گفتگو

سنت سرچشمه دانش و تمدن

 

نویسنده:   دکتر یوسف قرضاوی

ترجمه:   عبدالعزیز سلیمی

ناشر:   احسان

نوبت چاپ:   اول

سال چاپ:   1390

قطع:   وزیری

تعداد صفحات:   459

نوع جلد:   شومیز

تعداد جلد:   یک

قیمت:    7000 تومان

این اثر ترجمه‌ی كتاب «السنة مصدر للمعرفة والحضارة» می باشد كه كتابی با ارزش در استفاده از سنت پیامبر اكرم (ص) می‌باشد و همچنان كه از نام این كتاب پیداست سنت پیامبر(ص) را سرچشمه تمدن و فرهنگ و نیز علم و دانش معرفی می‌كند.

پس از قرآن، سنت دومین منبعی است كه تمدن، معرفت و قانونگذاری از آن سر چشمه می‌گیرد.

اگر امروزه برخی را تصور بر این است كه دامن سنت را از حوزه زندگی هرچه كوتاهتر كنند و گاه بانگ بر  می‌آورند كه ما را قرآن بس است و سنت جولانگاهی برای راهگشایی معضلات و دشواریهای زندگی مردم نیست، اما سخن این كتاب بسی فراتر از این است، و نه تنها عرصه‌ای برای سنت در جولانگاه زندگی قایل است بلكه آنرا از این عرصه نیز فرا می‌گذراند و در حوزه‌های تمدن‌سازی، معرفت‌شناسی و قانونگذاری یعنی تمام حیطه‌های نظری و عملی زندگی آن را دخیل می‌داند.

از این رو بایستی این كتاب را بخوانید و در آن اندیشه ورزید چرا كه از ابعاد و جوانب متفاوت به سنت پیامبر اسلام (ص) نگریسته است و می‌تواند برای بسیاری پرسشها پاسخگو  باشد.

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا