تاریخشخصیت ها

محمد علی کلی

در سال ۱۹۶۵ میلادی بوکسور آمریکایی ( کاسیوس کلی ) مسلمان شدن خویش را اعلان داشته و از آن پس خود را محمد علی کلی نام نهاد !

طبق گزارش ( سبورتس الستریتد ) و نیز بر اساس اعلان ( بی بی سی ) محمد علی کلی برترین شخصیت ورزشی قرن بیست در جهان معرفی گشت ، ایشان پر سرعت ترین و قویترین مشت تاریخ بشریت را بنام خود ثبت نمود که قدرت آن هزار باوند ( معادل ۴۵۴/۵۵ ) بود ، ولی ایشان همانطور که خود او شخصا ابراز می دارد ، هیچکدام از موفقیت های خود را به اندازه سوره طه در قرآن بیانگر شخصیت خویش به شمار نمی آورد !

آنچه همگی در باره محمد علی کلی می دانید اینست که برترین مشت زن جهان به شمار آمده ، ولی چیزی که شمار کمی از مردم بدان آگاهی دارند ، اینست که قلب وی از مشتهایش نیز قویتر بوده است ، او از شرکت در جنگی که آمریکا علیه وییتنام به راه انداخت خودداری کرده و کنفرانسی خبری تشکیل داده و گفت : من برای جنگ بدانجا نخواهم رفت ، ما مسلمانان تنها در راه خدا می جنگیم ، چرا باید برای جنگ با کسانی بروم که آنها را نشناخته و مرتکب جرمی در قبال ما نشده اند !

بدین سبب لقب قهرمانی از وی گرفته شده و به مدت سه سال از شرکت در مسابقات بوکس محروم گشت ، سپس آنگاه که در سال ۱۹۷۰ میلادی به مسابقات برگشت ، به لقب قهرمانی سنگین وزن بوکس در جهان نایل آمد !

بیش از یک ملیون آمریکایی تحت تاثیر وی قرار گرفته و مسلمان شدند ، از جمله فعالیتهای ایشان این بود که مبلغ دویست ملیون دلار را برای چاپ و نشر قرآن و همچنین کتابهایی در مورد شناخت اسلام اختصاص داد ، او منزل خود را به مسجد و نیز مدرسه ای برای آموختن قرآن مبدل ساخته و تا اینکه در این اواخر به تنهایی و با ثروت خود مسجدی بزرگ در شیکاگو بنا نهاد !

یکی از کارهای شگفت انگیز وی این بود که در سال ۱۹۹۰ میلادی و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش پدر در میان استقبال کنندگان کاخ سفید از رئیس جمهور شوروی سابق ( میخائیل گورباچوف ) قرار گرفته و با حضور بوش پدر یک جلد قرآن کریم به آقای گورباچوف اهدا کرده و وی را به اسلام دعوت نمود !

محمد علی کلی پیشنهاد هولیوود مبنی بر اینکه : ستاره ای بنام او در کنار چهره های سرشناس جهان بر زمین قرار دهند را رد کرده و به ایشان گفت : نام پیامبر اکرم ( ص ) را نباید بر زمین قرار داد ، تا اینکه آنان شرط وی را پذیرفته و ستاره ای بنام او را به استثنای دیگر شخصیتها بر دیوار پیاده رو آنجا نصب نموده و بدین صورت تنها ستاره ای که زیر پای حاضرین قرار نگرفت ، ستاره محمد علی کلی بود !

نویسنده : ادهم شرقاوی
مترجم : امید سلیمانی ـــ بانه

از طريق
امید سلیمانی
منبع
sozimihrab
نمایش بیشتر

امید سلیمانی

# استان کردستان- بانه @@ فعال دینی و اجتماعی @@ نویسنده و مترجم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا