تاریخ

افزایش ایدز جنسی با سفر به تایلند و دوبی

یک متخصص عفونی گفت: هنوز انتقال ایدز در بین معتادان حرف اول را می‌زند اما طی سالهای اخیر انتقال جنسی این ویروس بسیار افزایش یافته است و سفر به کشورهایی مثل تایلند، ترکیه، دوبی و ارمنستان و نیز مصرف مواد روانگردان به این معضل خطرناک دامن زده است.

حمید عمادی در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت ایدز در ایران گفت: آنچه در جامعه به عنوان یک واقعیت کاملاً ملموس است افزایش موارد انتقال جنسی ایدز است که نسبت به سالهای قبل بسیار بیشتر شده است. البته آمار کلی وزارت بهداشت از موارد شناسایی شده ابتلا به این بیماری هنوز این مسئله را نشان نمی‌دهد که احتمالاً به علت، پایین بودن موارد انتقال جنسی در سالهای گذشته است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شواهد نشان دهنده افزایش سهم انتقال جنسی است ولی ما هنوز به آمار وزارت بهداشت اعتماد داریم.

این متخصص عفونی درباره راههای انتقال ویروس ایدز گفت: راههای انتقال ویروس ایدز عبارتند از انتقال از طریق تزریق خون آلوده،سرنگ مشترک، رابطه جنسی غیر ایمن و از مادر مبتلا به جنین که البته شیر مادران مبتلا به این بیماری نیز می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد.

وی ادامه داد: مادرانی که به ویروس ایدز مبتلا هستند نباید شیردهی داشته باشند البته در کشورهایی مانند برخی کشورهای فقیر آفریقایی شیردهی مادران آلوده به HIV را ممنوع نمی کنند چون ممکن است نوزادان آنها بر اثر گرسنگی بمیرند.

عمادی گفت: در کشور ما چون شیر خشک به میزان کافی در جامعه وجود داشته باشند، می‌تواند با تغذیه نوزاد با شیر خشک این مشکل را بر طرف کرد و احتمال انتقال بیماری را کم کرد.

وی ادامه داد: البته انتقال ویروس ایدز از مادر به نوزاد هنوز در کشور ما پایین است، نگرانی اصلی روابط جنسی است که به خصوص با توجه به افزایش مصرف مواد روانگردان و سفر به کشورهایی مثل ارمنستان، تایلند،دوبی،ترکیه به علت سهل الوصول و ارزان بودن سفر که گاهی نیاز به ویزا هم نیست، در حال افزایش است.

شفانیوز

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا