تاریخ

گفتگویی کوتاه با جوان‌ترین نویسنده‌ی اهل سنت ایران

** عضویت دانشجو شعیب فرج در هیئت داوران کنفرانس بین المللی کامپیوتر، Dec-24~25,2016، هند
شعیب فرج دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه غیرانتفاعی میعاد مهاباد، عضو هیئت داوران کنفرانس بین المللی “برنامه های کاربردی و محاسبات موازی و توزیع شده” در کشور هند شد. این کنفرانس ۲۴ و ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ با حضور پژوهشگران و اساتید ناب در زمینه علوم کامپیوتر از سرتاسر دنیا در کشور هند برگزار می شود. همچنین شعیب فرج دارای دو ثبت اختراح در بنیاد ملی نخبگان کشوری و چاپ کتابهای متعدد در زمینه کامپیوتر است. به گفته عیسی مالکی این موفقیت گام بزرگی در عرصه علم و دستیابی به فناوری ها و علوم نوین کامپیوتری است. عیسی مالکی عضو ارشد IEEE و عضو هیئت تحریریه در ژورنال های بین المللی و آکادمیک، ایالات متحده امریکا و مدرس گروه کامپیوتر دانشگاه میعاد مهاباد است. این افتخار را به دانشگاه میعاد مهاباد تبریک گفته و موفقیت روزافزون را از خداوند متعال خواستاریم. و من الله التوفیق
لینک کنفرانس:http://acity2016.org/IPDCA/program.html

%d8%b4%d8%b9%db%8c%d8%a81

سایت سوزی میحراب این موفقیت بزرگ را به ابوی گرامی این مهندس جوان ، استاد سلیم فرج و خانواده مکرمشان تبریک گفته و برای مهندس جوان و مومن طول عمر پر عزت و موفقیت های بیشتر مسالت دارد 

 تاریخ مصاحبه(۱۳۹۳/۰۶/۲۶)
گفتگویی کوتاه با جوان‌ترین نویسنده‌ی اهل سنت ایران
اشارە: «شعیب فرج»، نوجوان کُردِ اهل سنت ۱۷ سالەی ساکن روستای تازه قلعەی نقده است که اندکی پس از فارغ‌التحصیلی خود در رشتەی کامپیو‌تر اقدام به انتشار نخستین کتاب خود کرده است. وی با وجود سن کم، از دو سال پیش، مشغول تدریس دروس مختلف کامپیو‌تر و هفت مهارت اساسی (ICDL) در آموزشگاه‌های خصوصی است که هنوز هم این همکاری ادامه دارد. برای معرفی بیشتر این دانش‌آموز موفق، گفتگوی کوتاهی با وی انجام شدە است، کە توجە شما را بدان جلب می‌نماییم.
* شعیب به عنوان اولین سٶال، در مورد اولین کتابی که منتشر کردی بگو.
– در این کتاب فقط بر روی وبلاگ متمرکز شدم و از نظر کاربردی هم بسیار جامع است و هر نکته‌ای که در خصوص وبلاگ قابل توضیح باشد گفتم و خوانندەی کتاب با مطالعەی آن بطور مستقیم درگیر کار با وبلاگ می‌شود. این کتاب از ۲۶ فصل و ۹۴ صفحه تشکیل شده که برای تمام سنین مناسب است و نظر همه را جلب می‌کند.
* معمولاً دانش‌آموزانی در سن تو بیشتر به فکر کنکور هستند تا مسائلی فرا‌تر از آن. چطور شد به نوشتن کتاب روی آوردی؟
– من از کودکی به کامپیو‌تر علاقه داشتم در نوشتن این کتاب هم از هیچ منبعی استفاده نکردم، حتی از کمک معلم‌ها؛ تمام کار کتاب از جمله حروف‌چینی آن را هم خودم انجام دادم در واقع این کتاب کلاً حاصل تجربیات خودم است که به زبان بسیار ساده نوشته شده است.
* چرا در مورد وبلاگ نوشتی؟
– من قبلاً می‌خواستم برای خودم یک سایت اختصاصی داشته باشم اما چون هزینه‌ی طراحی آن بالا بود تصمیم گرفتم با وبلاگ آشنا بشم و این کتاب حاصل ساعتهای متمادی من در خصوص کار در محیط وبلاگ است و هدفم این بود تا دیگران هم بتوانند از امکانات این فضا براحتی استفاده کنند.
* همانطور که اطلاع داری کتابهای بسیاری در این زمینه وجود دارند، پس مزیت کتاب تو نسبت به سایر تألیفات در این زمینه چیست؟
– مزیت این کتاب نسبت به کتابهای مشابه این است که همه‌ی کتابهایی که من در این زمینه مطالعه کردم، بیشتر تئوری بودند تا کاربردی، حتی من در نمایشگاه کتاب تهران نیز کتاب کاربردی در این زمینه ندیدم و همانطور که گفتم کتاب من کاربردی است و کاربر با مطالعه آن می‌تواند صفر تا صد اطلاعات در مورد ایجاد، راەاندازی و مدیریت وبلاگ را یاد بگیرد.
* چقدر زمان و هزینه صرف این کتاب شد؟
– از تابستان سال قبل نوشتن کتاب را شروع و در زمستان‌‌‌ همان سال هم کار نوشتن آن به پایان رسید، اما چون قدرت مالی کافی نداشتیم، چاپ و انتشار آن تا امسال طول کشید و هزینەی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آن را پدرم تقبل کردند.
* پدرتان از این کار تو حمایت می‌کند؟
– بلی! پدرم یک روحانی است و از این کار من بسیار خوشحال شد و کاملاً از حمایت او برخوردارم.
* کتابت چقدر تیراژ دارد؟

– فعلا هزار جلد از کتاب منتشر شد و به جز ۱۵۰ جلدی که در نقده توزیع شد بقیه توسط خود انتشارات کتاب توزیع شده است.
* واکنش دوستان، اطرافیان یا معلمانت با دیدن کتابی که تألیف کردی چه بود؟
– دوستانم با دیدن کتاب خوشحال شدند و از من قدردانی کردند، اما متأسفانه دبیران مدرسه‌ام، استقبال سردی از کتاب داشتند و فقط به یک تشکر خشک و خالی بسنده کردند در حالیکه این کاملاً برخلاف انتظار من بود. من فکر می‌کردم معلمانم از کارم قدردانی می‌کنند اما فقط گفتند: «آقا دستت درد نکند و موفق باشی».
* انتظار چه برخوردی را داشتی؟
من کتاب را برای تشویق ننوشتم اما انتظار داشتم در بین دانش‌آموزان از طرف معلمان مورد تشویق قرار بگیرم که نشد البته این برای خود آن‌ها بد شد چون وقتی در مصاحبه یا جاهای دیگر از من در این خصوص سؤال می‌کنند من واقعیت را می‌گویم و همین را به «ماه نو» هم گفتم.
* نظرت در مورد کتابهای درسی چیست؟
– با اینکه سن من کم است ولی من دانش‌آموزهستم و می‌بینم که کتابهای درسی ما ایرادات و کاستی‌های زیادی دارند، مثلاً کتاب طراحی وب حتی با وجود تدریس معلم، قادر نیست به دانش‌آموز بطور کامل نحوه ایجاد سایت را آموزش دهد من به دوستانم قول می‌دهم که کتابی در خصوص نحوەی طراحی و راه اندازی سایت بنویسم که بدون نیاز به معلم بطور کامل اقدام به این کار کنند.
* الان مشغول چه کاری هستی؟
– قصد دارم در آینده نزدیک در خصوص سیستم محتوایی «ورد پرس» بپردازم. کتابی بنویسم البته بخشهای تئوری کتاب «ورد پرس» تمام شده و وارد بخش عملی شدەام. همچنین قصد دارم تا کتابی در خصوص برنامەسازی بنویسم که کمک خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

منبع: اصلاح ویب

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا