تربیت فرزنداندعوت اسلامی

به فرزندانت بگو که چرا به فلسطین اهتمام می دهیم

به فرزندانت بگو که چرا به فلسطین اهتمام می دهیم


به فرزندانت بگو که چرا به فلسطین اهتمام می دهیم و پیوسته در فکرش هستیم و چرا اخبار بیت المقدس را دنبال می کنیم؟

اگر از تو دلیلش را پرسیدند و گفتند؛ چرا؟

می توانی این از اطلاعات مهمی که باید فرزندان مان آنها را در باره ی فلسطین و بیت المقدس بدانند استفاده کنی تا بدانند که چرا ما به فلسطین و آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد اهمیت می دهیم و نیز بدانند که هر قدر هم مشغول و سرگرم دنیا باشیم، مسجد الاقصی اولین موضوع و مسئله ی ما پس از مشارکت و همکاری در روشنگری مسلمانان و آموزش اصول دینشان به آنهاست.

🔴 به فرزندت بگو: دلبندم! فلسطین جایگاه و منزلگاه انبیای الهی است، پیامبر مان ابراهیم (علیه السلام) به سرزمین فلسطین هجرت کرد.

🔴 الله متعال لوط (علیه السلام) را از عذابی که بر قومش نازل شد به سوی سرزمین مبارک و پر خیر و برکتی که فلسطین است رهسپار کرد و نجات داد.

🔴 داود (علیه السلام) در فلسطین زندگی کرد و محرابش را در آن سرزمین بنا کرد.

🔴 سلیمان (علیه السلام) از سرزمین فلسطین بر تمام جهان حکومت کرد و داستان معروف و مشهورش با مورچه ای که سایر مورچه ها را صدا می زند و می گوید (ای مورچه ها به خانه های خود بروید و پناه بگیرید) در محلی به نام وادی النمل در فلسطین به وقوع پیوست. آن دره( وادی النمل) در کنار (عسقلان) است.
و نیز محراب زکریا (علیه السلام) در آن سرزمین است.

🔴 همچنین موسی علیه السلام از قومش خواست که به سرزمین مقدس وارد شوند.

🔴 آن جا را سرزمین مقدّس نامید یعنی سرزمین پاک و مطهری که از شرک پاک است و منزلگاه پیامبران مقرر شده.

🔴 در آن سرزمین معجزات بسیاری روی داد از جمله ی آنها؛ ولادت حضرت عیسی (علیه السلام) از مادرش مریم بود که دختری خردسال و بدون همسر بود.
و آنگاه که بنی اسرائیل تصمیم گرفتند او را به قتل برسانند، خداوند او را پیش خودش بالا برد.

🔴 در آن سرزمین مریم (علیها السلام) پس از زایمانش توانست تنه ی درخت خرما را تکان دهد در حالیکه در آسیب پذیرترین و شکننده ترین حالات زنان قرار داشت.

🔴 و یکی از نشانه های آخرالزمان این است که در آن سرزمین عیسی (علیه السلام) بر مناره ی سفید فرود خواهد آمد و دجال را در کنار دروازه ی لد در فلسطین خواهد کشت.

🔴 این سرزمین محل حشر و نشر خلایق است.

🔴 در آخرالزمان یأجوج و مأجوج در این سرزمین کشته خواهند شد، همچنین داستانهای فراوانی در سرزمین فلسطین به وقوع پیوست از جمله ی آن ها داستان طالوت و جالوت.

🔴 فرزندانتان را بدون آواز، نغمه و آهنگ های پرشور حماسی و بدون شعارها و بنرهای تبلیغاتی آگاه کنید:

🔴 مسجد الاقصی برای تمام مسلمانان مشرق زمین و مغرب زمین حرمت دارد نه فقط برای فلسطینی ها!

🔴 به فرزندانتان بگوید که مسجد الاقصی قبله ی اول مسلمانان است و خداوند متعال پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) را به تغییر جهت قبله به سوی مسجدالحرام مأمور کرد…!!!

(قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاءِ فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ *
وَلَئِنْ أَتَيْتَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ بِكُلِّ آيَةٍ مَا تَبِعُوا قِبْلَتَكَ وَمَا أَنْتَ بِتَابِعٍ قِبْلَتَهُمْ وَمَا بَعْضُهُمْ بِتَابِعٍ قِبْلَةَ بَعْضٍ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّكَ إِذًا لَمِنَ الظَّالِمِينَ)
(البقرة ١٤٤ – ١٤٥).

ما روگرداندن تو را گاهگاهی به سوی آسمان می‌بینیم (و پیام آرزوی قلبی تو را جهت نزول وحی در مورد تغییر قبله دریافت می‌داریم) پس تو را به سوی قبله‌ای متوجّه می‌سازیم که از آن خوشنود خواهی شد، و لذا رو به سوی مسجدالحرام کن، و (ای مؤمنان !) در هر جا که بودید روهای خویشتن را (به هنگام نماز) به جانب آن کنید. کسانی که کتاب بدیشان داده شده است (یعنی یهودیان و مسیحیان) نیک می‌دانند که چنین گرایشی (به جانب مسجدالحرام) حق است و به فرمان پروردگارتان می‌باشد (ولی با وجود این از فتنه‌انگیزی دست بر نمی‌دارند) و خدا از آنچه می‌کنند بی‌خبر نیست.‏

‏و اگر هر نوع برهان و حجّتی برای آنان که کتاب بدیشان داده شده است (یعنی یهودیان و مسیحیان) بیاوری (و آن ادلّه و براهین را بر صدق تغییر قبله از بیت‌المقدّس به مسجدالحرام ارائه نمائی، تو را باور نمی‌دارند و) از قبله ی تو پیروی نمی‌نمایند، و تو (نیز که در پرتو وحی، قبله ی راستین ابراهیم را باز شناخته‌ای، دیگر) از قبله ی ایشان پیروی نخواهی کرد، و برخی از آنان هم از قبله برخی دیگر پیروی نمی‌نمایند (بلکه بر اثر تقلید کورکورانه، یهودیان به سوی مشرِق، و مسیحیان به جانب مغرب رو می‌کنند و آماده ی پذیرش دلیل و برهانی نیستند) و اگر از خواستها و آرزوهای ایشان پیروی کنی (و برای سازش با آنان رو به قبله ایشان شوی) بعد از آن که علم و دانائی به تو دست داده است (و به حقیقت امر آشنا گشته‌ای) در این صورت تو بی‌گمان از زمره ستمکاران خواهی بود (و حاشا که چنین کنی. بلکه این اندرزی است برای مؤمنان که هرگز چنین نکنند، و کسی به خاطر کسی حق را رها نسازد و از باطل پیروی نکند).

🔴 به فرزندانتان بگوید که سفر اسراء و معراج به دورترین نقطه، انتهای آسمان بود که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان پیشوای انبیای الهی از این سرزمین( فلسطین) به آسمان عروج کرد.
و در آسمان والا نماز بر او واجب شد…

﴿سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ﴾
( الإسراء – ١)

‏تسبيح و تقديس خدائي را سزا است كه بنده ی خود (محمّد پسر عبدالّله) را در شبي از مسجدالحرام (مكّه) به مسجدالاقصي (بيت‌المقدّس) برد، آنجا كه دَور و بر آن را پربركت (از اقوات مادي و معنوي) ساخته‌ايم. تا (در اين كوچ يك شبه زميني و آسماني) برخي از نشانه‌هاي (عظمت و قدرت خداوندی) خود را بدو بنمايانيم (و با نشان دادن فراخي گستره جهان و بخشي از شگفتيهاي آن، او را از بند دردها و رنجهاي زمينيان برهانيم و با دل و جرأت بيشتر به ميدان مبارزه حق و باطل روانه گردانيم) . بيگمان خداوند بس شنوا و بينا است. (نه سخنی از او پنهان و نه كاری از او نهان می ماند).‏

🔴 به فرزندانتان بگوید که مسجد الاقصی از جمله ی مساجدی است که مسافران به سوی آن بار سفر زیارتی می بندند…!!!
«از ابوسعید خدری، از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده که فرموند:
( در اسلام) تنها به قصد زیارت سه مسجد بار سفر زیارتی بسته می شود؛
مسجدالحرام، مسجد من( مسجد النبی) و مسجد الاقصی.»

🔴 به فرزندانتان بگوید که ارزش نمازی که در مسجد الاقصی اقامه می شود برابر با ۵۰۰ نمازی است که در جایی دیگر اقامه می شود.

از جابر بن عبدالله از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت است که فرموند:
« ارزش و پاداش نمازی که در مسجد الحرام اقامه می شود برابر با صد هزار نماز است،
و اجر و ارزش نمازی که در مسجد من( مسجد النبی) اقامه می شود برابر با هزار نماز است،
و اجر و پاداش نمازی که در بیت المقدس اقامه می شود برابر با پانصد نماز است».

🔴 به فرزندانتان بگوید که مسجد الاقصی قبله ی تمام پیامبران الهی قبل از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است و اولین قبله ای است که پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از اتمام تغییر جهت قبله به سوی مکه به سویش نماز خواند( در حین تغییر جهت قبله)..! !

🔴 به فرزندانتان بگوید که مساحت مسجدالاقصی ۱۴۴ هزار متر مربع است و گنجایش ۸۰۰ هزار نفر نمازگزار دارد و دارای ۴ مناره است.

🔴 به آنها بگوید که از ته دل و در نهایت اعتقاد و باور، می خواهید که از آن سرزمین حمایت و پشتیبانی کنید…!!!

ترجمه: فزانه اسحاقی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا