خانوادهزن

زمانی که موبایل به عامل طلاق زن و شوهر تبدیل می شود !

محمد بن عبدالله العمری 
گاهی اوقات یکی از امکانات امروزی به نام (موبایل) یا تلفن همراه، سبب جدائی بین زن و مرد می‌شود.

اسباب جدائی از دیدگاه زن(همسر)

۱٫ برقراری ارتباط زیاد در منزل با فامیل و دوستان گاهاً سبب ناراحتی زن (همسر) خانه می‌شود، می‌بینیم که همسر از شوهرش درخواست می‌کند که بیشتر با او حرف بزند و بیشتر به او توجه کند و این عکسل العمل زن، باعث می‌شود که مرد (شوهر) به حرف زن توجه نکند و غیرت مردانگی اش گُل می‌کند و در نهایت منجر به واقعه طلاق می‌شود.
۲٫ بعضی اوقات متأسفانه گوشی موبایل مرد لبریز از عکس و فیلم غیراخلاقی است. برای همین وقتی همسرش می‌خواهد که شوهرش فیلم‌ها و عکس‌ها را پاک کند، همین درخواست موجب نزاع و کشمکش و مقدمات طلاق می‌شود.
۳٫ گاهاً همسر متوجه می‌شود که گوشی شوهرش پر از پیام با دختران بیگانه است. همین سبب کشمکش و بگوومگو و در نتیجه منجر به طلاق می‌شود.
۴٫ شدت غیرت زن و عشق به شوهرش موجب می‌شود که زن از شوهرش بخواهد که موبایل او رمز و اثر انگشت نداشته باشد، برای اینکه می‌خواهد هر از گاهی گوشی شوهرش را چک کند و چون شوهرش از این درخواست زن سرباز زد، مقدمات طلاق به وقوع می‌پیوندد.
۵٫ گاهاً شوهر تماس‌های همسرش را با جواب رد پاسخ می‌دهد و اهمیتی به تلفن همسرش نمی‌دهد. همین کار سبب مناقشه و بگوومگو بین زن و شوهر می‌شود و مرد نمی‌تواند جواب قانع کننده به همسرش بدهد، کم کم روابط به تیرگی و طلاق منجر می‌شود.

اسباب جدائی از دیدگاه شوهر

۱٫ بازخواست و محاسبه ی زن از طرف مرد، که چرا اینقدر با خویشاوندان حرف می‌زنی، همین امر سبب بالا گرفتن سر و صدا و کم کم طلاق می‌شود.
۲٫ درخواست زن از شوهرش برای دادن مبلغی پول جهت هزینه ی ارتباط با فامیل و دوستان و ندادن پول کافی برای خرید شارژ موبایل، هرچند این مقدار پول خیلی ناچیز باشد، ولی به مرور سبب اختلافات و بگوومگو و در نهایت منجر به طلاق می‌شود.
۳٫ توجه نکردن زن خانە به امورات منزل به دلیل مکالمات تلفنی و مشغول شدن بیش از حد به موبایل، سبب می‌شود که شوهر موبایل ‌را از همسر گرفته و او را منع ‌کند که از موبایل استفاده کند، این هم سبب اختلاف و در نهایت طلاق می‌شود.
۴٫ درخواست خریدن موبایل نو و مدل بالا از سوی همسر و درخواست رد از سوی شوهر هم کم کم سبب اختلافات و طلاق می‌شود.
سخن در این باره زیاد است. اما آنچه که مهم است اینکه چگونه از تلفن همراه (موبایل) استفاده کنیم که سبب ضرر و کدورت در بین زوجین نشود و منجر به طلاق و جدائی نگردد.
منبع: سایت محمد عبدالله العمری
مترجم: عبدالله احمدی

نمایش بیشتر

عبدالله احمدی(شنو)

نویسنده و مترجم و فعال دینی ✅ ساکن : آذربایجان غربی - مهاباد - روستای حمزاباد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا