تربیت فرزندانخانواده

چگونه دخترانمان را بر رعایت حجاب عادت دهیم؟

چگونه دخترانمان را بر رعایت حجاب عادت دهیم
بعضی از روش هایی که دختران را برای رعایت کردن حجاب اسلامی عادت می دهد:
۱- لازم است که در این زمینه الگوی مناسبی وجود داشته باشد. مانند: مادر و خواهر که حجاب اسلامی را رعایت کنند.
۲-به دختران یاد دهیم ، کسی که حجاب می پوشد خداوند از او راضی است و وارد بهشت می شود و خانمی که حجاب را رعایت نمی کند مورد غضب خداوند قرار می گیرد و وارد جهنم می شود.
۳- باید مادر دختر حجاب کامل و اسلامی رعایت کند، بخصوص، وقتی مهمانی نامحرم وارد منزل می شود، یا هنگامی که در حیاط مشغول پهن کردن لباس ها روی طناب است، یا وقتی پنجره و راهرو را تمیز می کند نباید مرد غریبه ای او را بی حجاب ببیند.
۴- دختر را مختار کن برای انتخاب کردن رنگ لباس هایش و روسری هایی را که می خواهد بپوشد، لازم نیست آنها را مجبور کنیم که حتماً یک رنگ خاص بپوشند تا هنگامی که آن ها را می پوشد احساس ناراحتی نکند.
۵-از دختران خواسته شود که در مرحله مدرسه ی ابتدایی مو و پوست خود را بپوشاند و حجاب اسلامی را رعایت کنند و سعی کنیم هروقت روسری برایش خریدیم روسری بزرگ برایش بخریم و انتخاب کنیم، به اوبگوییمکه این برایت بهتر است.
۶- به دخترانمان بگوییم که سر و سینه اش را در حضور مهمان و مردان نامحرم بپوشاند هرچند آن مهمان کم سن و سال و کوچک باشد.
۷- همواره  دخترمان را نصیحت کنیم که او جوان و بزرگ شده است لازم است که حجاب اسلامی را رعایت کند همانند مادر و خواهرانش و این معانی را مرتب به او گوش زد کنیم که او بزرگ شده و باید حجاب اسلامی را رعایت کند.
۸- فوائد وفاسفه حجاب اسلامی را برایش بیان کنیم ،فوائد دنیایی که او را از دست افراد بد محفوظ می دارد و فوائد اُخروی که او را به بهشت می برد.
۹- دختر را برای رعایت کردن حجاب تشویق کنیم،با دادن جایزه و گفتن کلمات آفرین، بسیار خوب است، بارک الله و بردن به پارک و بازی کردن و…. .
۱۰- به مناسبت رسیدن دخترمان به سن هفت سالگی دوستان و فامیل ها و همسایه ها را جمع کنیم و جلسه ای برایش تشکیل دهیم و در آن مجلس اعلام کنیم که دخترمان به سنی رسیده که از این تاریخ به بعد حجاب اسلامی را رعایت می کند و در آن مراسم به دخترانی که حجاب اسلامی رعایت کرده اند جوایزی داده شود، دخترمان را تشویق کنیم که با حجاب از مهمانان پذیرایی کند تا این مراسم روزی به یادماندنی برای او باشد.

برگرفته از کتاب: فن تربیه الأولاد فی الإسلام
نویسنده: محمد سعید مرسی
مترجم: سلیمان رستمی – مهاباد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫7 نظر

  1. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت ماموستا رستمی، از خداوند متعال خواستار اجر فراوان برای جنابعالی بوده و آرزوی سربلندی برایتان دارم، دستت درد نکند جالب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا