تربیت فرزندانخانواده

از فرزندانتان غفلت نورزید

امروزه فرزندان از لحاظ جسمی بزرگ می شوند ، ولی از نظر دیانت کوچک و کوچکتر خواهند شد !

می خورند و می آشامند اما آنان بشدت و بیشتر از خوردن و آشامیدن به محبت و دور هم نشستن و همبستگی نیاز دارند !

امروزه مانند گذشته نیست !

در شرایط امروزی اگر مواظب فرزندت نباشی ، هزاران افکار نادرست و پلید بر عقل وی هجوم آورده و هزاران کلیپ مبتذل در جلو چشمانش قرار گرفته و در نتیجه به هر دو بیماری شبهات و شهوات و یا به تعبیری دیگر درد سر و درد دل گرفتار آمده و چیزهای زیادی که مایه شر و بدی هست ، وی را به خود مشغول ساخته و از انجام کارهای خیر باز می دارد !

پس با وجود این شرایط حال و روز فرزندانی که برای ماهها و سالها از نصیحت و تربیت صحیح و راهنمایی بزرگانی ناصح و امین همچون پدر و مادر محروم می مانند ، چگونه خواهد بود ؟ !!!

ای پدران و مادران ؛ اگر شخصیت فرزندان خود را بر محبت و مراقبت الله متعال بنا ننهید و به نکات مثبت و خیر در وجود آنان پی نبرده و برای رشد و ترقی آن صفات تلاش نکنید و به صفات منفی و شر در ذات آنها واقف نبوده و برای انتزاع آن صفات و تزکیه نمودن فرزندانتان نکوشید ، بدانید که نیاز آنان به لباس جدید و مخارج روزانه و ارث بجا مانده از شما در اولویت قرار نداشته و گاها نیازی بدان ندارند !

ای پدران و مادران ؛ هرگز به بهانه ضیق وقت ، خود را معذور ندارید ، صحابه کرام ( رض ) جهان را فتح می کردند و سپس نزد فرزندان خود برگشته و قلب ایشان را نیز فتح کرده و آنان را تربیتی صحیح نموده و دیانت و اخلاق پسندیده را بعد از خود به عنوان ارث برای آنها بجا می گذاشتند !

و ای پدران ؛ خود را معذور ندارید به بهانه اینکه تربیت اولاد بیشتر به مادران مربوط می شود ، زیرا پدر و مادر هر کدام از جهتی بر فرزندانشان تاثیر گذار می باشند ، که فرزندان از هیچکدام از آنها بی نیاز نیستند ، بهانه گیری نکنید که مشغول پیدا کردن روزی برای آنان هستید ، زیرا توجه به اجسام ایشان و اهمال جوانب روحی و روانی و تربیتی آنها ، ستم و تقصیری نا بخشودنی از جانب شما در حق این امانتهای خداوندی در نزد الله متعال خواهد بود !

امروزه هر مکانی مملو از فساد و فتنه ها بوده و وسایل اغوا کننده بی شماری وجود دارد که با گذشته تفاوت زیادی کرده است ، پس به خانه های خود برگشته و فرزندان خود را در آغوش گرفته و فاصله ها را از بین ببرید !

با آنان بازی کنید ، داستانهای آموزنده برایشان تعریف نمایید ، بدانان گوش فرا دهید ، به خاطر آنها زمانی گوشیهایتان را کنار بگذارید و برای جگر گوشه های فرشته صفت خود وقت گذاشته و در حد امکان دنیا را برایشان متوقف سازید !

بدانید که دعای یکی از فرزندان صالحتان پس از وفات ، که شما را از صمیم قلب دعا کرده و بگوید : ( رب اغفر لی و لوالدی ) خداوندا ؛ من و پدر و مادرم را نیز ببخشای ، از تمامی مشغلتهای بی ارزش و یا کم ارزشی که خودتان را بدان مشغول ساخته اید برایتان بهتر و ارزشمندتر خواهد بود !

برگرفته : از کانال اخوان المسلمین
مترجم : امید سلیمانی ـــ بانه

از طريق
امید سلیمانی
منبع
سوزی میحراب
نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا