خانواده

نامه ای ارزشمند به تو خواهر مسلمان

 

برای آن دستە از خواهرانی کە نمی خواهند فریب کسانی را بخورند کە درصدد آن هستند که لباس متانت و حیا را بە نام حقوقشان، یعنی حق زن، پاره کرده و از تن در بیاورند. البته نە برای اینکه به فکر حقوق زنان باشند، بلکە برای سیر کردن آرزوهای نجس و پلید خودشان، برای اینکە در آخر شما خواهر ارزشمند را همچون گلی کە برگهایش بە خزان نشستە و برگهایش را از دست داده، تنها بگذارند و بعد از آن مثل عروسک بازی بچەها، با میل خویش بە بازی بگیرند.

خواهرم: شاخه گلی را از باغچه دلسوزیِ حس برادری خود برای شما برگزیدە و تقدیمتان می کنم، که مشوقی برای نوشتنم بود و خواهان خیر و خوشبختی برای شما هستم که همچون جواهری گرانبها و خویشتندار هستید. تا شاید مورد توجه شما خواهر ارجمندم قرار گرفتە و وسیلەای باشد کە شما خواهر ارزشمند و گرانقدرم، قدر خویش را بدانید.

پایبند نبودن بە پوششی کە شریعت اسلام تعیین کردە است:

از نافرمانی هایی کە متاسفانه در دختران دیدە می شود، پیروی نکردن از پوششی اسلامی و پشت گوش انداختن شروط یک حجاب کامل است. مسلم است کە خداوند حجاب را بر زنان مسلمان واجب کرده و شرایط آن را نیز روشن نمودە تا از پوششی که خلاف شرم و حیا و زیبایی و عامل رفتاری زشت و گناه است، متفاوت و متمایز باشد.

خداوند متعال می فرماید: «ﯾﺎ ﺃﯾُّﻬﺎ ﺍﻟﻨﺒﻰُ ﻗُﻞْ ﻷﺯﻭَﺍﺟِﻚ ﻭَﺑَﻨﺎﺗِﻚَ ﻭَﻧِﺴَﺎﺀ ﺍﻟﻤُﺆْﻣِﻨِﯿﻦَ ﯾُﺪْﻧِﯿﻦَ ﻋَﻠَﯿْﻬِﻦَّ ﻣِﻦ ﺟَﻠَﺎﺑِﯿﺒِﻬِﻦَّ ﺫَﻟِﻚَ ﺃَﺩْﻧَﻰ ﺃَﻥْ ﯾُﻌْﺮَﻓْﻦَ ﻓَﻠَﺎ ﯾُﺆْﺫْﯾﻦَ ﻭَﻛَﺎﻥَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻏَﻔُﻮﺭًﺍ ﺭﺣِﯿﻤًﺎ‏» (ﺍﻷﺣﺰﺍﺏ/۵۹) یعنی: «ای پیامبر(صلی الله علیه و سلم) بە زنان و دخترانت و بە زنان با ایمان بگو چادر خود را بر سر و اندام خود اندازند، چون محفوظ ماندە و با آن شناختە می شوند و مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند و خدا مهربان و بخشندە است».

یادت باشد خواهر ارجمندم که این تهدید تندی را  کە پیامبر(صلی الله علیه و سلم) از آن خبر دادە است، برای کسانی می باشد کە در مورد پوشیدن حجابشان، سهل انگار هستند. پیامبر(صلی الله علیه و سلم) می فرمایند: «ﺻﻨﻔﺎﻥ ﻣﻦ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﻨﺎﺭﻟﻢ ﺃﺭﺍﻫﻤﺎ: ﻗﻮﻡ ﻣﻌﻬﻢ ﺳﯿﺎﻁ ﻛﺄﺫﻧﺎﺏ ﺍﻟﺒﻘﺮﯾﻀﺮﺑﻮﻥ ﺑﻬﺎ ﺍﻟﻨﺎﺱ، ﻭﻧﺴﺎﺀ ﻛﺎﺳﯿﺎﺕ ﻋﺎﺭﯾﺎﺕ، ﻣﻤﯿﻼﺕ ﻣﺎﺋﻼﺕ ﺭﺅﻭﺳﻬﻦ ﻛﺄﺳﻤﺔ ﺍﻟﺒﺨﺖ ﺍﻟﻤﺎﺋﻠﺔ، ﻻﯾﺪﺧﻠﻦ ﺍﻟﺠﻨﺔ ﻭﻻ ﯾﺠﺪﻥ ﺭﯾﺤﻬﺎ ﻭﺇﻥ ﺭﯾﺤﻬﺎ ﻟﯿﻮﺟﺪ ﻣﻦ ﻣﺴﯿﺮﺓ ﻛﺬﺍ ﻭ ﻛﺬﺍ» ‏(ﺭﻭﺍە ﻣﺴﻠﻢ‏)، یعنی: «دو نوع جهنم وجود دارد کە من آن را ندیدەام: چندین نفر شلاق بە دست کە مانند دم گاو است کە با آن مردم را شلاق می زنند و بعضی زنان کە پوشش دارند ولی در همان حال لخت هستند و با ناز و عشوە راە رفتە و توجه مردم را به خود جلب می کنند و سرشان مثل کوهان شتر است این دو دسته وارد بهشت نمی شوند حتی بوی بهشت را که از مسافت دور می آید، حس نمی کنند».

و در آخر توصیه می کنم: خواهرم به سوی پروردگارت برگرد، نکند یکی از قربانیان شیطان شوی و تو را سبب گمراهی دیگران قرار دهد. مرگ و عذاب هنگام جان دادن و تاریکی قبر را از یاد نبر، همیشه به یاد قیامت باش که تا چه اندازه سخت است و به یاد داشته باش که باید از پل صراط عبور کنی و روزی هم فرا می رسد که نامه اعمالت داده می شود و وای بە حال کسی که نامه اعمالش به دست چپش داده شود و پشیمانی و گریە و زاری در آن موقع بە فریادت نمی رسد.

 عاجزانە دستم را بە سوی خداوند بخشندە بلند می کنم کە گناهانمان را ببخشاید و راە راست را بە ما نشان دهد.

برگرفتە از: دستە گلی از باغچەهای پند و اندرز برای خواهران بزرگوارم

منبع: سایت اسلام کرد

 

نویسندە: داستان صابر
مترجم: مینا قرنی دولت آباد

ویراستار: حسن زاده

 

نمایش بیشتر

مینا قرنی دولت آباد

استان آذربایجانغربی - مهاباد نویسنده و مترجم دارای ذوق شعر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا