تاریخ

قرضاوی خطاب به نخست وزیر بنگلادش: اعدام رهبران اسلام گرا را متوقف کن…

قرضاوی در نامه ای تاثیر گذار به نخست وزیر بنگلادش : سریال منحوس اعدام دانشمندان مسلمان را متوقف کن و پرهیز کن  از لعنتی که در اثر ریختن خون انسان های بی گناه در دنیا و آخرت گریبانت را خواهد گرفت!

و پرهیز کن  از لعنتی که در اثر ریختن خون های بی گناه در دنیا و آخرت گریبانت را خواهد گرفت

قاهره – رای الیوم – محمود القیعی

علامه دکتر یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در نامه ای تاثیر گذار – و حماسی- به حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش از او خواست که شخصا و به منظور جلوگیری از بازتاب های احتمالی این محکومیت های ظالمانه ، برای متوقف نمودن سریال اعدام دانشمندان مسلمان دخالت کند!

در نامه قرضاوی که بر صفحه شخصی اش بر فیسبوک و تویتر منتشر شد آمده است :

حضور گرامی خانم حسینه واجد نخست وزیر مردمی بنگلادش …..السلام علیکم و رحمهالله و برکاته . اما بعد

بسیار ناراحت شدیم بابت آنچه بر سر رهبران جنبش اسلامی در بنگلادش می آید از جمله بازداشت  و اعدام تعدادی از دانشمندان و افراد تاثیر گذار جامعه  وابسته به آن ؛ کسانی که وزیر و هسته های اصلی در پارلمان بنگلادش بودند  و همچنین آنچه پس از آن بوجود آمد از اتهاماتی که به آنان نسبت داده شد – پرونده سازی هایی که مربوط می شود به قضایایی که به بیش از چهل سال قبل بر می گردد!

مسلمانان در سراسر جهان اخبار اعدام شیخ عبدالقادر الملا وشیخ قمر الزمان، و شیخ علی أحسن مجاهد محمد، و سید صلاح الدین شودری وزیر سابق و یکی از رهبران مخالفان را پی گیر می کردند علاوه بر این که قبلا بی توجهی مسئولان زندان سبب مرگ استاد غلام احمد یکی از بزرگ ترین امیران جماعت اسلامی و شیخ ابوالکلام محمد یوسف معاون امیر جماعت رحمت خداوند بر همه باد، گردید.

دکتر قرضاوی افزود: من به نمایتدگی از جانب خود و برادرانم، اعضای مجلس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و همه اعضای آن در خواست می نماییم که شما شخصا مانع اجرای احکام اعدام ها شوی و جلوی این خون ریزی که در نتیجه این اعدام ها روی می دهد را بگیری.

دکتر قرضاوی خطاب به حسینه واجد گفت: من به نام اسلام و  صلح و به نمایندگی از امت اسلامی و به نام مصلحت بزرگ برای جامعه بنگلادش از شما درخواست می نمایم جلوی اجرای آن سریال منفور را بگیری تا اینکه توان خود و توان ملت بنگلادش را در راستای آبادانی بکار گرفته باشید نه در جهت ویرانی ، آن را در جهت همبستگی بکار گرفته باشید نه در راستای جنگ و تفرقه.

 نخست وزیر محترم! خداوند ما را از تبعات این خونریزی هم در دنیا و هم در آخرت بر حذر داشته و می فرماید: {أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا}[المائده:۳۲].هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته است.

و نیز نی فرماید: {وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا } [النساء: ۹۳]و هر کس عمداً مؤمنى را بکشد، کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏گیرد و لعنتش مى‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است.

پیامبر  صلى الله علیه وسلم، در حدیث متفق علیه در  بخاری ومسلم، از  حدیث ابن مسعود رضی الله عنه، به نقل از  پیامبر صلى الله علیه وسلم می فرماید: “أول ما یقضى بین الناس یوم القیامه فی الدماء”؛ اولین چیزی که در روز قیامت در خصوص آن در میان بندگان قضاوت می شود ، در مورد ریختن خون است.

و امام أحمد و نسائی لز عبد الله بن عباس رضی الله عنهما روایت می کنند : “یجیء المقتول متعلقا بالقاتل، یقول: یا رب، سل هذا فیم قتلنی؟”؛ در روز قیامت کشته شدگان به نزد خداوند می آیند در حالی که قاتل را گرفته و با خود می آورند به هداوند می گویند از این شخص بپرس به چه دلیلی من را کشت؟

علاوه بر کسان دیگری از دانشمندان بنگلادش و رهبران فکری و اهل نظر که محکوم به اعدام شده اند و در حال حاضر یا درانتظار اعدام هستند یا تلاش می کنند خود را نجات دهند.

دکتر قرضاوی در پایان افزود: من به همراه همه امت اسلامی از شما می خواهیم موضع گیری ای جدی و صادقانه در مقابل سیاست هایی که با علمای اسلامی مبارزه می کند و سبب ریختن خون های زیادی می شود و  مانع آزادی دیگران است ، داشته باشی.

یوسف القرضاوی

رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین ” .

منبع : رای الیوم

ترجمه : خالد ایوبی نیا

نمایش بیشتر

خالد ایوبی نیا

استان آذربایجان غربی - ارومیه مترجم - نویسنده فعال دینی و حافظ قرآن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا