خانواده

موفق ترین پدر2(فرزند هدیه الهی)

# موفق ترین پدر(فرزند هدیه الهی)

در جهان بینی الهی ، فرزند به مثابه امانت ، هدیه ای است که از لطف و کرم خداوندی به والدین هبه می شود .

در واقع هبه آمیزه ای از هدیه و امانت است . به بیان دیگر فرزند هدیه و امانتی است چون گل که زینت خانه است و نگه داری و پرورش آن پدران و مادران شایسته و امین را می طلبد .

خداوند منان در قرآن کریم سوره شوری آیات 49 و 50 می فرماید : مالکیت و حاکمیت آسمانها و زمین از آن خداست ، هر چه را بخواهد می آفریند ، به هر کس اراده کند دختر می بخشد و به هر کس که بخواهد پسر هبه می کند ، پسر و دختر هر دو را بر آنان جمع می کند و هر کس را بخواهد می گذارد، زیرا او دانا و قادر است .

فرزند آوری در تفکر اسلامی متضمن دعا و نیایش ، برنامه ریزی و برخورداری از اندیشه تربیتی و کمال طلبی است . به همین دلیل همواره بندگان ناب خدا ، با ایمان به این مهم در اندیشه تربیت و پرورش فرزندانی صالح و باکمال هستند ، فرزندانی که وجودشان روشنی بخش حیات دنیوی و اخروی آنان است .

# عشق خود را بر فرزندان نثار کنید

آن گاه زنی که کودکی در آغوش داشت گفت : برای ما از فرزندان سخن بگوی !

پیامبر (ص) گفت : فرزندان شما به حقیقت فرزندان شما نیستند . آنها پسران و دختران زندگی اند و در سودای خویش .

آنها از کوچه وجود شما می گذرند ، اما از شما نیستند و اگر چه با شمایند ، به شما تعلق ندارند . عشق خود را بر آنها نثار کنید ، اما اندیشه هایتان را برای خود نگه دارید ؛ زیرا آنها را نیز برای خود اندیشه ای دیگر است . جسم آنها را در خانه خود مسکن دهید ، اما روح آنها را آزاد گذارید زیرا روح آنان در خانه فردا زیست خواهد کرد . که شما حتی در رؤیا هم نمی توانید به دیدار آن بروید. ممکن است تلاش کنید که شبیه آن باشد ، اما مکوشید که آنان را مانند خود بار بیاورید زیرا زمان به عقب باز نخواهد گشت و با دیروز درنگ نخواهد کرد .شما کسانی هستید که از چله ی آن فرزندانتان هم چون تیرهای جاندار به آینده پرتاب می شوند

# کودکان مرسوله الهی هستند که با پست مخصوص آسمانی از بهشت ارسال گردیده اند

وقتی محموله ای پستی با بر چسپ (با احتیاط حمل شود ) به دستتان می رسد ، چه می کنید؟

به طور یقین ، هرگز آن را به اطراف پرت نخواهید کرد ، بلکه آن را آهسته و به آرامی باز می کنید چون شکستنی بوده ، محتاج توجه خاص است ، بنابراین اگر ما هم کودکان را نیز مرسوله ی الهی بدانیم که با پست مخصوص آسمانی از بهشت خداوندی ارسال گردیده اند ، در برابر رفتار گاه و بی گاه آزار دهنده آنها صبور و تحمل بیشتری نشان خواهیم داد.

مطلب ادامه دارد …

موفق ترین پدر (1) {ورود}

منبع : کتاب موفق ترین پدر – محسن تنه کار

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا