خانواده

اگر پیامبر سرزده به خانه ات بیاید!

نمی دانم…… اگر او سرزده بیاید ؟!

نمی دانم چه کار خواهی کرد هنگامی که رسول الله برای یک یا دو روز سرزده به دیدارت بیاید .

آه ، می دانم که بهترین اتاق خود را برای این مهمان عزیزتر از جان آماده خواهی کرد و به بهترین نحو ممکن از او پذیرایی خواهی کرد .

تو بهترین خواهی بود ، چون از داشتن چنین مهمان عزیزی مسروری و در پوست خود نخواهی گنجید چون در خانه ی خود به این عزیزتر از جان خدمت می کنی .

آیا چیزی هست که با این شادی قابل مقایسه باشد ؟

اما هنگامی که می بینی او می آید ، بی درنگ بسوی در می شتابی و با آغوشی باز خوش آمد گوی این مهمان زیبا سیرت خواهی بود ؟

یا می خواهی قبل از آنکه او سر برسد ، لباس هایت را عوض کنی و تعدادی از مجلات را مخفی کنی و به جای آن ها قرآن بگذاری ؟

آیا همچنان فیلم دل خواه خود را تماشا می کنی یا می خواهی قبل از رسیدن غم خوار امت تلویزیون را خاموش کنی ، تا او ناراحت نشود .

آیا قصد داری رادیو را خاموش کنی و امیدواری که صدای رادیو را نشنیده باشد ؟ و دلت می خواهد که حداقل آخرین کلماتی را که با صدای بلند با خود بازگو می کردی به گوشش نرسیده باشد ؟

آیا می خواهی موسیقی های خود را پنهان کنی و به جای آن ها نوار سخنرانی بگذاری ؟

آیا با این شرایط به او اجازه ورود به خانه ات را خواهی داد ؟ یا درنگ خواهی کرد ؟

و باز هم نمی دانم … اگر رسول الله یک یا دو روز را با تو سر کند

آیا دوباره همان کارهایی را انجام خواهی داد که هر روز انجام می دادی ؟ آیا زندگی روزمره ات همچون روزهای قبل ادامه پیدا خواهد کرد ؟

آیا معاشرت های خانوادگی خود را به همان روال سابق ادامه خواهی داد ؟ و آیا همچنان برایت سخت است که در هر وعده ی غذا شکر خدا را بجای آوری و الحمدالله بگوی ؟

آیا نمازهایت را سر وقت بدون هیچ اکراه و ناراحتی می خوانی ؟ و آیا همچون همیشه برای اقامه ی نماز صبح زود از خواب بر می خیزی ؟

آیا سرودها و کتابهایی را که همیشه می خوانی دوباره خواهی خواند ؟ آیا خواهی گذاشت که رسول الله بداند چه چیزهایی غذای فکر و روحت را تامین می کنند ؟

شاید پیامبر بخواهد همراه تو باشد هر آنجا که قصد رفتنش را داری ، آیا ممکن است که برنامه های خود را برای یک روز و یا کمی بیشتر  تغییر بدهی ؟

آیا از ترتیب دادن برنامه ای برای ملاقات رسول الله با دوستان صمیمی خود مسرور خواهی شد ؟ و یا امیدوار خواهی بود تا هنگام به پایان رسیدن این مهمانی دوستانت از تو دور باشند و با مهمان عزیزت ملاقات نکنند ؟

آیا اگر رسول الله برای همیشه و تا آخر عمر پیش تو بماند خوشحال خواهی شد ؟ و یا برای روزهای آسوده ای که او هنوز نیامده بود افسوس خواهی خورد ؟

شاید جالب باشد که بدانیم اگر محمد مصطفی (ص) چند روزی را با ما سپری کند ، چه تغییری بر کارها و زندگی روزانه ی ما حاصل می شود ؟

اللهم صل علی محمد و علی آل محمد

 ترجمه از انگلیسی : امیر ارسلان خضری – مهاباد

منبع : اسلام آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا