اخبارخبرهای سوزی میحرابقرآن

روزهای کُرونایی حافظان قرآن در فلسطین !!

به چالش کشیدن کرونا ویروس توسط مربی حفظ قرآن فلسطینی  !

در شرایطی که ویروس کرونا بیشتر کشورهای جهان را محاصره و تعطیل کرده است مردم فلسطین علی رغم تدابیرپیشگیرانه که دولت به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس اِعمال کرده است ، می کوشد برای پشت سر گذاشتن این ویروس لعنتی و از حرکت نیفتادن زندگی روزانه ، راه خروجی را ارائه و کشف کند.

یکی از این راه حل ها عبارت است از اجرای ابتکاری دیجیتالی برای تداوم حفظ قرآن و مرور و تثبیت آن توسط بانوان حافظ قرآن در غزه.

هُدی زینو ۳۷ ساله استاد حفظ قرآن در “مركز صُلح برای حفظ قرآن كريم”، وابسته به وزارت اوقاف و شئون دينی غزه در باره این ابتکار می گوید :

 همزمان با تعطلی فعایت های آموزشی مدارس و دستور وزارت اوقاف مبنی بر متوقف نمودن فعالیت حلقه های حفظ قرآن در مساجد ، سرکار خانم شریفه دلو ، سرپرست حفظ ، ابتکار زیبایی را تقدیم نمود که به موجب آن با استفاده از شبکه های اجتماعی و بکارگیری فناوری های موجود فعالیت ها و تکلیف های قرآن آموزان دختر این مرکز پی گیری شود.

شریفه زینو مربی حفظ قرآن


خانم زینو در گفتگو با دوربین سایت العربی ۲۱ در باره این ابتکار  گفت : در این مرکز حفظ قرآن که بانوان حافظ در سنین مختلف به فعالیت می پردازند، فعالیت های قرآن آموزان بە صورت روزانه و آنلاین طبق ابتکار یادشده مورد پی گیری قرار می گیرد..

زینو افزود : ما در آغاز گمان نمی کردیم که خانم های حافظ ، این گونه با ابتکار پیش رو همراهی کرده و از آن استقبال می کنند و عمل کردن طبق آن تا این حد آسان باشد!

این اُستاد حفظ قرآن که در شهر غزه سکونت دارد و دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مهندسی صنعت می باشد خاطرنشان کرد : او به تشکیل گروهی مجازی از طریق واتساپ پرداخته و ده ها قرآن آموز حافظ را به آن دعوت نموده است و برنامه مشخصی را جهت پیگیری حفظ قرآن آن خانم های حافظ طراحی نموده که به موجب آن می توانند به راحتی به مرور محفوظات قبلی خود بپردازند .

یکی از حافظان قرآن از طریق گوشی همراه به حفظ قرآن می پردازد


شریفه خانم از اینکه توانسته است از طریق این ابتکار دیجیتالی پیگیر حفظ قرآنِ و تمرین های قرآن آموزانش باشد احساس خرسندی می نماید . دوربین عربی 21 پیگیری حفظ و تمرین قرآن آموزان توسط این خانم مربی قرآن فلسطینی را به تصویر کشیده است .  

خانم زینو با اشاره به برخی از نمونه های جالب توجهی که در ابتدای اجرای ابتکار که روز چهارشنبه اتفاق افتاد و همچنین با تاکید بر اینکه اگر چه روش دیجیتالی، خالی از اشکال نبوده ولی در کل باعث ایجاد فضایی رقابتی در بین خانم ها شده و انگیزه اشان را جهت بهتر تلاوت نمودن و حفظ کلام الله را چندبرابر نموده است .

خانم زینو در پایان با تاکید بر فواید فراوان این روش دیجیتالی خاطرنشان کرد : انشاالله در آینده و پس از بازگشایی مجدد کلاس های حفظ قرآن در مساجد نیز برای پیگیری حفظ قرآن برخی از خانم های حافظ ؛ بویژه خانم های مُسن ، دانشجویان ، زنان خانه دار و کسانی که  نمی توانند به صورت روزانه به کلاس های حفظ قرآن در مساجد مراجعه کنند از این روش دیجیتالی بهره خواهد برد.

ترجمه : عبدالله علی پور

منبع : العربی 21


نمایش بیشتر

عبدالله علی پور

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - نقده @ شغل : دعوتگر دینی و فعال اجتماعی - مدیر کانال تلگرامی @sozimihrab

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا