تاریخ

والنتاین ؛ افسانه ای شوم صادره از غرب!!


شیدا محمودی

اساس این روز بر یک افسانه (دروغ) استوار است، که پدر روحانی ای به نام  قدیس ولنتاین واسطه ازدواج سربازانی می شده که ازدواج برایشان جرم بوده است! و به همین گناه اعدام می شود، و او را شهید عشق می خوانند و سالمرگش (۱۴ فوریه) را در کلیساهای کاتولیک مراسم می گیرند.
چندین سال است بدعتی خرافی و برخاسته از اعتقادات غیر مسلمانان ، که برای کشور های اسلامی نیز صادر گردیده خریداران و هواداران آن جوانان نا آگاه مسلمان هستند که به گمان خود چون صحبت از محبت و عشق ورزی است با عقاید آنان منافاتی ندارد. لذا بی خبر از احیای فرهنگ غرب و غیر مسلمانان، مشتاقانه منتظر روز والنتاین و خرید کادو و گرفتن آن از طرف معشوقه خود هستند.

چه بسا زنان و مردان متأهل نیز در این دام شوم گرفتار و برای استحکام روابطشان، به اجبار هم شده برای فریب یکدیگر ورسیدن به اهداف شیطانی خود، چنین روزی را گرامی می دارند!
بدون توجه به تاریخچه پوچ والنتاین کورکورانه خود را تقلید جوانان بی قید وبند غرب و غیر مسلمانان می نمایند. مفتخر به اینکه از فرهنگ ممتازی بر خوردارند و متمدنانه حرکت می کنند. این باور کاملا نادرست وهیچ سنخیتی با فرهنگ غنی اسلامی ندارد و اسلام هرگز چنین قدر شناسی و عشق ورزی های دروغین را نمی پذیرد که مختص زمانی خاص و به افراد مشخصی باشد.
لذا جوانان مسلمان باید به این درک و فهم عمیق برسند که دین اسلام نه تنها مخالف دوستی و محبت و قدر شناسی و عشق ورزی به همدیگر نیست، بلکه فراتر از این مناسبت ها و روزها بر این امر مهم تاکید کرده است.

این از کم کاری مسلمانان و عالمان دینی است نه نقصان اسلام، که چنین قضیه ی مهمی را واضح تر به جوانان تفهیم ننموده اند، که جوانان مسلمان به سوی چنین بدعت هایی شوم سوق داده شوند.
در آیین مهر گستر اسلام هر روز برای مؤمن والنتاین است. هر روزمان که بدور از معصیت و ناپاکی و ظلم و رنجاندن همنوع هایمان باشد،جشن است. لحظه لحظه زندگی ما باید قدر شناس و مدیون کسانی باشیم که نقش سازنده و تأثیر گذاری برای رشد و ارتقای ابعاد عاطفی، جسمی، عقلی، و نهایتا پیشرفت ما هستند.
عشق به الله تعالی، خالق هستی، به شکرانه تمام داده هایش، عشق به مادر، شگفتی آفرینش در عشق ورزیدن، به بهانه ی رنج هایش، به پدر به حرمت مشقت های بی دریغش، عشق به همسر به احترام آرامشی که به ما داد و به همه آنهایی که در بودنت شادند و با نبودنت نگران، هستند.
بله اسلام هر روز را جشن می گیرد با وفاداری همسران به یکدیگر، با ادای احترام و محبت به والدین، با همدلی و همدردی به همنوعان خود، بله هر روز اسلام والنتاین است نه به اختصار یک روز، آن هم برای روابط های نامشروع و غیر اخلاقی که نتیجه آن جز هلاکت و بی بند وباری و از هم گسیختن نهاد خانواده ها، چیز دیگری به ارمغان نمی آورد.

 این نوع مناسبت ها زاده ی تخیلات افراد سود جو وضد اسلامی، که برای رسیدن به اهداف غیر معقول خود این فرهنگ نا مبارک را گسترش داده و به رنگ تقدس آراسته اند 

والسلام

نمایش بیشتر

شیدا محمودی

@ استان آذربایجان غربی - اشنویه @@ نویسنده ، شاعر و مترجم @ فعال مدنی و اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا