تاریخ

نیروهای چین مسلمانان منطقه سنجان را از روزه برحذر داشتند

به گزارس خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیروهای امنیتی چین، مسلمانان ناحیه¬ی خودمختار « سنجان » واقع در غرب کشور را از روزه گرفتن در طول ماه مبارک رمضان برحذر داشتند.
حکومت محلی منطقه¬ی سنجان اطلاعیه¬ای را در سایت اینترنتی خویش پخش نمود؛ در این اطلاعیه مسلمانانی که در مدارس و مؤسسات دولتی کار می¬کنند از روزه یا انجام عبادات در طول ماه رمضان منع شدند.
همچنین، از دانش آموزان مدارس خواسته شد که روزه نگیرند و به قوانین محلی پای¬بند باشند.
روزنامه¬ی « صباح بوسطاسی» ( روزنامه¬ی صبح ) که در جنوب چین منتشر می¬شود، گزارش داد که دفتر ایستگاه¬های هواشناسی طی اطلاعیه¬ای در سایت اینترنتی خود خبر دادکه برحسب دستور نیروهای امنیتی از کارمندان و گارگران دفتر ایستگاه¬های هواشناسی خواهشمندیم که در طول ماه رمضان روزه نگیرند.
روزنامه افزود: ادارات مختلف در اقلیم سنجان در سایت¬های خود، اطلاعیه¬های مشابهی منتشر نمودند که در آن کارمندانشان را به اطاعت از توجیهات و بخشنامه¬های مقامات عالی و عدم روزه فرا می¬خواند.
این روزنامه اشاره کرد که ادرات محلی در هر سال، به کارمندان خود هشدار می¬دهد و از آنان می-خواهد در طول ماه مبارک رمشان روزه نگیرند و حتی برخی از ادارات اقدام به توزیع کارت¬های رایگان غذا در طول این ماه پربرکت می¬کنند تا کارگران را به خوردن و روزه نگرفتن وادار نمایند.
دولت چین در سال گذشته اعلام کرد که منع کارمندان از گرفتن روزه، تنها به خاطر دلایل بهداشتی است و هیچ دلیل دیگری ندارد.
ترجمه: حمید محمودپور

القدس العربی

نمایش بیشتر

حمید محمود پور

@نویسنده و مترجم @ آذزبایجان غربی - مهاباد @ شغل : دبیر آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

‫3 نظر

  1. بارالها پروردگارا باتمامی اسماالحسنات شمارافرا میخوانیم که عزت رابه مسلمانان بازگردان.ودینت رانصرت ده.امین

  2. جزاک الله . خداوند مسلمانان را بر ایمان پایدار کند وبه ان زمانشان برگرداند که آن منطقه از لحاظ پیشرفت و صنعت اسلامی به آندلس دوم مشهور بود. اما با ظلم ظالمان چه کار ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا