خانواده

انتخاب شریک زندگی !

انتخاب شریک زندگی !

 
در همایشی تحت عنوان « چگونه شریک زندگی را انتخاب می کنی » محمد طارق؛ مربی پرورشی تاکید کرد که از مهمترین علل شکست و ناکامی در خواستگاری، تاکید طرفین بر صفات منفی و عیوب در وجود طرف دیگر و اهمیت ندادن و نادیده گرفتن نقاط قوت طرف مقابل و صبر نکردن برای اصلاح نقاط ضعف یکدیگر است.
وی اظهار داشت: برخی از دختران در یک دنیای خیالی و رومانتیکی بسر می برند؛ به همین دلیل، زمانی که خواستگاری و نامزدی به پایان می رسد برایش معلوم می شود که نامزدش به این صفات پایبند نیست و به آن تمایلی ندارد؛ به همین خاطر اختلاف و ناسازگاری در میان آنها بوجود می آید و غالباً زن تقاضای فسخ عقد می کند.

درحال حاضر علت افزایش جدایی و طلاق بین زوجین این است که هر یک از زوجین، فوری عیب های دیگری را کشف می کند و همین امرموجب اختلاف و درگیری بین آنها می گردد. غالباً زوجه، شوهرش را با دیگران مقایسه می کند و عیوب همسرش برایش آشکارمی شود؛ در حالی که به مزیت ها و نقاط قوت شوهرش توجهی ندارد.

از طرفی دیگر مرد نیز همسر خود را با دیگران مقایسه می کند و در نتیجه از او بیزار می شود و اختلافات بین او و همسرش افزایش می یابد.
محمد طارق افزود: به هر اندازه دوره ی نامزدی و همنشینی به طول بیانجامد، تفاهم و همدلی میان زوجین بیشتر خواهد شد و اختلافات میان آنها کاهش خواهد یافت؛ زیرا هر یک از آنها به یکدیگر عادت می کنند و در نتیجه زندگی زناشویی ثبات پیدا خواهد کرد.
وی در پایان سخنرانی خود جوانان را نصیحت کرد که در گزینش و انتخاب شخصیت شریک زندگی از جنبه ی ظاهر و اخلاق و عادت ها و میزان تحمل و تاثیرپذیریشان و علاقه و روابط آنان با خدا، دقت به خرج دهند و حریص باشند، در همان حال در مورد شریک زندگی خود زود قضاوت نکنند و از سریال های تلویزیونی – که در فکر زشت نمایی شریک زندگی هستند- پیروی و تقلید نکنند.
نویسنده: می محمود

مترجم: حمید محمودپور

نمایش بیشتر

حمید محمود پور

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا