تاریخ

همت والای یک تازه مسلمان آمریکایی(داستان)

من تازه مسلمانم

امام یکی از مساجد ولایات متحده میگوید: بعد از اینکه سلام نماز مغرب را دادم، مردی سرخ پوست و هیکلی – که ظاهراً یکی از نمازگزاران مسجد قبلاً او را ندیده بود – بر خاست و از من اجازه خواست، میکرفون مسجد را به دست گرفت و روبروی نمازگزازان ایستاد و گفت: السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته، بسم الله الرحمن الرحیم و شروع به خواندن سوره حمد نمود؛ آیه به آیه می خواند تا اینکه با لهجه ای پاره پاره آن را تا پایان تلاوت کرد.

تلاوتش به گونه ای بود که اگر شنوندگان قبلاً با این سوره آشنا نمی بودند، یک حرف را هم از قرائت او فهم  نمی کردند و بعد از اینکه سوره را کامل خواند، میکروفون را بست و به من تحویل داد و به گوشه ای از مسجد رفت،  دو رکعت نماز سنت خواند سپس از مسجد خارج شد و رفت.

امام مسجد می گوید: او را نگاه می کردم تا این که نماز را خواند به دنبالش رفتم و در ذهم صدها سؤال تداعی می کرد که چه چیزی باعث شد که این جوان این کار را بکند؟! نه صدای خوبی داشت! نه لهجهای صحیح ودرست داشت ونه تجوید و ترتیلش زیبا بود! خودم را به او  رساندم و علت کارش را از او پرسیدم؟

جوابش برایم بسیار جالب و شگفت انگیز بود، گفت: من تازه مسلمانم؛ دو روز است که مسلمانم شده ام، کتابی را خواندم که در مورد اسلام و تبلیغ آن نگاشته شده بود، در این کتاب حدیث زیبایی را دیدم که مرا به این کار واداشت!

پرسیدم: آن حدیث چیست؟

گفت: “بلغوا عنی ولو آیه” پیامبر صلی الله علیه وسلم فرموده است: آنچه را از من می شنوید به مردم برسانید و تبلیغ کنید هرچند یک آیه باشد.

من نیز هفت آیه را حفظ کرده ام، دوست داشتم امشب آن را به گوش مردم برسانم.

نتیجه:

 برادران ما چقدر در حق دین مقصر هستیم! چند آیه، حدیث ومواعظ دینی را حفظ کرده ایم ولی در حقیقت نقش مطلوب یک مسلمان را بجا نمی آوریم. ما باید این دین را به دیگران برسانیم چنان که گذشتگان آن را به رسانده اند.

این داستان به ما می گوید: در حد امکان و با طرق و وسائل مختلف باید دین اسلام را تبلیغ نماییم اما باید دانست که این کار به اراده و همت ما مسلمانان نیاز دارد.

  • ┈┈┈••✦✿✦••┈┈┈•

ترجمه: خالد ایوبی نیا

نمایش بیشتر

خالد ایوبی نیا

استان آذربایجان غربی - ارومیه مترجم - نویسنده فعال دینی و حافظ قرآن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا