تاریخ

دکترآمریکایی پس از زایمان زن مسلمان,مسلمان شد

دکتری آمریکایی “اوریفیا” که متخصص زنان و زایمان رئیس یکی از بیمارستانهای آمریکا می باشد می گوید : روزی یک زن مسلمان عرب برای زایمان به بیمارستان آمد، او درد داشت وماما متوجه شد که زمان تولد نوزاد نزدیک است. زمان زایمان که فرارسید از او (دکتر)خواستند به اتاق عمل بییاید ولی در پاسخ گفت : شیفت کاری من به اتمام رسیده و باید به منزل برگردم ! بنابراین  زایمان – این زن مسلمان – را به پزشک دیگری – که مَرد بود – واگذارکردند. پس از مدتی صدای گریه و زاری بلندی باشدت زیاد به گوش می رسید که مدام تکرار می کرد و می گفت : نه ،نه من اجازه نمی دهم پزشک مرد برزایمانم نظارت نماید .پزشک آمریکایی – که این مطلب را درصفحه  فیس بوکش نقل نموده – می گوید : من از خواسته این مریض تعجب کردم، سپس به من اطلاع دادند که همسر آن زن  اجازه نمی دهد هیچ مرد- نامحرمی – به آن اتاق که خانمش در آنجا بستری شده است وارد شود ؛ چرا که – به قول او – تاکنون هیچ مردی به جز پد رش، شوهرش، برادران و عموهایش(محارم او)حتی صورت عریان زنش راندیده است.
پزشک نامبرده می گوید :خندیدم و با تعجب زیاد به او گفتم: من فکر نمی کنم هیچ مردی در آمریکا باشد که مرا ندیده باشد ! پس به خواسته آن زوج پاسخ مثبت دادم و دستور دادم که برای معالجه مریض بخش زایمان از از پزشک خانم استفاده شود ، در روز دوم برای اطمینان از سلامت بعد از زایمان ، پیش او رفتم، آن زن به من گفت تعداد زیادی از زنان در کشور شما آمریکا از درد التهاب داخلی و کم اشتهایی در زمان نفاس (مدت چهل روز بعد از زایمان)و بر دوام بودن رابطه جنسی بلافاصله بعد از زایمان ، رنج می برند، اوبه من گفت : – در دین ما آمده است که – حداقل باید زنی که زایمان نموده چهل روز از رابطه جنسی خود داری نماید ،در طول این چهل روز باید به چنین زنانی تغذیه سالم و مناسب داده شود و از انجام دادن فعالیت های بدنی سنگین جلوگیری کنند و…

سخنان زن زایمان کرده باعث شد دکتر کنجکاوتر شده و سؤالاتی را از او بپرسد! پس از او خواست نظر اسلام را در مورد آنچه که ابراز داشته برایش بازگوید که خانم مسلمان گفت: در دین اسلام رابطه جنسی زن و شوهر پس از زایمان تا زمانی که پاک شود و به مدت چهل روز حرام می باشد ، زن در این مدت از گرفتن روزه و خواندن نماز معاف می باشد و….

مدتی از شنیدن حرفهای او مات و مبهوت شدم و تعجب تمام وجودم را در برگرفته بود. تا اینکه وارد بحثهایی در مورد عقیده و تعالیم اسلام شدیم که قضیه بیشتر برایم روشن و روشن تر شد
دکتر کودکان برای اطلاع از سلامت نوزاد وارد اتاق شد از مادر پرسید در مورد نگهداری بچه چه می دانی: گفت بهتر است زمانی که نوزاد خوابیده است روی طرف چپش به مادرش باشد برای احساس کردن ضربان قلب مادر . شوهر آن خانم زایمان کرده نیز به سخن آمد وگفت : ما طبق سنت پیامبر مان حضرت محمد (صلی الله علیه وسلم) او را بر طرف چپ قرار می دهیم (برای برقراری رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد) ،  بیش از پیش در تعجب فرو رفتم .
پزشک متخصص زنان در ادامه گفت : تمام عمرم را برای فراگرفتن این علم و دانش گذاشته ام در حالی که شما نیزآن را می دانید و آن را از دینتان آموخته اید ؛ بنابراین من می خواهم دین شما را بشناسم، پس برای چند ماه اجازه مرخصی خواست ، و به شهر دیگری رفت که در آن مرکز اسلامی بزرگی و جود داشت. در این مدت بیشتر وقت خود را برای سوال کردن و پرس و جو و تحقیق در مورد جواب سوالهایش از مسلمانان عرب و آمریکایی اختصاص داد.

بالاخره تنها پس از گذشت چند ماه به دین مبین اسلام مشرف شد،و اسلام آوردن خود را اعلام کردو خدا را بر نعمت بزرگ اسلام سپاس و تشکر نمود .
منبع : الاسلام الیوم
ترجمه : مژگان جواهری

نمایش بیشتر

مژگان جواهری

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ مدرس و فعال دینی

نوشته های مشابه

‫8 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا