خانواده

پدیده ای به نام بد حجابی در بین زنان مسلمان!!

خواهران مسلمانم درود و سلام خدا بر شما باد

یکی از خواهران که خداوند ایشان را راهنمایی و به راه راست هدایت کرده (البته قبلاً از دین اسلام آگاهی نداشته)می گوید: من در یکی از بازارهای شهر با لباسی که بهترین مدل و نشان دهنده ی جدیدترین مد بود راه می رفتم ، در همان هنگام جوانی از کنارم رد شد و باصدایی پراز سوز و مهربانی و با زبان ساده و دلسوزی گفت: خودت را بپوشان ؛ تا خداوند رحمان تو را در دنیا و قیامت بپوشاند….

الله اکبر سخن این جوان چقدر در من تأثیر گذاشت؟!

این صدا همه ی بدنم را تکان داد،دلم را آگاه کرد و از خودم پرسیدم:آیا این جوان من را می شناسد؟!

نه…نه…

چیزی نیست که این جوان مرا از بقیه جدا کرده و بازشناسد ، پس چرا دعای پوشیده شدن برای من می کند آن هم  نه فقط در دنیا بلکه در قیامت و آخرت ؟!!!

به خدا قسم او خیر و صلاح من را می خواهد و می خواهد من پوشیده باشم و می ترسد که به سزای آتش جهنم گرفتار شوم…

بعد از کلی فکر کردن به خود آمدم و به آغوش پروردگارم بازگشتم و از او طلب عفو و بخشش کردم و دیگر حجاب را برای خود انتخاب کردم…

اکنون احساس با ارزش شدن و آزادی می کنم چون بالاخره موفق شدم که بر هوا و هوس و نفس شیطانی ام تسلط پیدا کنم و از بی ارزشی و دنباله روی مد و مدبازی بیرون آیم.

خواهر عزیزم:آن پزشکی که برای بیماران خود دلسوزانه توضیح می دهد که دارد با چه بیماری مبارزه می کند و آنها را آگاه می کند و صادقانه برای آنان دارو و درمان سود بخشی می نویسد جا دارد از تشخیص او تقدیر نمود

خواهر عزیزم ؛ به راستی آنچه من در پوشش تو می بینم بیشتر به بدحجابی و نمایان کردن زیباییهایت نزدیک است تا حجاب و پوشش اسلامی !

بله خواهر پاکدامنم ! تنها پوشیدن لباس کافی نیست.

اشتباه فکر نکنی که نمایان کردن زیبایی ها فقط با معلوم بودن قسمتهایی از بدن تو برای مردان بیگانه محقق می شود ؛ بلکه یکی از مصادیق نشان دادن خود به دیگران این است که خودت را مرتب و زیبا کنی و سپس به مجامع و بازار بروی !

خود را زیبا کردن یعنی:زن با استفاده از پوشاک و لباس،رنگ و به نوعی حرف زدن و…خود را برای مردان آراسته می کند یا بعضی چیزهایی دیگر که سعی می کند نظر مردان را به سوی خود جلب کند…

خواهر عزیر!خودت را از سزای پوشیدن لباسی که زیبایی هایت را به نمایان بگذارد بپرهیز چون پیامبر (ص) در مورد دو طبقه ي اهل جهنم كه پیش از سفر معراج  آنها را ندیده می فرماید:زنی که لباس می پوشد اما برهنه است!!!و پشت سرش مانند کوهان شتر بلند است…

این حدیث در صحیح مسلم ودر صحیح بخاری آمده است و می فرماید(رب کاسیه فی الدنیا عاریة فی الآخرة) بعضی از زنان هرچند به ظاهر در دنیا پوشاک و لباس به تن دارند ولی در قیامت برهنه اند …

بله، به ظاهر خودشان را پوشیده اند،لباس به تن کرده اند اما با لباس تنگ و کوتاه و نازک که بدین وسیله نظر مردان را به خود جلب کرده اند …

خواهرم!زنی که خداوند توفیق مسلمان بودن را به او داده باشد و با ایمان و باور به خداوند،عزیزش کرده باشد، مرز چگونه لباس پوشیدن را نیز به او یاد داده است پس باید از این پله و جایگاه پایین بیاید و از آنچه موسوم است به آزادی دست بردارد و درعین حال باید به این طرز لباس پوشیدن خود افتخار کند و به سخن انسان های دور از دین که لباسی را به عنوان مد و کلاس به تو معرفی می کنند گوش ندهی…نه…نه…خواهر مسلمانم آیا کلاس و مد و تمدن یعنی دوری از دین و توجه نکردن به آن؟!!!

قطعا نه، بلکه باید در برابر تمام خانه های مد و طوفان مد پرستان با حجاب و پوشیده شدن خود و با ایمان راسخ بایستی.

 خواهرم باور داشته باش اینان تو را فقط با سر زبان قبول دارند و می خواهند از تو مانند کالایی استفاده کنند.

خداوند می فرماید:(والله یرید أن یتوب علیکم و یرید الذین یتبعون الشهوات أن تمیلوا میلا عظیما)

خداوند میخواهد توبه شما را قبول کند،آنهایی که برده ی هوا وهوس شده اند میخواهند از راه حق دست بردارند ویا حجاب و پوششان را بردارند…سرانجام و عاقبت این کارها هم چیزی جز دور ماندن از رحمت خداوند و بی نصیب شدن از بهشت نیست…

پیامبر(ص)می فرماید:(وشر نسائکم المتبرجات المتخیلات،وهن المنافقات،لا یدخل الجنه منهن إلا مثل الغراب الأعصم،حدیث صحیح)

بدترین و پست ترین زنان آنهایی هستند که زیبایی های خود را به دیگران نشان داده و جوانان را گمراه می کنند،اینان منافقان اند و آنان مانند کلاغ سفید وارد بهشت می شوند و کلاغ سفید هم که خیلی نادر و کم یاب است.

تشکروقدردانی از این هنرمندان زن که مجموعه ای از دختران که در خانه هایشان به قرآن و سنت گوش کرده و عمل کردند با راستگویی به پیش رفتند و موفق شدند و مجموعه ای دیگر به دلیل نرفتن به راه راست و فرار کردن از آن شکست خوردند و باید تاوان آن را هم بپردازند..

خواهرم!

ترسم از قیامت و روز محشر ناچارم می کند که از تو این سوال را بپرسم که:برای چی حجاب را به مسخره گرفته ای؟! آیا نمی دانی که حجاب عزت و افتخار زن مسلمان است؟

تا کی دخترانمان بدن و اندامشان را در معرض دید مردم چشم چران قرار می دهند تا افراد بی دین و بی بند و بار از آنان لذت ببرند؟ و لباس بی حجابی را به آنان بپوشانند؟وفقط به خاطر اینکه با دل مردان بازی کنند و آرامش را از جوان مردم سلب کنند.

آیا تعریف آن خانم کانادایی که مسلمان شده و حجاب را رعایت کرده و به دین خود افتخار می کند را شنیده ای که می گوید: من یک زن مسلمان کانادایی هستم و یک سال و نیم می شود که مسلمان شده ام و از وقتی که اسلام را پذیرفته ام به دین خود افتخار می کنم و با افتخار هرجا بروم آئین و دین جدیدم را با خود می برم؟!

خواهر عزیزم! جایی از اندامت که باعث به دام انداختن و جلب نظر مردان می شود را برای چی به نمایش می گذاری؟ درحالی که خداوند فرمان به حجاب کرده است (ولا یبدین زینتهن إلا لبعولتهن)(النور:۳۱) زنان زیبایهایشان را جز برای همسرانشان به نمایش نگذارند.

آیا نمی دانی که بی دینان وقتی نتوانستند برتو تسلط پیدا کنند و به تو بگویند که به کلی حجابت را دور بینداز به سحر و راه های شیطانی پناه بردند و از راه بدحجاب نمودن تو نوایای پلیدشان را عملی ساختند ؟!

پروردگار متعال به ما فرمان داده که در دام این اهریمن ها نیفتیم،خداوند می فرماید:(یا بنی آدم لا یفتننکم الشیطان کما أخرج أبویکم من الجنة ینزع عنهما لباسهما لیریهما سوءاتهما)(الاعراف:۲۷) ای فرزند آدم! نگذارید شیطان فریبتان دهد، همانطور که پدرومادرتان آدم و حوا را فریب داد وباعث شد که از بهشت بیرون انداخته شوند و لباسشان رااز تنشان بیرون آورد تا عیب و عورتشان را به یک دیگر نشان دهند.

دام های شیطانی این جور انسان ها به شکلی خودش را نشان می دهد که به ظاهر لباس هایی را برای مردم تولید می کنند  ولی رفته رفته جای لباس های اسلامی و باحجاب را می گیرد و باعث بی حجابی می شود.

خواهرم بدان که اینان با حرف های شیطانی و سحرآمیز و لوس خود تاکنون تو را فریب داده اند و به تو گفتند: این است لباس شایسته ی توست ، لباس زنی که با چرخ روزگار می چرخد،این هم بهترین لباس عروسی واینم لباس و مانتو و پوشاک برای خانم های خوش سلیقه و باکلاس!!.

یا الله!!! این لباس ها که بانام حجاب به بازار آمده اند نه تنها حجاب نیست بلکه زیبایی های زنان را بیشتر به نمایان می گذارند و لباسی است برای از بین بردن شرم و حیای زنان..

ای خواهر مسلمانم؛

 آیا وقت آن نرسیده که روبه روی تبلیغ غرب زدگان وآنهایی که خود را به عنوان آزادی خواهو طرفداران  زنان معرفی کرده اند بایستی؟ ودرست مانند آن خواهرمسلمانی باشی که خطاب به آنها گفت: با آرزوی دلتان که مملو از کینه و بدخواهی است بمیرید،دیگر به جای گوش کردن به حرف های بی معنی و بی شرمتان به نامه ی پروردگارم گوش می دهم و از راه پیامبرم(ص) حرکت می کنم.

و به آنان بگویی که از این به بعد قانون زندگی من قرآن است و من یک زن مسلمانم و پرچمم حجابم است ؛ ای گرگان گرسنه ؛ آرزویتان را به گور ببرید..

از به نمایش گذاشتن زیبایی هایت (هر چند کم هم باشد) که باعث جلب توجه مردان نسبت به تو می شود خودداری کن.

یک زن آمریکایی مسلمان نمی خواهد به بازار برود چون یادش رفته جورابهایش را بپوشد و می گوید:چطور به بیرون از خانه ام بروم وقتی قسمتی از بدنم را نامحرم می بیند و از فرمان خدا و رسولش سرپیچی کنم؟!!!

خواهرم برای چی از فرمان پروردگارت پیروی نمی کنی؟ و مرزهایی که خدا برایت تعیین کرده را رعایت نمی کنی؟ مگر وقتی که تو در شکم مادرت بودی از خوردن و نوشیدن تو مراقبت نمی کرد؟پس تو هم از دینت مراقبت کن و به فرمان آن خداوند پایبند باش.

خداوند در حدیثی قدسی می فرماید:(إنی و الانس و الجن فی نبأعظیم ، أخلق و یعبد غیری، و أرزق و یشکر سوای)

یعنی:من و ملائکه و فرزندان آدم در خبر بزرگ و عجیبی هستیم،من  او راخلق کردم ولی غیر از من را پرستش می کند،من رزق و روزی او را می رسانم ولی از غیر من سپاس گزاری می کند…

خواهر مومنم ؛ از این فرموده ی خداوند هم متعال غافل نشو که می فرماید: ( یوم لا ینفع مال ولا بنون،إلا من أتی الله بقلب سلیم)(الشعرا:۸۸،۸۹) روزی که نه سرمایه و نه فرزندان سودی نمی رسانند و کسی رستگار نمی شود جز کسانی کهبا قلب آرام و سالم به حضور خدا می رسند

خواهرم از شبهه ای که بدبینی به دین خدا به وجود می آورد دور و پاک باش،از پیروی کردن از هوا و هوس پاک باش و از بغض و نفرت و کینه ای که نسبت به خلق خدا به وجود می آورند پاک باش، خداوند مارا از دلپاکان و صالحان قرار دهد.

خواهرم ؛ و ای دختر اسلام،این حرفم را از ته دل از من بگیر، که دشمنان دین اسلام روبروی آئین و دینت که اسلام است می ایستند وبا تمام توان و قوا سعی می کنند که آن را از تو بگیرند اما آیا دربرابر طوفان دشمنان خدا می أیستی وبا آنها مبارزه می کنی و از دین دفاع می کنی وبه آئینت افتخار می کنی و حجابت را رعایت وازش نگهداری می کنی؟

یا طوفانشان در تو تأثیرکرده و تو را فریب می دهد واز راه حق جدا و به راه فساد و بی دینی می روی؟

اگر از نوع اولی (که به دین و حجابت افتخار می کنی و با تمام وجود از آن دفاع می کنی) امت اسلامی به تو وامثال تو افتخار می کند، بنظرم تو هم می گویی:بله،بله همینطوریم.

اما اگر خدای نخواسته از نوع دوم باشی (که برده ی مد شده ای واز دین و برنامه ی خدا جداشده ای و به برنامه ی بی شرم کانال های بی اخلاق که به آیات خدا بی حرمتی می کنند گوش فرا می دهی و برنامه ی آنها را پیاده می کنی) پس تو و امثال تو برای امت اسلامی جز خواری چیزی نیست، بنظرم تو هم می گویی: وای زمانی چه غافل بوده ام و از کارهای خودت پشیمان می شوی و به آغوش پروردگار بازگردی و بگویی:خدایا مرا توفیق ده که با برنامه ات زندگی کنم و همراه با آئین و دین اسلام به پیش روم ..

 منم هم با فرموده ی خداوند متعال این گونه به تو مژده می دهم که می فرماید:(من عمل صالحا من ذکر أو أنثی وهو مؤمن لنحیینه حیاة طيبة و لنجزينهم أجرهم بأحسن ماكانوا يعملون)(النحل:۹۷)

یعنی:کسی که عمل صالح انجام دهد، چه زن باشد و یا مرد و راه اسلام را رها نکند ودنبال کند بی شک با آرامش و آسوده ای زندگی خواهد کرد و با زیباترین وجه پاداش اعمال صالحش را خواهیم داد.

حسن پینجوینی

ترجمه : زنیره علی پور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا