خانواده

نسخه ی خوشبختی برای فرزندان شما

یکی از کارشناسان امور تربیتی، برای نیکبختی فرزندان در آینده، 15 اصل را به والدین آنها یادآور می شود. وی بر این باور است که با رعایت این اصول می توان از فرزندان خود در آینده، همسران خوبی تحویل جامعه داد:
1
-پیش از آنکه فرزندانتان را تربیت کنید خود را آموزش دهید  آنچه را که نمی دانید فرا گیرید ؛ تا بهتر بتوانید به تربیت آنان همت گمارید و به پرسش های فرزندان خود پاسخ درست بدهید.
2
هیچ گاه با همسر خود در برابر فرزندتان مشاجره نکنید. هیچ گاه در برابر فرزندان خود خشمگین نشوید.همواره برای تربیت آنان، با همسر خود اتفاق نظر داشته باشید. همواره احترام همسر خود را نزد فرزندان خود بالا ببرید.
3
همه فرزندان خود را به یک اندازه دوست بدارید. نسبت به آنان مهربان باشید و بین آنها تبعیض قائل نشوید، اما توجه داشته باشید که فرزندان خود را به ویژه اگر تنها فرزند خانواده می باشد لوس و ننر بار نیاورید.
4
هرگز دمدمی مزاج و بی ثبات نباشید، بلکه محکم و با قاطعیت، و از روی عدالت عمل کنید.
5
از طریق محبت، عدالت و قاطعیت، فرزند خود را وادار کنید که قبل از رسیدن به 4 سالگی به قدرت و صلاحیت شما پی ببرد. چون بعداٌ دیر خواهد بود.
6
-توجه داشته باشید که فرزندتان، منطق همه ی دستورات شما را برای انجام یا عدم انجام کاری درک نماید و بداند کدام بد، و کدام کار خوب است؟ به این ترتیب، نه تنها از نافرمانی او جلوگیری خواهید کرد، بلکه بینش و قدرت شناخت او را نیز تقویت خواهید نمود.
7
هرگز کودک را کتک نزنید. هیچ گاه سعی نکنید از طریق خشونت و تنبیه بدنی او را وادار به انجام کاری نمایید. این کار، عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.
8
هیچ گاه به کودک دروغ نگویید.
9
-هیچ گاه کودک را از چیزی نترسانید.
10
-هرگز کودک خود را مسخره نکنید. به او اهانت نکنید، بلکه همواره حرمت او را نگه دارید و برایش ارزش قائل شوید به این ترتیب، او نیز یاد می گیرد که به شما احترام بگذارد.
11
کودک خود را از طریق رشته از خود گذشتگی ها ی کوچک و تدریجی، برای مقابله با دشواری های زندگی آماده سازید.
12
-تا حد امکان، قابلیت ها و استعدادهای فرزند خود را کشف کنید و سعی نمایید این استعدادها و نیز حس ابتکار و نوآوری او را از طریق بازی و سرگرمی های مفید تقویت کنید. به این ترتیب او را برای شغل و حرفه آینده اش خواهید ساخت.
13
-حواس پنجگانه فرزند خود را از دورا ن طفولیت تقویت کنید وبه او بیاموزید که از طبیعت و هنر لذت ببرد  و او را به مطالعه کتاب های سودمند علاقه مند سازید.
14
بیشتر مادران و پدران نواندیش، مایلند آنچه را که والدینشان در گذشته و در دوران کودکی از آنان دریغ کرده اند به کودکان خود بدهند، اما این تنها کافی نیست، بلکه با توجه به تغییرات زمانی در نسل حاضر، باید آنچه را هم که زمان به آنان داده است به این دهش اضافه کرد. برعکس، پاره ای از والدین نیز مایلند همان رفتاری را که پدران و مادرانشان در گذشته نسبت به آنها داشتند عیناٌ در عصر حاضر روی فرزندان خود پیاده کند در حالی که این هم درست نیست و همواره باید به نقش زمان که عامل مهمی است توجه داشت.
15
همین که کودک شما بزرگ شد و به مرحله نوجوانی قدم گذاشت از موضوع آمرانه خارج شده در نقش دوست و مشاور او ظاهر گردید.
این کارشناس امور تربیتی بر این باور است که در صورت رعایت این اصول، فرزند شما در آینده، در امور اجتماعی و زندگی زناشویی، کامروا خواهد شد. پایه ی تربیتی درست فرزندان خود را باید از کودکی بنا نهید تا در بزرگی از ثمره خوب آن بهره مند گردید.
موفق ترین پدر، نوشته ی محسن تنه کار
ارسال : صالح ترشی

نمایش بیشتر

صالح تُرشی

@مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : آزاد

نوشته های مشابه

‫2 نظر

  1. خداجزای خیرت داته وه آغای تورشی هیوادام که دایکو با به کان ئه و ئه سلانه له به رچاوبگرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا