تاریخ

التماسی کودکانه در محضر مادر!

آب مایه ی حیات و زنده ماندن است، یقیناً مادر هم طعم خوشی های زندگیست، برای همین همیشه به یاد مادرم هستم که چگونه از بودن در کنار مادرم لذت ببرم، با ادب و احترام درخو شان وی گفتگو نمایم و همیشه در خدمتش باشم؟!

-مادرجان ، این چند سطر نوشته های خامم را که درخورمقام شما نیست با زبانی ساده پیشکشت می کنم، امیدوارم با خواندن آن خنده بر لبانت نقش ببندد.
-مادرم ای دریای پر از گُهرهای گران بها ،ای لبریز از عشق و مهربانی. مادرم ای قطره ای از باران رحمت، آسمانی پر از ستاره و نور و روشنایی، دلی داری پر از موسیقی محبت و ترانه .

 -مادرم بوستانی است پر از گل و بلبل، رودخانه و چشمه ،  آغوشی است از نیروی عشق و مهر و عشوه، دلی است پر از شیره محبت، زبانی است پر از کلمه های پر محتوای نازک و ظریف لالای، چشمی است پر از نگاه و تماشای معصومانه، دودستی است پر از نغمه های گرم و دعا.
ای مادرم، تمنا می کنم مثل همیشه برایم در زندگی ، دریایی پر از گوهر و بارانی از عشق و آسمانی پر از ستاره و بوستانی پر از چشمه باشی.

 -برای زنده ماندنم و زندگی کردنم آفتاب همیشه تابان باشی ، برای رسیدن به آرزوهایم سایبان آرامی و آسودگیم باشی.
مادر جان، اگر می بینی که من غم زده و محنت کشیده در این صحنه روزگار پر از درد و ناله ام، نور امیدی در زندگیم دارم آن هم از سوز و گداز دعاهای پر از عشق و محبت شما و پدرم سرچشمه می گیرد.
ای عزیز بی رقیب و ای چراغ همیشه نورانی زندگیم، استدعا دارم که همیشه و در هر حال امواج عشق مهر و محبت گرمت همچون رنگین کمانی بر سرم سایه ساری کند، تا همیشه باران رحمتِ دعای پر سوز صبحگاهی ات بر سرم نم نم ببارد و دل تشنه و روح بیقرارم را سیراب نماید.
-مادر جان ای مخلوق پر از ناز و عشق و عشوه، دوستت دارم بیشتر از آنچه که باورش نمایی و انتظارش را داشته باشی ،تشنه محبتت هستم و انتظارمهر مادرانه ات و چشم پوشی از اشتباهاتم را دارم.
-مادر جان! حالا با آن قد و بالای بزرگ  و با این سر و ریش سفیدم، تشنه ی یک نگاه پر از محبت شما و دعای از ته دل و آرزوی پر از ناز و ادای بچه گانه و آغوش گرم و بیقرارت را دارم.
-مادرعزیزم! جانم به فدای یک لحظه آسودگیت باشد، فدای آن لحظه ای باشم که شما در آن بدون آه و درد و رنج هستی، به خدا قسم آماده ام که تمام درد و ناراحتی و رنجت را با  خاطری آسوده به دوش بکشم، تا شما ای عزیزم تنها یک روز یا یک ساعت تندرست و بی درد و رنج باشید.
-مادرم ای عسل زندگی ام  ای کسی که تاج بهشت زیر پایت است، مرا ببخش! به خاطر تمام کاستی هایم، بی حوصلگی هایم، بی وفایی هایم ، شایسته نبودنم در حد مقام مادری شما، در حد تمام دلسوزی های مادرانه ات که در تمام این سالها برایم انجام داده ای.
-مادر عزیزتر از جانم، با تمام بدی هایم، با این حال انتظار دعاهای شبانه روزیت را می کشم و خواستار دعای خیر از شمایم، استدعا دارم که همیشه مرا با دعاهایت همراهی کنی و در حضور خداوند مهربان برایم  شفاعت نمایی ،خواهش می کنم مادر جان در آن لحظه های نورانیت، در نگاه های دوخته شده ات به آسمان مرا از یاد نبری و از تمام عیب هایم چشم پوشی نمایی، با ناز و عشق مادرانه یادم کن و با زبان شیرین و ساده ات از درگاه خدا برایم طلب بخشش نما.
نویسنده : مودریک علی عارف
ترجمه از کوردی : سه وزه حیدری از مهاباد

نمایش بیشتر

سه وزه حیدری

@ مترجم وشاعر @ آذزبایجان غربی - مهاباد ☑ کارشناسی روانشناسی

نوشته های مشابه

‫2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا