اندیشه

ده سفارش قرآنی برای امامان مسجد

..::: ده سفارش قرآنی برای امامان مسجد :::..


 

۱-اخلاص ، بر نیروی بدنی‌ات می‌افزاید و باعث رضایت پروردگارت می‌شود؛ سیمایت را زیبا و باعث تأثیر کلامت در شنوندگان می‌شود پس آن را با ریا نابود مکن.


 

۲-توجه به مفاهیم آیات قرآن ، آن را بیشتر ازتأثیر صدایت قرارده ؛ چه بسیارند قاریانی که تأثیر قرائتشان به خاطر نشان دادن توانمندیشان ضعیف شده است ؛ زیرا چیزی را که بایست تقدیم می‌کردند به تأخیر انداخته‌اند. 


 

۳-از روی تکلف و برای ظاهر سازی گریه مکن تا نماگزاران را به گریه واداری ؛ آیات قرآن قوی‌تر از گریه‌های ساختگی است          ، مهم آن است که نخست خود متأثر شده باشی.


 

۴-میزان صدایت را بشناس تا در حین قرائت با صدایت بازی نکنی و آن را بالا و پایین نبری؛ برای این کار باید تمرین و تجربه‌ داشته باشی با خود یا یک نفر کار‌شناس تمرین کن تا گستره‌ی صدایت را بدانی. 


 

۵-اثر ایمان و روحانیت و فروتنی ، درمیزان صدای قاری ایجاد نمی‌شود در خلوت با خدا بهتر از آمیختن با مردم باش.


 

۶-پیش از آنکه برای امامت بیرون روی دو رکعت نماز بگزار و به درگاه خدا زاری کن تا خدای متعال نماز و تلاوت و دعایت را بپذیرد و نفس و شیطان را از سهیم شدن در آن باز دارد. 


 

۷-به فراوانی ستایش‌گران و نمازگزاران مغرور مشو و به برخی از منتقدان قرائتت توجه مکن زیرا کسی که در کارش مخلص است مدح و ذم برایش تفاوتی ندارد.


 

۸-قاری قرآن بیش از همه به ورزش نیاز دارد به ویژه زمانی که بداند صدا نیاز به ریه‌ی سرشار از هوا دارد و این کار تنها با ورزش‌ امکان‌پذیر است. 


 

۹-بهترین چیزی که به نگهداری حفظ قرآن کمک می‌کند نماز است پس بخش بزرگی از نماز‌هایت را در خانه‌ات بخوان که باعث نزدیکی به خدا و تدبر در قرآن و مراجعه به محفوظاتت می‌شود.


 

۱۰-در پایان تو را به دو چیز سفارش می‌کنم: 

-پس از آنکه خداوند تو را با قرآن بزرگ کرد مهربان و فروتن باش که کبر و غرور با اهل قرآن سازگار نیست. 

-صدای خوش هم زکات دارد و زکات آن خواندن قرآن است. 


 

وصفی ابو زید

اصلاح وب

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا