ادیانشبهات

سهم الارث زن در آیین یهود

سهم الارث زن در آیین یهود

ترجمه: عبدالرحمن رسولیان _بانه

تمامی آنچه را که مردان از زنان انتظار دارند اینست که تفاوت در زمینه‌ی تقسیم ارث را (با توجه به اینکه یک امر آسمانی است )در کمال تسلیم و رضا و آرامش بپذیرند همانگونه که مردان این همه تکالیف و وظایف و مسئو لیت ها را در قبال خانواده پذیرفته اند.
و از(آنا ن انتظار می رود که از) بدگویی و بد زبانی و تبلیغات مسموم پرهیز کرده و بدان متأثر نشوند و آیین پاک و زلال اسلام را به برتری مردان بر زنان متهم نکند و بدانند:

1_ که مادر یهودی از ارث فرزندانش اعم از دختر و پسر محروم بوده و (اصلا)جزو وارثان محسوب نشده است.
2_دختر یهودی زمانی که در حیات پدرش ازدواج کند از ارث محروم می شود و زمانیکه بخواهد از ارث پدرش سهمی داشته باشد باید ازدواج نکرده و مجرد بماند واز تمامی نیازها ی جنسی و روحی خود بگذرد .(که چه بسا) قبل از مرگ پدر فوت کند و به هیچ یک از آرزوهایش نرسد.
3__ خواهر یهودی در صورت وجود برادر و برادرزاده ی ذکور از ارث محروم خواهد شد.
4__ پسر اول خانواده به اندازه ی پسر دوم و سوم ارث می برد . اگر مردی سه پسر داشته باشد فرزند اول نصف دارایی و فرزندان دوم و سوم هر کدام یک چهارم ارث می گیرند.
با این تفاوت فاحش و فرق آشکار در میان وارثان در آیین یهود هیچگاه یهودیان لب به اعتراض نگشوده و به این ظلم صریح و آشکار تن داده و معترض نبوده اند.
و در هیچ جای دنیا از هیچ احدی از مدعیان حقوق انسان و طرفداران فمینیسم و معترضان به نحوه ی تقسیم ارث در آیین اسلام، نشنیده ایم که این موضوع را محکوم و این نظام ظالمانه‌ ی ارث را زیر سوال برده و از آن خرده بگیرند.
آنچه را که انسان را به اندیشیدن در این زمینه وا می دارد، اینست که چرا برخی از مدعیان و روشنفکران نسبت به عدم تساوی زن و مرد در موضوع ارث در اسلام نسبت به زنان اینگونه مهربان بوده و از آنان می خواهند که در مقابل این نابرابری ها واکنش نشان داده، و از حقوق خود نگذشته در حالیکه نسبت به اجحاف و ناعدالتی هایی که به زنان یهودی می شود، سکوت کرده اند؟
آیا واقعا نظام ارث یهودیان نسبت به زنان از اسلام منصفانه‌تر و عادلانه تر است؟ و آیا دلیل حمله ور شدن به ساختار اقتصادی اسلام و سکوت و انتقاد نکردن از نظام اقتصادی یهود همین است؟
یا سبب اینست که دولتمردان یهودی در کمین تمامی منتقدین و (آزاد اندیشان) نشسته و اجازه نمی دهند کسی نسبت به مقدسات دینی یهود حرمتها را بشکند و(یا به قول خودشان) مردم را به بیراهه بکشاند و در بین مردم آشوبگری کرده و آتش فتنه را شعله ور سازد.؟
(اما واقعیت اینست) که هدف از این تبلیغات شوم و پر سر و صدا، ایجاد فتنه و آشوبگری و اختلاف در بین مسلمانان و تیشه به ریشه ی اسلا م زدن است.

نویسنده:محمد تاویل

منبع: کانال وصفی ابو زید

نمایش بیشتر

عبدالرحمان رسولیان

@ استان کردستان- شهرستان بانه @ نویسنده - مترجم @ فعال دینی و امام جمعه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا