خبرهای سوزی میحراب

کاریکاتوریست توهین کننده به پیامبر، در آتش سوخت!!

کاریکاتوریست توهین کننده به پیامبر، در آتش سوخت!!

تصادف وحشتناک رانندگی، جان کارتوریست سوئدی، لارس فلیکس که به نقاشی کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و سلم مشهور بود، را گرفت.

آنگونه که پلیس سوئد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده این نقاش 75 ساله به همراه دو پلیس که پس از برخورد خودرویشان با کامیون همراه وی بودند، کشته شدند.

سخنگوی پلیس گفت: “این حادثه مانند هر حادثه رانندگی دیگری در حال بررسی است ، اما از آنجا که مربوط به کشته شدن دو پلیس است، بخش ویژه ای از دادستانی عمومی به این تحقیقات اختصاص داده شده است.”

به گفته پلیس ، این حادثه در نزدیکی شهر کوچک مارکارید رخ داده ، هنگامی که خودرویی که فلیکس بر آن سوار بود با کامیون برخورد کرد ، هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و سرنشینانشان سوختند جز راننده کامیون که نجات یافت و اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

وی از ترس هرگونه آسیب و مرگ، همواره به همراه 2 نگهبان برخودروی پلیس سوار و محافظت می شد.

طبق این خبر تصادف در اثر برخورد با یک کامیون در حال سوختن بود و در اثر این حادثه، آنها به سختی در آتش سوخته شدند.

فرمانده پلیس جنوب سوئد ، جایی که حادثه رخ داد ، گفت: افرادی که از او محافظت می کردند با او فوت کردند و این، غیر قابل هضم – و البته مشکوک – می باشد!

کارینا پیرسون ، رئیس پلیس منطقه گفت: “شخصی که ما از او محافظت می کردیم به همراه دو افسر پلیس در این فاجعه غم انگیز غیرقابل تصور جان باختند.”

فلیکس از زمانی که – سال 2007 – یکی از کاریکاتورهایش که شامل توهین به پیامبر صلی الله علیه و سلم بود خشم مسلمانان را برانگیخت تحت حمایت پلیس قرار داشت.

همانطور که کاریکاتورهای وی باعث ایجاد تنش دیپلماتیک در سوئد شد، تا جایی که فردریک راینفلد ، نخست وزیر وقت سوئد ، با سفیران کشورهای مسلمان دیدار کرد تا تنش را کاهش دهد!

در سال 2015 ، فلیکس در جریان یک کنفرانس در کپنهاگ که منجر به مرگ یک کارگردان دانمارکی شد، از تیراندازی جان سالم به در برد.

منبع: الجزیره

فلیکس کاریکاتوریستی که به پیامبر اسلام توهین کرد و در جهنم دنیا قبل از آخرت سوخت

ترجمه خبر: یوسف ساجدی

از طريق
رسول رسولی کیا
منبع
https://sozimihrab.org/
نمایش بیشتر

یوسف ساجدی

نویسنده و مترجم و مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا