تاریخ

همایش ختم بخاری در زاهدان برگزار شد

همایش سالیانه‌ی ختم بخاری مطابق هر سال امسال هم در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آستانه‌ی سفر اسرا و معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در زاهدان برگزار شد.

این همایش که با شرکت جمع کثیری از خواهران و برادران اهل سنت استان و مناطق همجوار و کشور، علما و طلاب، دانشجویان و کارمندان در محل عیدگاه اهل سنت شهر زاهدان برگزار شد، علاوه بر دیدارهای عمومی مردم با همدیگر علمای مدعو به ایراد سخن پرداختند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه‌ی زاهدان که این مراسم به همت و ابتکار وی برگزار می‌شود با اشاره به حمایت دولت از برگزاری همایش امسال هدف از برگزاری آن را دیدار امت مسلمان از سراسر کشور و درخواست رحمت از پروردگار دانست. وی درخواست‌های همیشگی اهل سنت را مطرح کردند از جمله آزادی اهل سنت برای برپایی و اجرای مراسم خود در سراسر کشور، احداث مسجد در همه‌ی شهرهای کشور .

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برادری میان شیعه و سنی افزود: ما شما را برادران دینی و اسلامی خود می‌دانیم و همین انتظار را از شما داریم. اگرچه ما در بحث‌های دینی و مذهبی با هم اختلاف داریم، اما نباید آن را با مسایل سیاسی مخلوط کنیم.

مولوی نظر محمد دیدگاه در قسمتی از سخنان خود با اشاره به عقاید اهل سنت گفت: ما به غیر از الله از کسی کمک نمی‌خواهیم و خداوند را مقصد اصلی خود قرار داده‌ایم. از بدعت دوری می‌کنیم و اهل شعار دادن نیستیم، بلکه خیرخواه امت اسلامی هستیم و به اعتقادادت دیگران کاری نداریم.

مولوی احمد نارویی از اساتید حوزه‌ی مکی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به زندگی گهربار حضرت ابوبکر صدیق گفت: ما باید ابوبکر رضی الله عنه را از زبان رسول الله-صلی الله‌ علیه‌ وعلی آله‌ وسلم- بشناسیم، ایشان از بهترین‌های امت بوده است. سیرت ما باید سیرت پیامبر و اصحاب او باشد. وی با اشاره به تنوع مذاهب اهل سنت گفت: اهل سنت با توجه به اینکه چند مذهب دارد اما هیچ اختلافی بینشان احساس نمی‌شود.

ویژگی چشمگیر همایش امسال مشارکت قابل توجه خواهران مسلمان در این همایش بود. از جمله دیگر برنامه‌ها که تا نیمه شب به طول انجامید سخنرانی‌های حافظ محمد کریم، مفتی محمدقاسم قاسمی، مولوی نظرمحمد دیدگاه، فرماندار زاهدان و طباطبایی رییس تقریب بین مذاهب بود.

 

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا