اصول

آیا می توان فرزندان را نزد شخصی گذاشت و به زیارت بیت الله رفت؟

آیا اشکال دارد والدین به زیارت حج بروند و فرزندانشان را نزد شخصی امین بگذارند؟

پرسش: دراصل اهل مصر هستم ولی حالا همراه باهمسرم وپسرانم درعربستان سعودی زندگی می کنیم ؛ امسال همراه باهمسرم و درحالی که دارای پسری سه ساله ودختری ۸ماهه هستیم قصد زیارت حج را کرده ام ؛ همسرم نگران این است که بچه ی شیرخواره مان دچارگرمازدگی شود و یا دچار ناراحتی شود. دیگر نگرانی همسرم از جاگذاشتن بچه ها نزد خانواده ی یکی ازدوستانم این است که یکی از آنها دختراست ؛او می گوید: این دخترامانت است و نمی توانیم او را نزد مرد بالغی جا بگذارم … و توان فرستادن بچه ها به مصر تا اتمام وقت حج نیز برای ما میسر نمی شود چون هزینه های ایاب و ذهاب خیلی کمرشکن است .

آیا همسرم نزد نوزاد بماند و من تنهایی به زیارت بیت الله بروم و این در شرایطی است که همسرم تا پنج سال دیگر نمی تواند به سفرحج برود چون در عربستان حج  زنان بدون محرم ممنوع است ومن نیز طبق قوانین کشور تا پنج سال دیگراز رفتن به حج  منع می شوم

اکنون بفرمایید ما چه کار کنیم ؟ امیدارم که باعرض این توضیحات پاسخ قانع کننده ای دریافت نمایم؟

جواب:

 فریضه ی حج باید در اسرع وقت ادا شود برای همین جاىز نیست که انجام آن  را درصورت توان تا سال آینده تاخیر کنی.

همسرت هم اگر توان حج کردن دارد لازم است که به آن اهتمام ورزد ،اما بر تو واجب نیست که با مال خودت او را به حج بفرستی ولی اگراین کاررا کردی اجر تو نزدخدا فراموش نمی شود.

ما تو را سفارش می کنیم به اینکه فرزندانت را به شخص امینی تحویل دهی و اگر احساس می کنید نوزاد هشت ماهه بدون شیر مادر نمی تواند زنده بماند او را با خود ببرید و در غیر این صورت می توانید او را نیز نزد آن شخص امین بگذارید و با طیب خاطر و همراه همسرت زیارت خانه خدا را انجام دهید .

لازم به ذکراست که تحویل دادن دختر هفت ساله ات به خانواده ای امین هیچ اشکال شرعی ندارد و این کار هرگز به معنای ضایع نمودن امانت توسط شما و همسرت نیست .

منبع : اسلام ویب

ترجمه : عامر سلیمی

نمایش بیشتر

عامر سلیمی

استان کردستان - بانه دعوتگر دینی - مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا