اندیشه

این است راه خدمت به اسلام

 

چگونه اسلام خواهی خود را ثابت نماییم ؟
۱-زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که نیت صادقانه و عزم خالصانه ای داشته باشی، خداوند به عمل خالصانه برکت می بخشد حتی اگر کم باشد. اخلاص برگرفته از اطاعت پروردگار هر چند صاحبش آن را کم و آسان بشمارد خداوند آن را بزرگ به حساب می آورد .

 در احادیث آمده که خداوند بدین وسیله از کبائر می گذرد.
۲- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که راه را شناخته باشی و با اسلام و صرط مستقیم آن، که راه و رفتار پیامبرمان(ص) در امر دعوت و مقدمات و وسائل و طرق دعوت و صبر برآن می باشد،همراه شوی و همانند رسول اکرم(ص) نسبت به مردم مهربان و اهل رحمت باشی.
۳- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که  از تمام فرصت های پیش آمده و امکانات موجود در جهت نشر دعوت اسلامی استفاده کنی، این خود نعمتی بزرگ است.

بکارگیری و سایل مباح و مشروع در راه رسیدن به اهداف و رعایت آداب کارها، خود از راه هایی خدمت به اسلام می باشد.
۴- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که خواست و هدف اسلام را بر خواسته های نفسانی و مادی خود مقدم بداری، خدمت کردن به دین یعنی بذل و بخشیدن چیزهای گران بها و نفیس ازمال و وقت و فکر و تلاش در راه دین و مقدم دانستن ارزش های دینی بر سایر ارزش ها .
۵- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که  راه دعوتگران و علمای مصلح را پیشه خود سازی و در این راه صبر  پیشه کنی و رنج و خستگی را به جان بخری. این گونه مشغول عبادت بزرگی خواهی بود که هدف پیامبران و فرستادگان الهی و رهروان آنان بوده است.
۶-زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که از تنبلی و ضعف و سستی دور شوی، چون به راستی این دین، دین همت بلندی و سختی چشیدن و شجاعت و تلاش می باشد. دعوت دینی را چیزی جز تنبلی و سستی و عجله و جهل ضرر نمی رساند.
۷- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که  قلب و روحیه ات را محکم به خداوند گره بزنی و دعا و استغفار و قرائت قرآن را بیشتر کنی. هیچ چیزی به اندازه ی ذکر و یاد خداوند در جلای قلب و صیقل دادن روح نفع نمی رساند، البته انسان مومن بی خود توکل نمی کند بلکه عملگرا است و هرگز خستگی را نمی شناسد و به وسیله طاعت و انجام نوافل به خداوند تقرب می جوید.
۸- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که به صورت روزانه و هفتگی و ماهانه وقتت را تنظیم کنی چون هرکاری وقت خود را می طلبد. دعوت روزانه این است که هر روز باید اشخاصی را ببینی و یا هر هفته با کسانی ملاقت کنی، یا اجتماع خانوادگی ماهانه و یا نهایتاٌ مانند به هم رسیدن های بزرگ سالان که در سفر حج و عمره خود را نمایان می کند.
۹-  زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که با دعوتگران عامل و خدمتگزار که قدم های صادقانه و تلاش های مخلصانه در راه نصرت و یاری اسلام برداشته اند مرتبط باشی و آنان را الگو قرار دهی.
۱۰- زمانی می توانی ثابت کنی که در خدمت اسلام خواهی بوده ای که اسلام قسمتی از دغدغه های تو باشد و بخشی از وقتت را به آن بخشیده باشی و عقل و فکر و مال خودت را در این راه صرف کنی، هرگاه برای اسلام برخاستی و برایش فکرکردی و هزینه دادی و وقت گذاشتی ، بدان که به آن خدمت کرده ای.
۱۱- هرگاه روزنه ای از خیر یافتی و به سوی آن شتافتی و تلاش نمودی که در آن خیر و عمل صالح شریک بشوی و تردید به خود راه نداده  و آن را به تأخیر نیانداختی، بدان که به اسلام خدمت کرده ای
منبع: سایت یا له من دین
والسلام علیکم و رحمه الله

ترجمه: حمید محمود پور

نمایش بیشتر

محمود خالدی زاده

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : امام جماعت مسجد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا