خانواده

نقش عروس و والدینش در حل دعوای عروس و مادر شوهر(3-2)

توصیه هایی به  عروس و والدین عزیزش
الف)قابل توجه والدین و بویژه والدین عروس
1
از نظر دینی و دنیوی بر مادران است که دختران خود را نصیحت نمایند و در این باره آنها را راهنمایی کنند که چگونه با خانواده شوهرانشان رابطه ای خوب و مسالمت آمیزی داشته باشند، بخصوص با مادر شوهر.

شایسته است وی را نصیحت کنند و به وی بفهمانند که مادر شوهرش را مثل مادر خودش بداند و خواهر شوهرهایش را هم مثل خواهران خودش فرض نماید  و به چشم بیگانه به آنها نگاه نکند و با شوهرش نیز رابطه ی درستی داشته باشد و به وی فشار نیاورد که مجبور شود بین او و خانواده پدریش یکی را انتخاب نماید و دیگری را ترک کند.

 در خوشی و ناخوشی با‌آنها همراه شود و کاری کند که اعضای خانواده احساس کنند که مثل دختر خودشان دلسوز است و سعی کند در کارهای منزل با آنها همراه و همدل شود و کارهای آنها را نیز انجام دهد، خواهر شوهرهایش را در تمام زمینه ها یاری کند تا آنها احساس کنند که عروس جدید زن خوب و مهربانی است و بدین وسیله آنها هم  وی را یاری می دهند و کاری می کنند که با هم به خوشی به سر برند.
2-
به دخترشان بفهمانند که  رازهای خانواده شوهرش را پیش کسی بازگو نکند و رازدار خانه و خانواده ی شوهرش باشد.
3-
دخترشان را پند دهند که بدون اجازه شوهرش هیچ کاری انجام ندهد و هر کاری را با رضایت شوهرش انجام دهد.
4-
باید مادران ، دختران خود را بر انجام کارهای آشپزی و خانه داری تربیت و آموزش دهند  چون بیشتر دعوای عروس و مادرشوهر، بخاطر ناشی بودن عروس در خانه داری و آشپزی است.


ب:سفارش هایی به عروس خانم ها
1-
هرگز از مادر شوهرت پیش همسرش گلایه نکن.
2-
همیشه پیش همسرت از مادرش به نیکی یاد کن.

3-
اگر در سختمان جداگانه ای زندگی می کنید سعی کن همیشه و در هر حال  به مادر شوهرت سر بزنی  و وی را یاری کنی.
4-
با دیده احترام به مادر شوهرت نگاه کن و سعی کن رابطه شوهرت با مادرش را گرم تر نمایی، و اگر شوهرت خواست با مادرش خصوصی صحبت کند و یا بر عکس، فضولی نکن و بگذار مادر و پسر هر طور می خواهند باهم باشند.
5-
عشق به مادر بزرگ را به بچه هایت یاد بده و کاری کن که بچه هایت به مادربزرگشان به دیده احترام و ادب بنگرند.
6-
با احترام خواسته های مادر شوهرت را به جای بیاور،(آنهم به عنوان وفای برای همسرت که مادرش وی را بزرگ کرده و در راه وی رنج کشیده است، برای همین هم بایستی شما هم دستوراتش را اطاعت نمایی و در هر حال کمک کارش باشید.)
7-
همیشه با رویی گشاده و لبخند با مادر شوهرت روبه رو شو، و با تبسم به چهره ی وی نگاه کن، و هرگز با وی اخمو نباش.
8-
در رفت و آمد با خانواده مادرت زیاد اصرار نکن و اگر هم آنجا رفتی زیاد نمان، مگر اینکه شوهر یا مادر شوهرت، خودشان خواستار رفت و آمد زیاد باشند.
9-به
 خاطر رضای خدا با همگان نیک رفتار باش. به خاطر رضای خدا رفتارت را با مادر شوهرت درست کن و با دیده احترام به وی بنگر. خودت را پیش آنها بی تفاوت به آداب و رسوم نشان نده، جلوی مادر شوهرت آدامس و تنقلات نخور، بدون رضایت وی کاری انجام مده، زیاد در کوچه و خیابان پرسه مزن، جلوی در خانه ننشین، که رفتاری بسیار زشت است و باعث عقب ماندن از کارهای روزانه ات می شود.
10-
هنگامی که مادر شوهرت حرف بد و یا زشتی بر زبان آورد، صبر پیشه کن و با نرمی و لبخند با وی رو به رو شو و برخوردهایش را نادیده بگیر و پیش شوهرت از رفتارهای مادرش گلایه نکن.
  11- این سخن را  که می گوید « ای عروس، تقدیر شما هم همین است که روزی مادر شوهر می شوی. پس هر چه بکاری همان دروی» را حلقه آویز گوشت کن.
12-
تنها با لفظ مادر و یا زن عمو ، وی را صدا مکن، سعی کن با بهترین الفاظ با وی صحبت کنی و با شرم و حیا رفتار کنی، و با حرکات و رفتارهای زشت پیش وی خود را خوار و رسوا نساز، و شخصیت خود را بلند و محترمانه نگه دار.
13-به
 سخنان شوهرت گوش بده و به وی بد و بیراه نگو، و حرف و سخنانش را زیر پا نگذار، بگذار مادر شوهرت بفهمد که چقدر پسرش را دوست داری … و همیشه پیش مادر شوهرت با احترام از شوهرت یاد کن.

هیمن عبدالعزیز
ترجمه : سه وزه حیدری

منبع : سایت ده نگی ئیسلام

 

نمایش بیشتر

سه وزه حیدری

@ مترجم وشاعر @ آذزبایجان غربی - مهاباد ☑ کارشناسی روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا