گفتگو

عوامل گسترش شیطان پرستی

آشنایی با شیطان پرستی (۲-۲) عوامل گسترش شیطان پرستی

 در حال حاضر شیطان‌پرستی در دنیا توسط ۳ عامل وارد کشورها می‌شود: کلیساهای شیطانی، جادوگری، موسیقی بلک متال.

  1. کلیساهای شیطانی آنتوان لاوی و معبد ستی ها که در بعضی کشورها رایج هستند.
  2. جادوگری

جادوگران در تلاش هستند تا با ارتباط با ارواح مردگان، اجنه یا شیاطین، به قدرت‌های ماورایی شیطانی دسترسی یابند.

جادوی سیاه (بلک‌مجیک) یکی از ارکان و مراسم اصلی شیطان‌پرستان است و در کشورهای انگلستان و آمریکا علاقه‌مندان بسیاری دارد. ویجی‌برد یک بازی‌ جادوگری است که بعنوان وسیله پیشگویی در مراسم احضار ارواح استفاده می‌شد.

  1. موسیقی بلک‌متال

موسیقی، زبانی بین‌المللی دارد و دارای ظرافت‌های هنری اغواکننده است که می‌تواند به‌راحتی بر احساسات مردم تاثیرگذار باشد. موسیقی بلک متال در همه کشورهای دنیا مخاطب و علاقه‌مند دارد. کلیسای شیطان قوانین ۱۱گانه و قدغن هایی دارد، در صورتی که در موسیقی بلک متال همه جور جرم و جنایتی انجام می‌پذیرد و هیچ استثنا و مورد نهی شده‌ای وجود ندارد. آنتوان لاوی شیطان پرستان را از مصرف مواد مخدر برحذر می‌دارد ولی بزرگ‌ترین پایگاه تبلیغاتی مواد مخدر در جهان موسیقی متال است. در این نوع موسیقی جهت بالا بردن تعداد مخاطبان و به‌‌تبع آن میزان فروش کاست‌ها، خوانندگان و نوازندگان دست به هر کاری می‌زنند و هر کلیپی که بخواهند و بتوانند بسازند می‌سازند و به هیچ‌کس و هیچ چیز مقید نیستند. موسیقی بلک متال، متال مخلوطی از موسیقی و نمایش است. برای همین معمولا گروه‌ها علاوه بر ارائه موسیقی خود، اعمال و رفتار نمایشی نیز ارائه می‌دهند. برای همین صحنه موسیقی این گروه‌ها محل اجرای همه نوع نمایشی شده است مثلا یک گروه بر روی صحنه خودزنی می‌کند، گروه دیگر خونخواری می‌کند، گروه دیگر مرده‌خواری و همین طور اعمالی مانند: منفجر کردن حیوان با دینامیت، نصف کردن یک زن با اره (حقه‌های نمایشی)،‌ آتش زدن انسان، آتش زدن انجیل، انجام اعمال جنسی منحرفانه و … البته عجیب و غریب بودن این گروه‌ها فقط در دکور و مسائل نمایشی نیست بلکه در محتوا نیز به همین صورت می‌باشد. مثلا خواننده‌ای خود را ضد خدا ،ضد دنیا، ضد قانون، ضد زن، ضد جنگ، ضد دولت معرفی می‌کند، سعی می‌کند در اشعار یا کلیپ‌های خود این تفکر را تبلیغ کند. البته عموما این افکار کمتر توسط نوازندگان و خوانندگان به مرحله اجرا درمی‌آیند و بیشتر توسط مخاطبان آنها عملی می‌شوند. خواننده یا نوازنده بعد از اجرا سوار لیموزین خود شده و به ویلای خود می‌‌روند اما این مخاطب کم‌سن و سال آنهاست که تحت تاثیر افکار یا کلیپ‌ها قرار گرفته و آسیب‌هایی را برای خود و جامعه پدید می‌آورد. مثلا ضدزن‌ها اقدام به دزدیدن یا کشتن دخترها و زن‌ها کرده‌اند یا ضدبشرها اقدام به خودکشی دسته‌جمعی کرده‌اند، یا ضدمسیحی‌ها اقدام به آتش زدن کلیساها یا کشتن کشیش‌ها کرده‌اند. مثلا در مورد اخیر خواننده‌ای به نام ورک ویکرنس که از شهرت جهانی برخوردار است و همه او را با نام بارزام می‌شناسند، در سال ۱۹۹۲ اقدام به آتش زدن چند کلیسا از جمله کلیسای فانتوف کرد. او بعد از این اتفاق دستگیر و روانه زندان شد و در حال حاضر نیز دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. موسیقی متال خود دارای زیرسبک‌های مهمی مانند هوی‌متال، دث‌متال، تراش‌متال، بلک متال و انواع زیرشاخه‌های دیگر است. موسیقی هوی‌متال نسبتا از نظر محتوایی نسبت به سبک‌های دیگر ملایم‌تر است ولی از جنبه کفر و شرک هیچ سبکی به پای بلک‌متال نمی‌رسد. موسیقی بلک‌متال در دنیا بزرگ‌ترین پایگاه تبلیغاتی شیطان‌پرستی است به حدی که حتی جادوگری و کلیسای شیطان نیز به پای آن نمی‌رسند.

البته لازم به توضیح است که همه گروه‌های موسیقی متال، شیطانی نیستند بلکه حتی تعداد انگشت‌شماری گروه‌های معتقد به خدا ، عدالت برای همه، سرزمین و آهنگ‌های ضدجنگ نیز در آنها  پیدا می‌شود.

مراسم پیوستن عضو جدید به شیطان پرستی

در مراسم پیوستن عضو جدید به شیطان پرستان ۵ بوسه مقدس است. این ۵ بوسه توسط همسر یا خود کشیش به بدن شخص عضو شونده زده میشود که باعث خیر و برکت او , تقدس او در بین شیطان پرستان , تشکر از وی به منظور عضو شدن و در نهایت قبول فرد عضو شونده است. شخص جدید در وسط پنتاگرام ( چه در جادوگری و چه در شیطان پرستی و در هر دو پنتاگرام ) زانو میزند در حالیکه کاملا عریان است. بوسه ها بر زانو , الت تناسلی , سینه ها و لبان شخص جدید زده میشود. در این دین اعتقاد و احترام خاصی به اندام تناسلی قائل هستند زیرا زندگی و جهان را بدون وجود آن پوچ میدانند و آن را تضمین بقای بشریت میدانند.

لباس و پوشش عجیب شیطان پرستان

بر اساس گزارش های نیمه رسمی نزدیک ۷۰ فرقه شیطان پرستی در ایران فعال هستند.

پوشش ویژه گروه های همسو با شیطان پرستی: انگشتر‌های خاص تیغ دار، دستبندهای عجیب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند یا سر طاس، مدل موهای عجیب دارند، اکثرا ابروهایشان را می تراشند یا به سمت بالا طراحی می کنند، رنگ آرایششان اغلب مشکی، بنفش و قرمز تند است، پوست بدنشان را با اشکالی مانند جمجمه، صورتک‌های شیطانی و سمبل‌ها خالکوبی می‌کنند، لباس‌هایشان از جنس جیر و چرم و اکثرا به رنگ مشکی و قرمز می‌باشد، چکمه‌های چرمی ساق بلند که اغلب با فلز تزئین شده است می‌پوشند. افراد وابسته به این فرقه مانند فراماسون‌ها از برخی علائم و نمادهای رفتاری نیز برای ابراز همراهی با این فرقه استفاده  می‌کنند. یکی از این علائم دست شیطان (کرنوتی) به معنی حکومت شیطان است. این علامت جهانی از سوی سیاستمداران، افراد مشهور و گروه‌های «هوی متال»، برای اظهار وفاداری به نیروهای شیطانی به کار می‌رود و علامت بصری به معنای «سلام شیطان» است.

سمبل‌های شیطان‌پرستان

برروی تی‌شرت‌‌ها، زیورآلات و بدلیجات، کمربند، دستبند، بازوبند، کلاه و… این اشکال دیده می شود.
پنج ضلعی وارونه: (Inverted Pentagram)  نشانه ستاره صبح؛ نامی که به شیطان تعلق دارد (برای مراسم مخفیانه کابالا و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی)

دیو بافومت (Baphomet) : خدای شیطانی و سمبل شیطان. این علامت ممکن است در جواهرات دیده شود.

۶۶۶  : در حقیقت نشانه جانور(هیولا) محسوب می‌شود. در مکاشفات ۱۳:۱۸ درباره این عدد آمده است: « پس هرکس حکمت دارد عدد وحش را بشمارد، زیرا که ۶۶۶۶ عدد انسان است.» 

صلیب شکسته یا چرخ خورشید(swastika or Sun Wheel )  : علامت مذهبی باستانی قبل از هیتلر و در کتیبه‌های بودایی و مقبره‌های سلتی و یونانی استفاده شده است. به نظر می رسد این علامت در آیین پرستش خورشید، نشانه مسیر حرکت خورشید در آسمان باشد.

چشمی که به همه جا می نگردAll Seeing Eye)  ) : نماد چشم لوسیفر (شیطان) است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد بر تمام دارایی‌ها حکومت می‌کند. این علامت در پیشگویی‌ها به کار می‌رود. جادوها، نفرین‌ها، کنترل‌های روحی و تمامی انحرافات تحت این علامت کار می‌کنند. این علامت، علامت روشنفکران نیز هست. اگر به پول رایج ایالات متحده نگاهی بیندازید این علامت را بر روی آن می‌بینید. این علامت اساس نظم نوین جهانی است.

Ankh  : سمبل باروری و شهوات در انسانها. مشابه این علامت در جنبش فمینیسم نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته این علامت همان نماد معروف جنس مونث است که در میان  شیطان‌پرستان نیز مورد استفاده فراوان دارد.

صلیب وارونه (Upside Down Cross) : نشانه استهزاء و رد کردن مسیح می‌باشد.گردنبندهای آن توسط شیطان پرستان زیادی به کار می‌رود. این علامت را می‌توان همراه خواننده های راک و روی آلبوم های آنها دید.
سر بز (Goat Head) : بز شاخدار؛ بز مندس mendes همان ba’al بعل خدای باروری مصر باستان؛ بافومت؛ خدای جادو؛ بز طلیعه یا قربانی. این علامت یکی از راه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره کردن مسیح است. زیرا گفته می‌شود که مسیح مانند بره‌ای برای گناهان بشر کشته شد و بز نماد شیطان در مسیحیت است.
هرج و مرج(Anarchy) : این علامت به معنای از بین بردن تمام قوانین می‌باشد. به عبارت دیگر ” هرچه تخریب کننده است تو انجام بده” این همان قانون شیطان‌پرستی است. این علامت توسط پانک‌ها، هوی‌متال‌ها و راک‌ها نیز به کار می‌رود.

ضدعدالت(Anti Justice)  : تبر رو به بالا علامت عدالت در روم قدیم بوده است که علامت واژگون شده آن نشانه ضدعدالت یا شورش و طغیان می باشد. فمنیست ها از دو تبر رو به بالا به معنی مادر‌سالاری باستانی استفاده می‌نمایند.

ظاهر وحشتناک شیطان پرستان

رواج فرقه‌های شیطان‌پرستی در کشورهای اروپایی سبب شده که طی سال‌های اخیر، شاهد بوجود آمدن نوعی از سبک زندگی در میان مردم این کشورها باشیم یعنی « زندگی با زشتی‌ها»! پیروان مذاهب شیطان‌پرستی اغلب با خالکوبی‌های عجیب، بوتاکس زیر پوست، استفاده از حلقه و آهن‌آلات در لب و صورت و آرایش موها با رنگ‌های خاص، سوراخ کردن و گذاشتن اشیاء و نمادهای شیطان پرستی در سر و صورت و زیر پوست ، برش زبان شبیه به نیش مار قصد در بروز یک چهره شیطانی از خودشان را دارند. در کل میتوان گفت پوچی و نداشتن هیچ هدف خاصی در زندگی و در نهایت پوچی دلیل اصلی رواج این چنین رفتارهای جنون آمیزی در جوامع غربی است.

جایگاه زنان در شیطان پرستی

زن مظهر فریبکاری: این مکتب نوظهور به زن به دید تحقیر می­نگرد و زن را مظهر فریبکاری و ریا می داند. مسیحیت و یهودیت امروزی بر این اعتقاد است که حضرت آدم توسط همسرش حوا فریب خورد.

ازدواج ستیزی: آنها نسبت به ازدواج دیدگاه منفی دارند و در پی روابط خارج از چارچوب خانواده هستند. جملات آنها بدین شکل است: «ازدواج نکن، بچّه‌دار نشو، از اینکه ابزار و وسیله بیولوژیک برای ادامه نسل و زندگی انسان‌ها باشی، حذر کن، فقط برای خودت باش.»

لذت جنسی با دختران: یکی از اصول اعتقادی این گروه براساس لذت جنسی استوار است و در نظر آنها دختر جوان فقط مظهر لذت جنسی است و تنها فایده وجودی او تجاوز به او و آمیزش قهرآمیز با وی است. بسیاری از شیطان پرستان معتقدند که در هنگام تجاوز به زنان، شیطان در پیکر آنان حلول می یابد و این لحظه خوبی است.

مراسم قربانی برای شیطان: مراسم شیطان پرستی جدید، مراسمی است برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی که با اعمال جنسی و قتل و جنایت‌های خشن و وحشتناک، آرام و ارضاء می شود و با توجه به اینکه آنها جسم­پرست هستند معتقدند انسان باید از هر راهی کامل ترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد.

پدر و مادرت را بکش: بر لباس های شیطان پرستان عبارت «خدا را بکش»،«پدر و مادرت را بکش»،«خودت را بکش»، نقش بسته است. این شعار همیشگی شیطان برای نابودی نسل انسان است. انسانی که باعث رانده شدن شیطان از درگاه خداوند شده است و کینه اش را در دل گرفته است اما آیا واقعا باید بدان تن داد. علاوه بر پدر، مادر نیز هدف شیطان قرار گرفته است. مادری که زهدانش مهملی آرام، برای بازتولید بشریت است.

 عاقبت شیطان پرستی
شیطان پرستی به انسان می آموزد که باید روح خود را با خودکشی به شیطان هبه کرد. با گذشتن از مهمترین هدیه خداوند که همان جان انسان است باید روح خود را در اختیار شیطان قرار دهی. باید تنها فرصت زندگی ات را به شیطان بفروشی با نادیده گرفتن عدالت الهی و افق امید به آینده زندگی که پیشروی یک جوان وجود دارد. مدل زندگی که شیطان پرستی برای پیروانش رقم زده است از هیچ قانونی پیروی نکرده و غیر انسانی است و منجر به بسیاری از بیماری­های روحی و جسمی می­شود. در این بین زنان نیز قربانیان نا­ آگاه این عامل سقوط انسانی محسوب می­شوند. دروغ « آزادی زن در دنیا» باعث شده وسیله التذاذ مردان شوند. شیطان پرستی برای پیروانش ارمغانی جز ایدز، انحرافات اجتماعی، فساد، بی اخلاقی و … نداشته است. خطر و پلیدی شیطان پرستی دینی به مراتب شدیدتر و جدی‌تر از شیطان‌پرستی فلسفی است. شیطان پرستی دینی، بر زندگی و روان فرد تاثیراتی را می‌گذارد که باعث اغتشاشاتی در اجتماع و از بین رفتن نهاد خانواده، نابودی امنیت فردی و در نهایت به مسائلی چون خودکشی و استفاده از مواد مخدر و داروهای روان‌گردان ختم می‌شود. آمارهای چند سال اخیر نشان داده که جرم و جنایت‌های مرتبط با این افراد رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است؛ بطوریکه سه درصد از کل جرائم مربوط به آزار و اذیت جنسی زنان، قتل‌های خیابانی و فروش مواد مخدر مربوط به طرفداران فرقه‌های شیطان‌پرستی بوده است.
برای جلوگیری از گسترش شیطانی پرستی و دیگر مکاتب نو پدید و عرفانی‌های دروغین چه باید کرد؟
دفاع عارفانه از دین، بهترین و مهمترین عامل است. پرداختن به پرسش‌های جدید جوانان بدون هیچ محدودیت و هیچ برچسب تخریب‌کننده‌ای ، پذیرفتن این نکته که دین در همه زمان‌ها و مکان‌ها و در میان همه اقشار می‌تواند حرف نو و جدیدی برای گفتن داشته باشد، باید هنر استخراج این یافته‌های نو را داشته باشیم. و از همه مهمتر آشنایی عالمان و حاکمان دینی، با مکاتب نوپدید و انحرافات آنهاست. همراهی بیشتر با جوانان و شفقت بیشتر با طیف جوان که مملو از انرژی، زندگی و در عین حال متفاوت بودن است.البته باید حساسیت بیشتری را نسبت به موضوعات و مسائل اعتقادی و عرفانی جامعه و جوانانمان داشته باشیم. اگر دستاوردهای عمیق عرفان اسلامی به جوانان معرفی شود و پوچی و تهی وارگی شیطان پرستی را نمایان کنیم، شاهد ریزش پیروان هر چند ناچیز شیطان پرستی خواهیم بود.

منابع:

قرآن کریم

فرهنگ لغت دهخدا

بزرگ ترین آیین و فرقه شیطان پرستی در دنیا http://bazdeh.org

جایگاه زنان در شیطان پرستی http://www.ammariyon.ir

مقاله ای کامل درباره ی شیطان پرستی در ایران http://sheytanparastan1.blogfa.com

لباس و پوشش عجیب شیطان پرستان ایرانی؟ http://www.irannaz.com

مراسم پیوستن عضو جدید به شیطان پرستی http://www.razhayesheitanparastan.com

نمادهای شیطان پرستی http://www.beytoote.com

همه چیز درباره شیطان پرستیhttp://www.tabnak.ir

آیا شیطان پرست ها را از نزدیک دیده اید؟ http://www.irannaz.com

بخش اول شیطان پرستی

نمایش بیشتر

کمال مولود پوری

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا