تربیت فرزندانزن

اگر می خواهی دخترت به حجاب علاقمند شود…

ده راهکار برای شیرین کردن حجاب نزد دخترت

برای اینکه حجاب را نزد خویشاوندانت دوست داشتنی و خوب جلوه دهی و هر دو طرف وظیفه خود را به خوبی انجام داده باشند و رضایت خداوند بزرگ را بدست آورید ، راهکارهایی که در پایین آمده را مطالعه کنبد امیدوارم مثمر ثمر باشد و بدین گونه دختران و زنان به وظیفه دینی خود، به کمک پدر و مادر، یا به تنهایی، یا خانواده آگاهی داشته باشند ؛ آن هم بدون اینکه به او فشار بیاورید و از راه فشار و تنگنا وارد شوید، یا اینکه به خاطر فشاری که به او وارد می‌کنید راه ناپسندی را انتخاب نماید .

رعایت نکات زیر می تواند دختر شما را به حجاب علاقمند نماید :

1-در ابتدا از اوایل کودکی در مورد حجاب با او صحبت کن ، منتظر بزرگ شدن دخترت نباش که آن وقت به او دستور دهی که حجابش را رعایت کند، چون دیگر دخترت، قناعت و باورش سخت و استوار شده و دلش هَوای دیگری می کند.

2- ارزش حجاب را به او نشان بده و آن را بزرگ بشمار و به او بگو که این حجاب زیبا است و چهره‌ات را نورانی و درخشان می‌کند و رعایت حجاب نشانه پاکی و خوب بودن دختران جوان است.

3- به او بگو که حجاب فرمان خداوند بزرگ است و این کار تنها به خاطر خداوند بزرگ بوده و برای مردم نیست و خداوند بزرگ در هر زمان و مکانی تو را می‌بیند.

4- به او یاد بده که خداوند بزرگ زن باحجاب را دوست دارد و از او راضی می باشد، آیات خداوند و حدیث هایی که در مورد حجاب و رضایت خداوند هستند را برایش بخوان و توضیح بده.

5- نمونه هایی از زنان با ایمان و با حجاب را به او نشان بده و در درجه نخست از بازگویی زندگانی زنان پیامبر ، امهات المومنین (رضی الله عنهن) شروع کن و سپس از زنان خوب و دین داری که قبلا بوده‌اند و در قید حیات نیستند یادکن و بعد از آن زنان موفق این دوره را به او نشان بده و حتی الامکان به اتفاق او از آنان دیدن کن.

6- سرنوشت و آوازه انسان های گذشته و حال را برای دخترت تبیین کن ؛ کسانی که دستورات و فرمان الهی را اطاعت کرده اند و کسانی که از فرمان الهی سرپیچی نموده اند و به دخترت بگو که سرانجام آنها به کجا کشیده است؟! اخلاق و رفتار زن خوب را به او بیاموز و بگو که این کار پاداش زیادی نزد خداوند بزرگ دارد، چون زن خوب و دیندار همیشه الگویی برای دیگر زنان هم سن و سال خود خواهد بود.

٧- ‌آمادگی داشته باش که به سؤالاتش پاسخ دهی و به او بیاموز که زن خوب و بالاپوش و باحجاب
سرچشمه خوبی و خیرخواهی است.

8- دخترت را به زنان آشنا و قابل اعتماد بسپار، به خصوص به زنانی که بالاپوش و دیندار هستند و در جلساتشان در مورد رعایت حجاب و شئونات اسلامی صحبت می‌کنند.

9- او را به مساجد بفرست تا در کلاس های دینی که در آنها از بزرگی دین اسلام و آگاهی از آن صحبت می‌شود شرکت نماید و شرکت در این کلاس ها را برایش دوست داشتنی و شیرین جلوه بده.

10- در آخر برایش هدیه بخر و بعضی از اوقات نیز به او پول بده و از او بخاطر رعایت حجاب و بالاپوش بودنش تشکر کن و همچنین به او یاد بده که این کار پاداش بزرگی نزد خداوند دارد، که آن هم عبارت است از بهشت بزرگ و وسیع.

منبع: اصلاح ویب
نویسنده: یوسف . م
ترجمه از کوردی به فارسی: ناهید ایران

از طريق
ناهید ایران
منبع
sozimihrab
نمایش بیشتر

ناهید ایرانی

استان آذربایجان غربی - مهاباد مترجم فعال دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا