داشته باشد.

اسلام پیک

ترجمه:اسمعیل ابراهیمیان 1/11/93

 

نمایش بیشتر

اسماعیل ابراهیمیان

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ فعال دینی و دعوتگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا