خانواده

کشتن زنان به دلایل ناموسی!!

کشتن زنان بر سر ناموس تا چه اندازه از دیدگاه شرع و اسلام جایز است؟

جواب این سوال را از زبان ماموستا عبدالخالق امام جمعه مسجد روناکی اربیل عراق می شنویم.

در حدیث پیامبر صلی الله علیه و سلم آمده که ریختن خون مسلمان جز در موارد زیر جایز نیست و حرام است:

۱-اگر زن یا مرد متأهلی مرتکب زنا شدند  بایستی رجم شوند( البته در بین علما اختلافاتی وجود دارد و برخی بر این باور هستند که فرقی بین حکم زناکار مجرد و متاهل وجود ندارد و آن هم یک صد ضربه شلاق و یک سال تبعید است؛بیشتر علمای معاصر این دیدگاه را می پسندند).

برای اثبات زنا هم سه راه وجود دارد:

الف-شهادت و گواهی چهار مرد عاقل ، بالغ و عادل

ب-اعتراف و اقرار به زنا

ج-مرد زنش را در حال زنا ببیند.

۲-قصاص:یعنی اگر انسانی دیگری را به قتل برساند،باید کشته شود.

۳-شخص مرتد: انسان مسلمانی که با اگاهی کامل اسلام را رد کند، مرتد محسوب میشود وباید کشته شود و در گورستان مسلمانان نیز دفن نمی شود(البته شخص مرتد درصورتی کشته می شود که علیه اسلام تبلیغ کند).

پس معلوم شد زن به هیچ بهانه ای کشته نخواهد شد مگر در یکی از این حالتها.

وتمامی این حکم ها برای مرد و زن یکسان است و فرقی در اجرای این حکم ها وجود ندارند.

اسلام پیک: چرا هنگامی که زن به این گناه (زنا) محکوم می شود و حکم بر وی اجرا می شود به آنها به یک دید نگاه نمی شود و زن بیشتر مورد بی احترامی و بازخواست قرار می گیرد؟ آیا این رفتار فقط عرف است یا از اسلام سرچشمه گرفته است که در این میان تنها زن قربانی می شود؟

ماموستا عبدالخالق:الله سبحانه و تعالی می فرماید:زن زناکار و مرد زناکار، یا مرد سارق و زن سارق، پس خداوند در بین آنها فرقی قائل نشده، همانطور که اگر هر دوی آنها اطاعت و فرمانبرداری خداوند را بجای آورند از طرف خداوند پاداش داده می شوند و اگر معصیت وگناهی انجام دهند عقوبت آن را نیز می بینند، پس معلوم می شود که در اسلام بین زن و مرد هیچ فرقی گذاشته نشده و تنها فرق آنها زن و مرد بودن است، خداوند می فرماید:(…إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ …)[سوره الحجرات ۱۳] (بزرگوارترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست)

.زن از خداترس از هزار مرد که ترس خدارا در دل ندارد بهتر است و مرد از خداترس از هزار زن که ترس خدا را در دل ندارد بهتر است پس در اسلام هیچ فرقی بین زن و مرد گذاشته نشده است و کارهایی که امروزه در میان مردم انجام می شود اسلام از آنها بری است، چون در صورت ارتکاب زنا  هر دوی آنها گناهکار هستند و نباید بین آنها در اجرای حکم هیچ فرقی گذاشته شود به این شیوه که حکم  زن اجرا شود و مرد هم خویشتن را نجات دهد و از میدان فرار کند و احکام و قوانین اسلام برای حفظ نسل انسان جهت ایجاد جامعه ای سالم بدور از بیماری هایی که جامعه های دیگر از دست آنها به ناله افتاده اند، وضع شده اند.

اسلام پیک: دلیل کشتن زنان در این روزگار چیست؟ آیا قبلا هم تا این اندازه آمار خود کشی و کشتن زنان بالا بوده؟

ماموستاعبدالخالق:

قبلا هم خود کشی در بین زنان بوده اما تا این حد و اندازه نبوده،اما اکنون که روزنامه ها و مجلات را نگاه می کنیم تیتر اکثر روزنامه ها از این قرار است: فلان زن کشته شد، یا فلان زن خودش را سوزاند!این پدیده ای است که اکنون ظهور کرده است .

این پدیده هدیه غرب است البته غیر از این چیزهایی دیگری نیز از غرب مثل مواد مخدر میان مسلمانان آمده که متاسفانه این پدیده به شیوه چشمگیری افزایش یافته است،در جامعه ی امروزی زن کالا و طعمه ی گرگ های انسان نما شده است ، متاسفانه امروزه رابطه زنان و مردان بیگانه به صورت  پنهانی و آشکارا در میان مسلمانان رو به فزونی نهاده و باعث شده که زنان طعمه مردان هرزه و بی اخلاق شوند و با وعده های فریبکارنه در صدد برآورده کردن خواسته های شوم و شیطانی خویش باشند و در نهایت آبروریزی و حسرت و اندوه و در بسیاری از اوقات قتل و خود کشی برای زن باقی خواهد ماند.

پس با عملی نمودن احکام خداوند سبحان در مورد ازدواج و با جلوگیری از اختلاط زنان و مردان بیگانه که اکنون باعث به فساد کشیده شدن مسلمانان و از هم پاشیده شدن خانواده ها و قتلهای ناموسی شده،می توانیم از این اتفاقات جلوگیری کنیم که در گذشته کمتر شاهد این چنین حوادثی بودیم. 

اسلام پیک:راه چاره برای این پدیده چیست؟نه فقط برای اینکه زن کشته نشود بلکه راه چاره برای اینکه زن به این مرحله نرسد و دچار این گناه و معصیت نشود؟

ماموستا عبدالخالق:

انسان دو جنبه دارد جسم و روح، ما از طرف جسم به فرزندانمان بسیار اهمیت می دهیم اما پرورش روحی نقش مهمی در حفظ فرزندان دارد بعد از مسجد ومدرسه پدر و مادر بهترین الگو و معلم هستند حتی طبیعت هم نقش مهمی در حفظ فرزندان دارد که قربانی این پدیده نشوند،این پدیده با پرورش و تربیتی صحیح علاج می شود متاسفانه بر اثر بی توجهی والدین در این عصر و اهمیت ندادن به بعد دینی آنها وفاصله گرفتن فرزندان از مسجد و آموزه های دینی روز به روز شاهد از بین رفتن انها بوسیله مواد مخدر و مشروبات الکلی هستیم.

همانطور که از بعد جسمانی و پوشاک و از لحاظ طاهری به آنها اهمیت می دهیم به همان گونه نیز باید درتربیت دینی انها کوشا باشیم و با تجربه ها و دانسته های خود راه های صحیح را به آنها بشناسانیم تا به آسانی طعمه نشوند و مورد سوء استفاده افراد ناباب قرار نگیرند.

فایق رسولی سالاره

نمایش بیشتر

فایق رسولی سالاره

استان آذربایجان غربی - سردشت طلبه و دانشجو مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا