جوانانخانوادهزن

زمانی که تلفن همراه باعث جدایی زن‌ و شوهر گردد

در چنین شرایطی به نظر بنده”
۱⃣ زنگ خوردن زیاد گوشی شوهر نزد همسر! به اندازه‌ای که باعث نارحتی او گردد و درخواست حرف زدن با او کند اما او نه اینکه توجه به همسرش نکرده بلکه لجوج تر می شود! و برای اینکه مردانگی خود را اثبات کند مجادله و پرحرفی صورت می گیرد و در نتیجه به طلاق ختم می‌شود.

۲⃣ بعضی از مردان موبایل خود را پر از تصاویر مستهجن و.. کرده، زمانی که همسرش اطلاع یافته اقدام به نصیحت گوی شوهرش می‌کند و از طرف دیگر شوهرش خود را بزرگ تر از آن می بیند که به نصائح او گوش دهد لذا مطالبه طلاق می‌کند.

۳⃣ کشف‌و ضبط smsهای عاشقانه دختران ویلگرد گاها انکار و گاها اعتراف می‌کند از اینجاست بدایات جدای طنین انداز می‌شود.

۴⃣ درخواست آزادانه بازدید گوشی شوهرش و عدم رمزگذاری آن! تا از شک‌و تردیدش بگذرد یا بکاهد اما به سبب عدم توجه کافی مرد به درخواست همسرش جدای آن‌ دو اندک اندک شروع می‌شود.

۵⃣ عدم پاسخگوی به تماسهای همسرش! که بعدا عواقب نافرجامی دربر خواهد داشت که بعدم جواب قانع کننده‌ای آنجاست که سراغاز طلاق است.

???? اما گاهی اوقات درست برعکس میشه قضیه یعنی این دفعه فرد خاطی همسره نه شوهر! به این صورت”
۱⃣ مرد تصمیم دارد زنش را درستی محاسبه کند چون از تماسای زیاد و واریز کردن فیشهای کلان مشکوک شده و او را زیر بار حساب برده که این خود دامنه‌دار می‌شود جنجار بدنبال دارد.

۲⃣ زن از شوهرش درخواست شارژ مخابرات می‌کند اما مرد جواب رد میدهد به دلیل اینکه سریع تمام میشه! شاید بعضی اوقات شارژ در اختیارش بگذارد اما به دلیل خلاف کاری ارتباطشان به مجادله سرمی‌کشد، حرف زشت زدن‌و بلند کردن صدا و… که در پایان به مرحله طلاق می‌رسد.

۳⃣ بی مبالاتی بی‌حد زن به خانه‌داری و آراستگی ظاهری خانه هرچند وقت شوهر او را سرزنش کرده اما بدلیل مکالمه فراوان اقدام به سروسامان دادن به خانه‌داری نکرده! اینهم خودبه‌خود به جدایی سرمی‌کشد.

۴⃣ محافظت نکردن همسر از دستگاه گوشی، در دسرس اطفال قرار دادن! که گوشی کارکرد برنامه‌ها را از دست داده‌و خراب شده و درخواست گوشی تازه می‌کند شوهرش هم جواب رد می‌دهد ایجاست که سربه مشکلات میکشد در نهایت منجر به طلاق می‌گردد.

ـ سخن در این راستا به درازا میکشد اگر تمامی جوانب را بررسی کنیم اما باید درک کنیم و بفهمانیم که چگونه از گوشی استفاده کنیم به نحوی که حق و حقوق خانواده هم ادا شود بدون کشمکش و سختگیری.

منبع : سایت؛ سلطان ابن عبدالله العمری

ترجمه : سعدی مرادی

از طريق
سعدی مرادی
منبع
sozimihrab
نمایش بیشتر

سعدی مرادی

استان کردستان - بانه مترجم و نویسنده دعوتگر و فعال دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا