اصول

خبری ناخوشایند برای کسانی که با قرآن مشکل دارند!

«کشتن» و «خو نریزی» در قرآن و انجیل

 

برنامه ای کامپیوتری مقایسه ای بین کتاب های آسمانی در زمینه قتل و کشتار شروع کرده است، که فرجام  آن خیلی جالب و و شنیدنی است

یک مهندس کامپیوتر برنامه ای تنظیم کرده که بین کتاب های آسمانی مقایسه  می کند برای اینکه بداند در کتاب انجیل بیشتراز کشت و کشتار سخن گفته شده یا در کتاب قرآن؟

مهندس (توم اندرسون) می گوید: دلیل تحقیق در مورد این کتاب ها این سر و صدایی است که امروزه در بیشتر جوامع بشری به پا شده است که دین اسلام دین تندی و خشونت است اتهامی که مسلمانان از آن وحشت و ابا دارند.

(اودن تیکست) نام برنامه ای که اندرسون آن را تنظیم کرده است  این تحقیق مقایسه ای را در بین کتاب های تورات و انجیل و قرآن به عمل آورده است ، ناگفته نماند قرآنی که در تحقیق از آن استفاده کرده را ابتدا به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در سال ۱۹۵۷ به چاپ رسانیده است…

برای استفاده از این تحقیق و پژوهش که در روزنامۀ (اندی پیندنت) منشر شده کافی است دو دقیقه آن را ملاحظه کنی که بلافاصله هر سه تا از کتاب های آسمانی را مشاهده خواهی نمود و با هم مقایسه خواهی کرد.

اندرسون برنامه را طوری تنظیم کرده و به هم ربط داده است که کلمه های( خوشحال ، عصبانیت ، انتظار داشتن ، تنفر ، غم و ناراحتی ، تر س و دلهره ، متعجب بودن و اعتماد داشتن به خود) را بر می شمارد تا  استفاده کننده از آن کشف کند که این کلمه ها در کدام یک از این کتاب ها بیشتر آمده است.

فرجام برنامه ای که مهندس توم اندرسون  تنظیم کرده این را می رساند  که در کتاب انجیل بیشترکلمه عصبانیت و خشم به کار رفته است و در  قرآن به مراتب کمتراین واژگان استفاده شده اند و در مقابل کلمۀ اعتماد به نفس بیشتر در قرآن ذکر شده است.

منبع: بزاف

نویسنده : باران جلال

ترجمه : ناهید ایران.

نمایش بیشتر

ناهید ایرانی

استان آذربایجان غربی - مهاباد مترجم فعال دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا