تربیت فرزندانخانواده

محبت حضرت محمد(ص) را به فرزندانتان بیاموزید

محبت پیامبر اسلام؛ حضرت محمد(ص) را به فرزندانتان بیاموزید.

به فرزندانتان بیاموزید که پیغمبر اسلام محمد(ص) ممتازترین برگزیدگان، بزرگ ترین و آخرین پیامبران است.

به آنان بیاموزید، پیغمبر اسلام محمد(ص) قبل از بعثت نیز راستگو و درستکار بودند و بعد از بعثت هم رحمت و هدایتگر برای جهانیان شد.

به آنان بیاموزید پیغمبر اسلام، دعای حضرت ابراهیم (ع) و بشارت حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) و پیشوای پیامبران می باشد.

به آنان بیاموزید، پیغمبر اسلام(ص) بهترین کسی است که رسالت را تبلیغ و امانت را ادا و امت و جامعه خویش را پند داده، تا زمانی که مرگ به سراغشان آمد.

به آنان بیاموزید که پیغمبر(ص) شایسته تر از روح و روانشان است و او پیغمبری است که خداوند از تمام پیامبران پیمان گرفت که به او ایمان بیاورند.

به آنان بیاموزید که پیغمبر(ص) انسانی بود که به ایشان وحی می شد و سرمشق زیبائی است برای کسی که امید به خدا داشته‌ و جویای قیامت باشد و خدا را بسیار یاد کند.

به آنان بیاموزید که خداوند از میان تمام پیامبران به عمر ایشان سوگند یاد کرده‌ و می فرماید: «لعمرک اءنهم لفی سکرتهم یعمهون» [الحجر/72 و در خطاب و گفتگو، ایشان را بر تمام انبیاء برتری دادند.

در قلب فرزندانتان، محبت پیغمبر(ص) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان را برویانید و فرموده‌ی پیغمبر(ص) را به فرزندانتان یادآوری کنید که فرمودند: «من احبنی فقد احب الله و من اطاعنی فقد اطاع الله» هر کس من را دوست داشته باشد، خدا را دوست داشته و هر کس از من فرمانبرداری کند، در حقیت خدا را فرمانبرداری کرده است.
به فرزندانتان بگوئید: به حق که مؤمن، ایمان کامل ندارد و شیرینی ایمان را نچشیده، تا زمانی که خدا و رسولش نزد او از هر چیزی محبوبتر باشند.

بر گرفته از کتاب: «علموا اولادکم محبة رسول الله(ص)»

نویسنده: محمد عبده یمانی
مترجم: رسول بایزیدی
منبع: کتاب علموا اولادکم محبة رسول الله – محمد عبده
ویراستار: سوزی میحراب

از طريق
رسول بایزیدی
منبع
sozimihrab
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا