ادیاناندیشه

هرگز مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم!!

هرگز مسیحیت را مجرم ندانستیم


?نویسنده: احسان فقیه
1️⃣ علی رغم تمام جنگ‌هایی که غرب آن‌را شعله‌ور کرده است مانند جنگ جهانی اول که در آن تعداد کشته‌شدگان به 7 میلیون و تعداد مجروحان به 21 میلیون نفر می‌رسید، بازهم ما مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم.

2️⃣ و هرچند در جنگ جهانی دوم تعداد کشته‌شده‌ها به 50 میلیون و تعداد مجروحان به 90 میلیون رسید و هزینه این جنگ خانمان سوز 37 ترلیون جنیه استرالیایی شد و به عبارتی در هر ساعت یک میلیون جنیه هزینه می‌شد، با این همه مسیحیت را در جنگ جهانی دوم نیز مجرم ندانستیم.

3️⃣ علی رغم تمام وحشی‌گری‌های غرب و در رأس آن آمریکا که بیشترین سلاح را در طول تاریخ بکار برده و نیز فاجعه‌ای که با کشتن 500 هزار نفر بوسیله بمب اتم در ژاپن به بار آورد، بازهم مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست نخواندیم.

4️⃣ علی رغم اینکه امواج بمب اتمی تا 100 مایل دورتر از محل انفجار را در بر گرفت و علایم اصابت آن در افرادی دیده شد که هزاران مایل دورتر از محل انفجار بمب در ژاپن بودند، مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم.

5️⃣ امریکا کشوری که به اصطلاح، پیام آور صلح است و تمدن غربی را رهبری می‌کند، تمدنی سراسر قتل و ویرانی و شکنجه؛ با گذشت فقط چند سال بمبی هیدروژنی ساخت که یک میلیون بیشتر از بمب اتم، ویرانگر و کشنده است و آن‌را در ماه مارس سال 1945 آزمایش کرد.

6️⃣ آمریکا که پیام آور صلح و رهبر دمکراسی دنیاست، در دهه شصت قرن گذشته، سه میلیون و چهار صد هزار نفر ویتنامی را برای این کشت که رئیس جمهوری را انتخاب نمودند که دوستت داشتند؛ این تعداد کشته به اعتراف وزیر دفاع آمریکا اقای روبرت ماکنامارا می‌باشد؛ اما بازهم ما مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم.

7️⃣ با وجود اینکه مسیحیان و یهودیان و استعمار غربی باعث مهاجرت 7 میلیون مهاجر فسلطینی از سرزمین‌شان شدند و این سرزمین را به با این ادعا که تلمود و تورات آن‌را از آن یهودیان دانسته و جهت محقق شدن ارماگدون به یهودیان تسلیم کردند، بازهم مسیحیان و یهودیان را مجرم ندانستیم و تروریست توصیف نکردیم.

8️⃣ علی رغم اینکه نیروهای آمریکایی کینه دوز، جزایر سامار اندونزی مسلمان را به زورِ آتش و خمپاره تبدیل به جزایر مسیحیت کرده و اسم فلیپین را بر آن گذاشتند (فلیپین منسوب به پادشاه فلیپ، پادشاه اسپانیا است)، بازهم مسیحیت را مجرم ندانسته و به تروریست توصیف نکردیم.

9️⃣ با اینکه روزنامه‌نگار آمریکایی که در حمله خونین به جزایر سامار حاضر بوده می‌گوید: سربازان آمریکایی تمام مردان، زنان، کودکان زندانی و اسیری را کشتند که گمان می‌رفت سن‌شان بالاتر از ده سال است، چون آنان معتقد بودند که فیلپینی فرقی با سگ ایشان ندارد، خصوصا با فرمانی که فرمانده ایشان ژنرال فرانکلین برای آنان صادر کرده بود، مبنی بر اینکه: (نه اسیر می‌خواهم و نه می‌خواهم در این مورد چیزی نوشته شود). و همه سربازانی که دست‌شان به خون این مردم آغشته بود، مسیحی بودند؛ با این همه مسیحیت را مجرم نخواندیم و آن‌را تروریست خطاب نکردیم.

?علی رغم اینکه استعمار صلیبی در یک روز و با یک حمله ناگهانی هشتاد هزار مرد و زن مسلمان را در جزیره مدغشقر به قتل رساند چنانکه بشریت در طول تاریخ مانند آن‌را شاهد نبوده است و آداب جنگ در تمام عصرها چنین چیزی را ندیده است، با این همه بازهم مسیحیت را مجرم ندانسته و تروریست توصیف نکردیم.

1️⃣1️⃣ مسیحیت را مجرم ندانستیم و تروریست توصیف نکردیم حال آنکه به اتفاق مورخین منصف، استعمار فرانسوی 15 میلیون مسلمان را در الجزائر قتل عام کرد.

2️⃣1️⃣ علی رغم اینکه استعمار ایتالیای فاشیستی، 700 هزار لیبیایی را کشت و در پی نسل کشی، نیمی از شهروندان بی‌گناه را کشت، باز هم مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم.

3️⃣1️⃣ با اینکه استعمار فرانسوی میلیون‌ها مسلمان را در الجزایر شهید کرد و در یک روز 40 هزار نفر را در شهر خزاطه از دم تیغ گذراند، باز هم مسیحیت را مجرم ندانستیم و صفت تروریست را برای آن بکار نبردیم.

4️⃣1️⃣ به خاطر جنگ بوسنی و هرزگوئین نیز مسیحیت را مجرم ندانستیم و آن‌را تروریست توصیف نکردیم، حال آنکه یکی از ماموران سازمان ملل می‌گوید: «او ماه‌ها را در آنجا سپری کرد و جز صدای گلوله نشنیده و چیزی جز خمپاره‌های صرب‌ها که پی در پی بر مردگان می‌ریخته، ندیده است؛ و این نشانه تشنه بودن آنان به بیشتر شدن اجساد مردان و زنان و اطفال مسلمین در قربانگاه وحشتناک سربرنیستا بوده است.

5️⃣1️⃣ ما مسیحیت را به تروریست بودن متهم نمی‌کنیم، هرچند فرمانده نیروهای صربستان (فوستیک) در مصاحبه با مجله اشپیگل گفته است: «من به تنهایی صدها مسلمان را به قتل رساندم و شخصا اسیران را با شلیک گلوله کشتم». و چون روزنامه‌نگار به وی یادآوری کرد که طبق معاهدات بین المللی نباید اسیران را کشت، وی گفت: «ما برای انتقال آنان ماشین نداشتیم، راه خلاص شدن از آنان این بود که همه را بکشیم، چنانکه دوستانم 640 مسلمان را کشتند و خودم گاهی اسیران را شکنجه می‌کردم و چشم آنان را بیرون می‌آوردم یا دست‌شان را می‌شکستم تا به آنچه می‌خواستم اعتراف نمایند».

6️⃣1️⃣ این سخن بر حقیقت دشمنی غرب با اسلام تاکید می‌کند، آنجا که خونخوار صربستانی -ارتودکس اصولگرا- و جنایتکار جنگی (اسلوبودان میلو یویج) هنگامی که از وی درباره رفتارش با مسلمانان بوسنی سوال شد، چنین اعتراف کرد: «من اروپا را از وجود پیروان محمد پاک نمودم».

7️⃣1️⃣ علی رغم اینکه فقط در دو شهر از ده‌ها شهر بوسنی، یعنی در شهر سربرنیتسا و بیهاتس، طبق آمار رسمی بیش از 300 هزار مسلمان که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند شکنجه شده و به آتش کشیده شدند و به قتل رسیدند که از جمله هفتاد هزار نفر آنان در یک قتلگاه دست‌جمعی به قتل رسیدند و 50 هزار نفر معیوب شدند و 120 هزار نفر مفقود، تعداد 800 مسجد ویران گردید و جماعت کثیری بالغ بر دو و نیم میلیون نفر مسلمان آواره شده و بدون غذا و خیمه رها گردیدند، باز هم ما مسیحیت را مجرم ندانستیم و تروریست توصیف نکردیم.

8️⃣1️⃣ اگرچه گزارش‌ها ثابت کرده که بیش از 7500 سرباز صربی به زور وارد نزدیک به بیست پایگاه شدند که بیش از 700 هزار کودک و زن در آن بود و به هزاران تن از آنان تجاور کردند و نطفه‌ی گرگ‌ و سگ‌های آدم نمایی را در رحم آنان کاشتند که به تمدن دروغینِ مستبدِ وحشی منسوب‌اند که رحم و شفقت را نمی‌شناسد و هیچ ارتباطی با انسانیت و مبادی و ارزش‌های اخلاقی ندارند. با این همه ما مسیحیت را متهم نکردیم و آن را مجرم نخواندیم.

9️⃣1️⃣ و روزی که عملیات تجاوز به زنان مسلمان بوسنی در حضور پدران و فرزندان و همسران‌شان انجام می‌گرفت و مجازات کسی که کوچک‌ترین حرکتی برای نجات آنها می‌نمود، رگباری بود که سرش را هدف می‌گرفت و او را غرق در خون می‌نمود، مسیحيت را متهم نكریم … در وسط این جهنم، بعضی از روزنامه‌های رسمی اروپا اعتراف کردند که هزاران خانواده مورد آزاری فراتر از تصور قرار گرفتند، اذیت و آزارهایی از قبیل آنچه ذکر نمودیم.

0️⃣2️⃣ این مساله را اعتراف شوارتز عضو حزب دموکراسی مسیحی و عضو پارلمان آلمان در یکی از نشریه‌های موسسه بین المللی نیکوکاری در تاریخ 16/7/1992 تاکید می‌کند که در مقاله‌ای تحت عنوان «به چشم خود دیدم» منتشر کرد که در آن می‌گوید: «طفلی را دیدم با اینکه بیش از سه ماه از عمرش نگذشته نبود، گوش و بینی او را بریده بودند؛ زنان آبستنی را دیدم که شکم‌شان پاره شده بود و جنین داخل شکم‌شان مُثله گردیده بود؛
کودکان و کهنسالانی را دیدم که سرشان گوش تا گوش بریده شده بود؛ زنان بسیاری را دیدم که به آنان تجاوز شده بود، عده‌ای از آنان توانسته بودند این ننگ را تحمل کنند و چند هفته‌ای تا زایمان‌شان باقی مانده بود؛ صحنه‌هایی را دیدم که در طول عمرم در هیچ شبکه تلویزیونی غربی و شرقی در روی زمین ندیدم؛ شرط می‌بندم هیچکس جرأت پخش آن صحنه‌ها را نداشته باشد.

1️⃣2️⃣ ما مسیحیت را مجرم ندانستیم و آنها را متهم به ارهاب نکردیم درحالی‌که سگان آموزش دیده در زندان ابوغریب، اعضای تناسلی 300 نفر از زندانیان را خوردند؛
البته بعد از اینکه به زور پاهای زندانیان را باز می‌کردند درحالی‌که دست‌ها و پاهای‌شان را بوسیله دست‌بندها و پابندها به دیوار نصب کردند که بلافاصله منجر به مرگ‌شان می‌شد.

2️⃣2️⃣ ما مسیحیت را مجرم نخواندیم و مسیحیان را مسئول قتل 60 نفر از کودکان عراقی ندانستیم که با قطع اعضای دست و پای‌شان در برابر چشمان مادران‌شان و یا وصل کردن کابل‌های برق به اعضای تناسلی و زبان بسیاری از آنان صورت گرفت.

3️⃣2️⃣ علی رغم وحشی‌گری که حکومت بوش نسبت به عراقیان در زندان‌های موصل و ام‌قصر و بوکا و نسبت به مجاهدین طالبان در زندان‌های افغانستان و گوانتانامو در کوبا انجام داد، ما مسیحیت و مسیحیان را مجرم ندانستیم.
و بنا بر آنچه روزنامه دیلی استار نشر کرد که اسرائیلی‌ها برای اعتراف گرفتن از اسیران و زندانیان زندان‌های عراق وسایل تعذیب و شکنجه را برای امریکاییان فراهم کردند تا جایی که سربازان امریکایی به دقت به عرایض کارشناسان اسرائیلی گوش می‌کردند تا به تجربه‌های گذشته آنها در برخورد با مقاومت فلسطینی افزوده شود.

✍️ترجمه: امین پورصادقی

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا