خانواده

سخنی با خواهرانی ایمانی و باحجابم

 

فریادخواهران ایمانداری که درموردآیه حجاب آمده کجاست؟!

یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَهٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیبًا. (النساء: ١).

اى مردم از پروردگارتان که شما را از نفس واحدى آفرید و جفتش را نیز از او آفرید و از آن دو مردان و زنان بسیارى پراکنده کرد پروا دارید و از خدایى که به نام او از همدیگر درخواست مى‏کنید پروا نمایید و زنهار از خویشاوندان مبرید که خدا همواره بر شما نگهبان است

خواهرایمانی ام ،به راستی بسیاری ازشما دراین تله افتاده اید که نزد خدا خیلی ناپسند وزشت می باشد !

اینکه شما مؤمن بوده و هستی چرا باید زمانی که نمازمی خوانی و روزه می گیری وراه درست را درپیش می گیری پوشش وحجاب تو که جزئی ازشرف و ناموس تو می باشد ناقص و ناکامل باشد؟

آیا می شود شما که اهل عبادت هستی نسبت به ناموس و شرفت بی تفاوت باشی ؟ و با استفاده از پوشش نامناسب ، خودت را در معرض دیدعموم قرار دهی و تازه بر این باور هم باشی که بانویی مومن و مسلمانی؟!

آیا می پنداری که اکنون برای پایبندی به شریعت اسلام و رعایت حجاب زود است و وقت داری که در آینده برگردی و به حجاب و عفافت برسی؟

 آیا تو نمی دانی که با انجام ندادن اوامر الهی و نپوشیدن اعضایت در برابر دیدگان نامحرمان ایمان و مسلمانی ات آسیب دیده و خدشه می بیند؟

آیا با قرار گرفتن در قالب بانوانی که لباس نازک وتنگ می پوشند و بیشتراندامشان از دور مشخص است دلت آرام می گیرد؟!

آیا به نظر تو در این شرایط می شود به تو مومن صادق و راست گو گفت ؟ خداوندی که از بالای هفت آسمان از تو محافظت می کند در برابر حوادث و بلاهای گوناگون و راه راست را به تو نشان می دهد و کمکت می کند که بر راه پاکی و صداقت بمانی؟ آیا شایسته است تو تنها آیه های پروردگارت را بخوانی ولی از عمل به آن ها باز بمانی؟

آیا آمادگی داری که آن چیزی که درون نفست است را قربانی کنی وهمه چیز را کنار بگذاری و بیایی فرمان های الهی را عملی نموده و بدین گونه پاسخ دستوراتش را بدهی ؟ البته تو کوچک تراز آنی که جواب خدواندت را ندهی چون تو بنده ی او هستی و باید پایبند فرمانهایش باشی ، تو بنده ی ذلیل و گردن کج  الله هستی .

زمانی که مریض می شوی ، خداوند شفایت می دهد ، زمانی که فقیری و دست تنگ خداوند به تو رسیدگی می کند و رزق تو را می دهد  خداوند به تو می بخشد و از فقر نجاتت می دهد و زمانی که دراز می کشی به امر خداوند نباشد خوابت نمی برد و به امر خداوند است که بیدار می شوی . به امر اوست که خودت را از مدفوع  و کثافت خالی می کنی. نمی توانی نفس  بکشی، مگر به اذن الله پس به چه دلیل اینقدر از خود راضی هستی وقتی قدم روی زمین برمی داری انگار تو صاحب کل جهانی انگار تو صاحب کل این زمین هستی؟! خواهر من  مگه در زمان عصر قدیمی که این قدر با  تکبر و خود بزرگ بینی زندگی می کنی . به وسیله این آیه آگاه باش و از حالا به سوی خداوند برگرد و در برابرش گردن کج باش! اگر واقعا تا حالا نشنیده ای ونخوانده ای وندانسته ای و بی خبر بوده ای از حالا شروع کن و این آیه را بخوان و فرمان الهی را اطاعت کن و با خودت و خدای خودت عهد ببند! همین حالا ؛ چون مرگ خبرنمی کند و در هرلحظه کنار گوشت است پس هرچی زودتر شروع کن!

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَىٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّـهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ. ﴿(النور: ٣١). و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن] بى‏نیازند یا کودکانى که بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نکرده‏اند آشکار نکنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید (۳۱).

منبع : ده نگی ئیسسلام

ترجمه : سمیه آرمند

نمایش بیشتر

سمیه آرمند

استان آذربایجان غربی - مهاباد مترجم فعال دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا