دل نوشتهطنز

کرونا :چرا آمده ام و از جهانیان چه می خواهم؟!


پیام اصلی کرونا به جهان

مقدمه

اگر چه باور نمی کنم که مرا نشناسید ؛ با این وجود خودم را معرفی می کنم.

– من همان ویروسی هستم که نقشه رویدادهای فعلی جهان را تغییر داده و سیستم اجتماعی اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و مذهبی جهان را دچار تزلزل نموده و همچنان در حال جلوه گری و غرور و تعالی می باشم ، من صاحب سپاه قدرتمندی در آسیا ، اروپا ، آمریکا و زادگاهم، چین هستم، من یک ویروس باهوش و پیشرفته ام. پیشرفت حمل و نقل و ارتباطات در موفقیت من نقش به سزایی داشته و توانسته ام مفاهیم زیادی را دچار آشفتگی و بی ثباتی نمایم  و سیستم های مصرفی جدیدی را شکل بدهم و تمدن نوینی را به وجود آورم.

– من ویروس ناشناخته ای هستم که روزی با نام (سارس) و روزی با نام (طاعون) نمایان می شود و این بار هم نامم را (کرونا یا کووید19) گذاشته اید.

 • من کسی هستم که جهان را با ترس و دلهره و اضطراب و نگرانی ،روبرو ساختم بدون اینکه تفاوتی میان حاکم و محکوم  و جهان شرق و غرب قائل شوم!

• من کسی هستم که در برابر اقتصاد نابرابر جهانی ایستادم و آن را محدود کردم و باعث خسارتی معادل شش تریلیون دلار برای آن شدم!

 •من همان ویروسی هستم که باعث فروپاشی بورس های جهانی شده و وضعیت را قرمز و اضطراری کردم.

• من ویروسی هستم که باعث کاسته شدن بیش از 50 درصدی قیمت نفت نسبت به قیمت قبلی شدم!

• این من بودم که تقریباً به طور کامل حرکت پروازها و کشتی ها را متوقف کرده و باعث جدایی جهان از یکدیگر شده و مردم را مجبور به زندگی در خانه های خود و بستن کافه ها و گردهمایی و سالن های مهمانی کردم! حتی مانع جلسات روسای جمهور و وزرا شده و آن ها را مجبورکردم که در داخل اتاق های خود و به صورت ویدیویی و آنلاین باهم در ارتباط باشند!

و بالأخره من بودم که باعث مرگ و میر و ابتلای ده ها هزار نفر شده  و افراد بیشتر دیگری هم در راه هستند.

آیا می دانید من این کار را به خواست خودم انجام نداده ؛ بلکه من سربازی از سربازان خداوند متعال هستم که حامل پیام های زیر برای جهان می باشم؟

1- من آمده ام تا این نکته را یادآور شوم که اغلب شما با همدیگر دروغ گفتید و شما خودتان ، با عملکردتان بودید که سند و مدرک محکوم شدن حقوق بشر را امضا کردید و این جهان بخاطر کردارهای ناشایست شما مملو از فساد و بی عدالتی شده است!

شما نه اینکه جلوی حکام ستمگر و طغیانگران مستبد را در مقابل فساد ،  استبداد،  کشتن و شکنجه و حتی سوزاندن مردم بی گناه در میدان ها نگرفتید ؛ بلکه در کنارشان ایستادید و بخاطر منافع شخصی و اقتصادی خود از آن ها حمایت کردید و کسانی که جزء ارزشمندترین مخلوقات خدا محسوب می شوند شکنجه شدند و به زنجیر کشیده شده و عزت و کرامت و آزادیشان لگدمال شد!

2- این شما بودید که اختلاف طبقاتی را به وجود آورده و تعمیق بخشیدید و من – کرونا – خواستم بی نوایان و تهیدستانی را به شما معرفی کنم که تعدادشان در دنیا به حدود یک میلیارد نفر می رسد ، که نه توانایی تامین قوت روزانه خود را دارند و نه قادر به تهیه غذا و پوشاک و مسکن خود می باشند  و مدام ازگرسنگی به خود می پیچند که اگر یک دهم آنچه را که به خاطر مبتلا نشدن به من(کرونا) هزینه کردید صرف زندگی آنها می نمودید همه را از فقر رهایی و بی نیاز می ساختید!

3- شما بودید که در یاری کردن مظلومان تعلل نمودید و خواسته های روای آنان را نادیده گرفته و قربانی كردید و از حاكمان قاتل و خون آشام – منطقه خاورمیانه – حمایت نمودید!

من خواستم آن پناهجویان – و آوارگان – ی را به شما یادآور شوم  كه خاک و میهن خود را از دست داده و با به خطر انداختن زندگی خود غذای نهنگ ها و ماهی ها شدند!

 اگر تنها پنج در صد آنچه بخاطر میفتادن در دام من  را برای حل مشکلات آنان هزینه می نمودید بی تردید زندگی شرافتمندانه ای برایشان رقم می زدید .

4- این شما بودید که امنیت خود و خانواده های خود را توسعه دادید و رفاه و آسایش  را فقط برای خود می خواستید! من آمدم تا ده ها میلیون یتیم و کودک را خاطر نشان سازم که هیچ مکان و پناهگاه و امنیت غذایی و بهداشتی ندارند و به خاطر قحطی و بیماری روزانه میلیون ها نفر از آن ها نقش بر زمین می شوند و می میرند! که اگر شما 3٪ آنچه را که به دلیل مقابله با من از دست داده اید را برای حل مشکلات آنان پس انداز می کردید ، اکنون آنها در رفاه و آسایش می بودند و سهم خود را از صحت و تندرستی و تحصیلات بدست می آورند!

5- شما كسانی بودید كه بازارها و فرصت های شغلی را فقط برای خویشتن خواستید ، من آمده ام و می خواهم ده ها میلیون جوان بیكار را به شما نشان دهم كه به دنبال كار هستند ولی بدان نمی رسند و در نتیجه آن ها نمی توانند تشکیل خانواده بدهند و یا به زندگی شایسته ای دست یابند که اگر 2.5٪ از آنچه که بخاطر دوری از من از دست داده اید را برای آنها هزینه می نمودید اکنون آنها هم به آرزو و خواسته های روایشان می رسیدند!

6- آمدم تا به شما یادآور شوم که شما در مقابل فاسدانی که ثروت و دارایی ملت های مظلوم را به تاراج بردند سکوتی تایید آمیز پیشه کردید و با ضمن دفاع از عملکردشان با آنها معامله و داد و ستد کردید!

7- آمدم تا وخامت و سنگینی ظلم و ستم برمردم  و جعل و دست کاری تاریخ را به شما خاطرنشان شوم؛
به کسی که امروزه خود را رهبر جهان می داند و در کنار اشغالگران – اسرائیلی – ایستاده و سرزمینی که هرگز حق آن ها نبوده مانند قدس شریف را به آنان می دهد و با صرف ملیاردها دلار می خواهد حق را باطل جلوه دهد
؛ به او می گویم : بیا ببین که پول های ملیاردیتان نابود شد و برباد رفت!

و بالاخره به یادتان می آورم که  اغلب شما خدا را از یاد برده و همه چیز را به مادیات اختصاص داده اید تا جایی که گویی بنده ماده و تکنولوژی شده و آفریدگارتان را به باد فراموشی سپرده اید!

من آمده ام تا شما را به خدای خالق و توانا مرتبط سازم تا با تضرع و زاری به سویش بازگردید!

فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُم بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَ لَٰكِن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪ ، ﻓﺮﻭﺗﻨﻲ ﻭ ﺯﺍﺭﻱ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ ؟ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﺷﺪ ﻭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ، ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﻱ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻣﻰ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﺁﺭﺍﺳﺖ.(٤٣)

در خاتمه می خواهم به شما اطمینان دهم که بعد از مدتی خواهم رفت ؛ ولی مادام خود را به بهترین شیوه تغییر ندهید و خود را بازسازی ننمایید مطمئن باشید مجددا تحت عنوان و نامی دیگر به سراغتان خواهم آمد .

امضاء : عامل وحشت ، ترس و دلواپسی شما ، کرونا

نویسنده:دکتر علی قره داغی

ترجمه:سوزی محراب الف
99/1/5

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا