تاریخ

کاهش خطر حمله قلبی با دوهزار قدم پیاده‌روی روزانه

کاهش خطر حمله قلبی با دوهزار قدم پیاده‌روی روزانه

پژوهشی جدید نشان می‌دهد تنها با پیاده‌روی دو هزار قدم اضافی در روز، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی در افرادی که به اصطلاح دچار عدم تحمل گلوکوز هستند، کاهش می‌یابد.
طی این پژوهش ۹ هزار و ۳۰۰ بزرگسال مبتلا به عدم تحمل گلوکوز موسوم به (IGT) که به بیماری قلبی عروقی مبتلا بوده یا در خطر ابتلا به آن قرار داشتند، از سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، تمامی این افراد برنامه‌های اصلاح سبک زندگی برای کاهش وزن و همچنین انجام ورزش منظم را دریافت کردند؛ علاوه بر این در ابتدا و انتهای آزمایش نیز برنامه‌های گام شمار برای تمامی افراد در نظر گرفته شد.

نتایج نشان می‌داد افرادی که علاوه بر برنامه‌ریزی‌های طرح شده، روزانه دو هزار قدم یعنی حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز را به برنامه خود اضافه کردند، حدود هشت درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را برای خود کاهش دادند.

عدم تحمل به گلوکز (IGT) یک عارضه پیش‌دیابتی است که با مقاومت به انسولین و افزایش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی همراه است. فرد مبتلا به اختلال تحمل گلوگز ممکن است سال‌ها در این حالت بماند، ‌ پیش از آنکه به دیابت نوع ۲ مبتلا شود.

حدود ۳۴۴ میلیون نفر در جهان به (IGT) مبتلا هستند که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۴۲۷ میلیون نفر برسد.
این پژوهش در مجله «The Lancet» منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا