اندیشهسیره نبویعلمی

دستورالعمل پیامبر برای مقابله با بیماریهای واگیردار

دستورالعمل پیامبر اسلام برای مقابله با بیمارهای های واگیر دار از دیدگاه دانشمندان معاصر

روزنامه ای اسپانیایی: دستورالعمل پیامبر اکرم(صلی الله علیه وسلم) برای مقابله با بیماری های همه گیر بسیار شگفت انگیز است.

وب سایت روزنامه اسپانیایی “ABC” گزارشی را منتشر کرد که حاوی “توصیه شگفت انگیز پیامبر اکرم” در مواجهه با بیماری های همهگیر است و با اقدامات توصیه شده امروزه، برای مهار شیوع ویروس Corona که در حال ظهور است، مطابقت کامل دارد.

این گزارش طنین گسترده ای را در رسانه های اجتماعی به ویژه در میان مسلمانان، از جمله سعد الدین العثمانی نخست وزیر مراکش برانگیخت. این گزارش پس از آن منتشر شد که دو هفته پیش، گزارشی در همین زمینه توسط مجله آمریکایی “نیوزویک” منتشر شده است.

نویسنده اسپانیایی “خوزه مانوئل نووز” خاطر نشان ساخت که بسیار شگفت انگیز  است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم که بیش از 1300 سال پیش زندگی می کرد، بی سواد بود و هیچ آموزش علمی هم نداشت، اما می دانست در هنگام اپیدمی چه باید کرد و چه کارهایی را قدم به قدم باید انجام داد؟

“نوویس به” گزارش “نیوزویک” استناد کرد و از آن، ترجمه ی تعدادی از توجیهاتی را که در احادیث پیامبر ذکر شده است، نقل کرد که برجسته ترین آنها عبارتند از: «اگر شنیدید طاعون در سرزمینی شیوع یافته، وارد آن نشوید و هر وقت در سرزمینی طاعون شیوع یافت و شما در آن بودید، از آن خارج نشوید.»

وی به آنچه نویسنده آمریکایی کریگ Considine باور داشت، اشاره کرد و آن این بود که: پیامبر اسلام ارزش تعادل بین عقل و ایمان، یا بکار بردن اسباب به همراه دعا و نماز را می دانست و بدان می پرداخت.

منبع  :کانال تلگرامی جماعة الاخوان المسلمون

ترجمه: واحد ترجمه و تحقیق سایت سوزی محراب

نمایش بیشتر

سوزی میحراب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا