خانواده

سخنی با همسران مسلمان

-این اندرزها را ازته دل و از روی خرد برایت می نویسم که خواهان شادی وآرامش وسعادتِ زندگی دنیا وآخرتت هستند، امیدوارم این نصائح موجب از میان بردن موانع و فواصل ایجادشده میان تو وهمسرت گردند به این اُمید که با جدیت به این اندرزها اهتمام دهید.
۱-تو عامل آرامش و انس دهنده ی همسرت هستی. آدم(ع) تا خداوند حوا را برایش نیافرید به سعادت و آرامش نرسید پس زنان برای مردان و مردان نیز برای زنان آفریده شده اند و ناگزیر باید با تمام توان برای رسیدن به آرامش و ایجاد مودت ورحمت تلاش کنیم.
۲- تو اولین کسی هستی که میوه ی تلاش ومجاهدت خویش را جهت محقق ساختن سعادت و آرامش می چینی و برداشت خواهی نمود، و انشاء الله به آرامش ومحبت و سعادت و لذت بردن از زندگی وراضی شدن از آن خواهی رسید.
۳- شوهرت بهشت یا جهنم توست.او پناهگاه تو، آرزوی دیرینه ی تو و قلب پاک تو است علاوه بر اینکه پدری مهربان برای دانه های دل و جگرگوشه هایت خواهد بود.
۴- تمام ما یملک و داراییت از زیور آلات و لباس های گران بها و ماشین های گران قیمت و خانه و کاشانه و مقدار زیاد حساب بانکی، یک لحظه محبت و آرامش کامل در آغوش شوهری را نمی ارزد که محبتش نسبت به تو سرشار و شیفته و دلشوریده ی تواست.
۵- تو با لطافتی که داری پیش از هر چیز درجستجوی ایجاد محبت هستی، پس آن را بیفشان تا مانند دانه ای در زمینی حاصلخیز نتیجه اش را بیابی، سپس از این نهال(بخوبی) محافظت کن تا به درختی مثمر و پر برگ تبدیل شود و بدان که هرگاه شوهرت را دوست بداری همه چیز ارزان و ارزشمند را  فدایش می سازی.
خدا را در نظر داشته باش که نیکی آنرا در دنیا و آخرت خواهی یافت و در صورتی که در دنیا هم به نتیجه ای نرسیدی بدان که در آخرت به اجر وپاداشی فراوان دست خواهی یافت و فراموش مکن که الله متعال بر یک ذره خیر و شرپاداش می دهد.

(ای همسران عزیز بدانید که)ما درمحل و جایگاه فتنه ها زندگی می کنیم و بسر خواهیم برد؛ اگر تو نهایت تلاش خود را برای احراز و بدست آوردن محبت شوهرت بکار نیندازی بدان که چنگال های فتنه درخارج و حتی داخل منزل در اینترنت و تلویزیون وغیره در انتظار وی بسر می برند و او را تهدید می کنند اگر چه خیلی اوقات زوج صبر پیشه می کند اما بالاخره به سرعت در مقابل فتنه ها به هلاکت و نابودی گرفتار می آید.
نویسنده : دکتر صلاح الدین سلطان

منبع : سایت(یاله من دین)

ترجمه:اسمعیل ابراهیمیان

نمایش بیشتر

اسماعیل ابراهیمیان

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ فعال دینی و دعوتگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا