تاریخ

آوازه محمد (صلی الله علیه و سلم)

آوازه محمد و رسالتش دربین ملت ها و ملیت های مسلمان و غیر مسلمان

طبق شواهد ، محمد نامی است که در اداره ثبت احوال دولت اشغالگر اسراییل بیشترین درصد از نام موالید را به خود اختصاص داده البته این اداره از آشکار کردن آن خوداری می کند! حتی از آشکار شدن این موضوع برای جهانیان که رقم بالایی ازنوزادان در خلال سال گذشته یهودی در دولت یهودی اسراییل با نام محمد نام گذاری شده اند خودداری می کند.
مردی عجیب و حیرت انگیز…شما را دعوت می کنم به شناختن بشری بنام محمد،مردی انسان،قهرمان، حکیم و رهبروبنیان گذار.

محمد کسیت که در دوره و زمانی به دنیا آمد و زندگی کرد که با دیگر مردم آن زمان متفاوت بود ، در آن زمان از محمد نبیّ خبری نبود، زیرا نبوت او را انکار می کردند ؟

 قرآن در مورد آنان اینگونه آورده است( فمن شاء فلیومن و من شاء فلیکفر)، و کسی که نبوت ایشان را انکار می کند ملزم به دین و نبوت ایشان نیست.

 از شما می خواهم که به این موضوع توجه کنید . آیا او نبی است یا نه؟ و یا طوری دیگر ، آیا او انسان بزرگ و والا مقامی می باشد؟
او در جایی که شبیه روستا بود به دنیا آمد ، وسط صحرایی پهناور ، و در بیابان بزرگ شد و رشد و نمو یافت ، گوسفندان را می چراند ، تجارت می کرد ، در بازار راه می رفت، غذا می خورد، و مانند هر مرد دیگری زنان زیبا را دوست داشت ، علاقه مند به یکجانشینی بود ، حساس و دل نازک!

 یکی از اصحاب  از خود می پرسد: اگر بخواهم از صفات اصیل رسول الله  چیزی بگویم چه خواهم گفت؟!می گوید: خواهم گفت : او شوخ طبع  بود.

  ایشان هجرت کردند به سوی مکانی به نام یثرب ، مکانی که به دلیل جنگهای زیادی که در آن روی داده بود ،آن را یثرب می نامیدند و سپس پیامبر (ص) آن را مدینه نامید و در آن سرزمین دست به حرکت و تحولی آشکار در تمدن و فرهنگ زدند.
محمد (ص) با تمام وجود و از ته قلب از مردانی که دین را وسیله ای برای رسیدن به اهداف شخصی و سلطه و زور قرارداده بودند متنفر بود و با آنان اعلام جنگ فکری کردند !

 محمد(ص)  کاری که در زمان حال ، کسانی به نام نهضت ها و یا مردانی که خود را مصلح اجتماعی می نامند از جمله متفکران بزرگ ، انجام می دهند ، انجام داد و پایه ریزی نمود.

 قرآن کریم از اختلاس های مالی توسط کسانی سخن می گوید که  با به راه باندهایی اقدام  به جمع کردن مال و ثروت مردم ، به نام دین می کنند (یا ایها الذین آمنوا إن کثیرا من الاحبار و الرهبان لیأکلون أموال الناس بالباطل و یصدون عن سبیل الله) اى كسانى كه ايمان آورده ايد (متوجه باشيد كه ) بسيارى از احبار و رهبان اموال مردم را بباطل مى خورند و از راه خدا جلوگيرى مى كنند و كسانى كه طلا و نقره گنجينه مى كنند و آن را در راه خدا انفاق نمى كنند به عذاب دردناكى بشارتشان ده (34)

 همانا محمد(ص) آمد و کسانی را که با نام دین دسیسه کرده و به اموال مردم دستبُرد می زدند را پاکسازی کرد و مکاسب سیاسی انسان ها را شفاف بیان نمودند، و برای آنها فرعون را مثال زدند که چگونه به وارونه نشان دادن معیارها می پردازد(و قال فرعون ذرونی اقتل موسی ،و لیدع ربه  إنی أخاف أن یبدل دینکم أو أن یظهر فی الأرض الفساد)

 فرعون گفت مرا بگذاريد موسى را بكشم تا پروردگارش را بخواند من مى‏ترسم آيين شما را تغيير دهد يا در اين سرزمين فساد كند (۲۶

مردان مذهبی ادیان دیگر با سوء استفاده از جایگاه و موقعیت خود در میان افراد جامعه در بالاترین مرتبه جایگاه جامعه خود زندگی می کردند . همانگونه که در زمان حال نیز اینگونه افراد کم نیستند ؛ اما محمد (ص) مردی بود که آرمانی بزرگ داشتع و چهره تاریخ بشری را دگرگون کرد ، آن مرد چوپانی که به دنبال گوسفندان حرکت می کرد و در عین حال رهبر و پیشوا و در صدر سپاهی بزرگ نیز حرکت می کرد. علامت و نشانه هایی را که او با چشم خود می دید هیچ کس دیگر قادر به دیدن آن نبودند، دست مبارکش را بر پستان گوسفندی که شیر نداشت گذاشت و آن پر از شیر شد و از آن نوشید ، قلب و دل و درون او در عالمی دیگر سیر می کرد دور از حال و هوای آن زمان و مردم مکه و اطراف آن .
او مردی حیرت انگیز ، عجیب، و حیران کننده بود ، مخالفان او در آن زمان گفتند شاید او با این کارش می خواهد پادشاه شود ؛ پس املاک زیادی را به او پیشنهاد کردند ؛ ولی او آن را رد کرد . باز به این فکر افتادند شاید مال و ثروت می خواهد ( برای تجارت ) پس این بار مال و ثروت زیادی به او پیشنهاد کردند،باز ایشان آن را نیز رد کردند!

 محمد(ص) گاهی اوقات از شدت گرسنگی سه تکه سنگ را بر روی شکم خود می بست برای تحمل کردن و سپری شدن گرسنگیش، و این صبر و شکیبایی او بود که مسیرش را به سمت آن اهداف بزرگی که قلب ایشان برای آن می تپید باز می کرد . اهدافی که نزدیک بود قبل از موعد افشایشان کند.
محمد کسی است که امروزه در دانشگاه های بزرگ جهان غرب ، انواع و اقسام کتاب های تاریخی و دینی و فرهنگی مختلف مربوط به او تدریس می شود ، اما باز بیشتر آنان در مورد پیامبر بزرگ اسلام چیزی نمی دانند ؛ هرچند تلاش کرده اند این ناآگاهی خود  را مخفی نگه دارند!.

 تعریف ها و تمجید های زیادی در مورد آن حضرت  باز گو می کنند از جمله:از داوری و میانجیگری عادلانه وی بین طرفین دعوا، انصاف و عدل زیاد ایشان ، ظلم های زیادی که مشرکان نسبت به ایشان روا داشته اند، و تلاش های زیادی که برای آزادی و خلاصی از دست مشکلات این دنیا انجام داده اند و…

 آنان درباره محمد می گویند:همه این کارها را محمد(ص) در گوشه حجره گلی اش انجام داد، اوعجایبی در قدرت و تصرف و بنیان گذاری و جدیت و بردباری و قوت ونرمی و آرامی در سیاست وسپاهیان و جنگ و صلح و آشتی و رفاه و راحتی بودند
غربی ها به دروغ پیامبر اسلام را پایه گذار جنگ در میان قوم خود به جهانیان معرفی کرده اند ، در حالی که ایشان مثال و نمونه ی کمال انسانی کاملی می باشند ، در حالی که انسان های جاه طلب و طمع کار و حریص به وسیله جنگ و دشمنی به اهداف استعماری خود می رسند ولی محمد چنین نبود ؛  ایشان قبل از اینکه جایی را فتح کنند، قلب های مردم آن سرزمین را فتح می کردند و تلاش زیادی می کردند که از جنگ و خونریزی جلوگیری کنند.
سازمان القاعده به نام دین و محمد  سر مردم بی گناه را می بر د، و غذایی که به گرسنگان آفریقایی داده می شود نیز  به نام آن حضرت مبارک می شود ، ابن عربی در باره محمد (ص) می نویسد، و ابن رشد نیز از ایشان حیران شده، و ابن حنبل و ابو حنیفه از شاگردان ایشان بودند، کوکبی و افغانی از ایشان بهره برده اند، و گاندی و ماندلا از حوض ایشان بی بهره نبوده اند ، و ترکیه به سوی او باز می گردد، و در لندن مساجد و مناره هایی به نام او بالا می رود، و واشنگتن در حیرت و از برابری با او ناتوان!

 و حال ایشان در خانه ای که با گل بنا شده بوده و می زیستند و می فرمایند :(ایها الناس، أفشوا السلام، و أطعموا الطعام، و صلوا الأرحام، و صلّوا بالیل والناس نیام، تدخلوا الجنه بسلام)ای مردم در میان همدیگر سلام کردن را ترویج کنید ، به مستمندان غذا بدهید ، با فامیل و اقوامتان سر بزنید و در دل شب نماز بپا دارید تا با امنیت و بدون خطر به بهشت وارد شوید.
رسانه های جمعی غربی در طول شبانه روز مانند آتشی که در زیر خاکستر می باشد به آرامی در حال ضربه زدن و مبارزه علیه محمد و پیام جهانی اش هستند؛ ولی حرکت اسلام خواهی و محمد دوستی به آرامی در غرب در حال حرکت است و همین امر مبارک خواب و آرامش را از سرمایه داران ستمگر و انسان های خون آشام که خون مردم بی گناه را می مکند گرفته است  ؛ آنها فریاد می زنند که محمد براروپا غلبه پیدا کرده است…محمد در طول کمتر از چهل سال برانگلستان سیطره پیدا کرده است

دوستی به من گفت که- معاذالله- محمد زنا کار است  ؛ چرا که بدون اینکه ماریه قبطی را عقد کند با او ازدواج کرده است !

 متاسفم برای اینگونه افراد آیا این را فراموش کرده اید که این چیزی متعارف بوده در طول تاریخ و قطعاً ماریه مطابق عرف آن عصر و زمانه به عقد محمد(ص) در آمده است ؟!

و همچنین به او گفتم آیا این محمد نبود که بطور شجاعانه و قهرمانانه از حضرت مریم مادر مسیح(ع) دفاع کردند و علیه کسانی که او را متهم به زنا کرده اند موضع گرفت و در قرآن برائت  این بانوی بزرگوار به صراحت آمده است ؟ آنجا که  می فرمایند(یا مریم إن الله اصطفاک و طهرک و اصطفاک علی النساء العالمین) و (به ياد آر) آن گاه كه فرشتگان گفتند: اى مريم، همانا خداوند تو را برگزيده و پاك ساخته و بر زنان جهانيان (عصرت به افتخار خدمت بيت المقدس، رزق آسمانى، سخن گفتن با فرشته و تولد فرزندى بدون پدر) برترى داده است

غیر ممکن است کسی که راه و روش تبرئه کردن مریم از فحشا را در پیش گرفته است خود مرتکب این گناه شود!

 او به من گفت: اگر چنین است پس چرا محمد(ص) با زنان زیادی ازدواج کرده است ؟!

 در جوابش گفتم: چرا طبق همان چیزی که در کتاب مقدس شما آمده است ، حضرت سلیمان  با هزار زن ازدواج کرده است؟! گفت: او زنان را دوست داشت! گفتم: آیا مردی وجود دارد که زن را دوست نداشته باشد؟!

مگر در تاریخ کسی به اندازه پیامبراسلام از زن احترام گرفته است ؟ همه به تعریف و تمجید او پرداخته اند و او را ابر مرد و فرزانه می نامند ؛ علاوه بر این سزاوار نیست که پیامبرانی چون محمد و سلیمان  را به مقتضای بیانیه حقوق بشر ژنو محاکمه و دادگاهی کنیم .
کشورهای غربی و اقیانوس اطلس می گویند: که محمد به زور شمشیر آمده نه با گفتمان منطقی آنگونه که مسلمانان می گویید ؛ البته این یک دروغ آشکار است ؛ زیرا برای اولین بار محمد دعوت خود را با کلمه (اقرء) بخوان ، آغاز کرد، و ایشان هرگز برای توسعه ججغرافیای دولتش دست به شمشیر نبردند ؛ مگر اینکه ناچار به این کا شده باشند، و هیچ وقت اجازه و فرمان به جنگ ندادند ؛ مگر زمانی که برای دفاع از نفس باشد و از سوی دیگر در قرآن به صورت آشکار و به صراحت آمده است که ( لا اکراه فی الدین ) ر دين هيچ اجباری نيست هدايت از گمراهی مشخص شده است پس هر کس که به بت کفر ورزد و به خدای ايمان آورد ، به چنان رشته استواری چنگ زده که گسستنش نباشد خدا شنوا و داناست و همچنین می فرمایند ( فمن شاء فلیومن و من شاء فلیکفر) . بگو اين حق از پروردگار شما است هر كه خواهد ايمان بياورد و هر كه خواهد منكر شود كه ما براى ستمكاران آتشى مهيا كرده ايم كه سراپرده هاى آن در ميانشان گيرد، و اگر فرياد رسى خواهند به آبى چون مس گداخته كمكشان دهند، كه چهره ها را بريان مى كند. چه بد شربتى و چه بد جاى آسايشى است (29). – See more at:
آنان از بس که نسبت به محمد و دینش خشم و نفرت دارند که شروع به ساختن فیلمی توهین آمیز نسبت به پیامبر کردند  و آن فیلم را انتشار دادند  و در آن فیم پیامبر را طوری به تصویر کشیده اند که در خانه ای که از گل ساخته شده است زندگی می کند و کارهایی را که ایشان از روی گرسنگی انجام می دادند مسخره می کنند و با این کار زشتی که انجام داده اند ، خوشخال بودند و می خندیدند !!

 ولی می بینیم نتیجه معکوسی عاید همین غربی های کینه توز می شود ؛” ارنود فاندون” رئیس سابق حزب آزادی خواه هلند و سازنده تولیدکننده  فیلم همه را غافلگیر کرد آنگاه که مسلمان شد و دین محمد را برگزید و از کردارش نادم و پشیمان شد ، او می گوید : (زمانی که خواستم اسلام را برگزینم آمدم و مخصوصا درمورد قناعت به بررسی و پژوهش دقیق درخلال خواندن قرآن پرداختم قبل از اینکه اسلام بیاورم) او وپسرش ایمان آوردند و هر دو جهت زیارت قبر پیامبر و انجام حج به مکه و مدینه رفتند! و برای آوردن اسلام به سوی محمد رفتند ، اویی که در خانه ای گلی طبق عادت خود از میهمان به خوبی و گرمی استقبال می کرد و از آنها پذیرایی می کرد و با تمام تواضع با آنها می نشست و در آنجا چیزی را یافت نمی کردی مگر عظمت و بزرگی را.
سخنان پیامبر بر قریشیان تاثیر گذار بود و در آنان باعث ایجاد تحول و دگرگونی می شد ، به همین دلیل به خاطر ترس از اینکه دچار این تغییر و تحول نشوند گوشهای خود را با پنبه پر می کردند که مبادا صدا و سخنان آن بزرگوار را بشنوند و متحول شوند!اما این حیله تا پایان کار ساز نبود ، و در نهایت همان کسی که پنبه را در گوش خود می گذاشت خود در آینده تبدیل به بزرگترین دعوتگر و سالک راه محمد(ص)در صحرا و سرزمین عرب شد.
و حال به موضوع اول برمی گردیم روزنامه هاآرتس، دولت اشغالگر اسرائیل را به مخفی کردن این حقیقت که اسم محمد در بین تمام اسمهایی که بر روی نوزادان متولد شده در سال گذشته عبری در اسرائیل گذاشته اند متهم می کند و این خود ضربه بزرگی بود که محمد(ص)به استعمار و اشغالگر و بندگی و تبعیض نژادی وارد کرد .

 این روزنامه شماره ای که در تاریخ 23/9/2014منتشر کرد در خلال تحقیقات در طول سال کذشته به نسبت عموم ساکنان نام محمد بیشترین نامی بود که انتخاب شده است!
پروردگارا از تو می خواهیم محمد(ص) را به بالاترین درجه و مقام شایسته و محمود شفاعت برسانی ؛ چرا که او مردی بزرگ و نبی کریمی است .
محمد جمیح
ترجمه:مژگان جواهری

نمایش بیشتر

مژگان جواهری

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ مدرس و فعال دینی

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا