خبرهای سوزی میحراب

ملا جلال بایزیدی آسمانی شد

ملا جلال بایزیدی آسمانی شد

انا لله و انا الیه راجعون

ماموستا #جلال_بایزیدی بە همراە همسر و دو فرزندش بر اثر سانحه رانندگی جان باختند.

عصر روز جمعه تاریخ هفتم مرداد سال ۱۴۰۱ هجری شمسی ماموستا جلال بایزیدی امام جمعە و جماعت روستای کانی بداق از توابع نقده به همراه همسرش در یک سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت.
نامبرده پس از اقامه نماز جمعه و نماز عصر جهت دیدنی از یکی از اقوام در روستا از منزل خارج شده بود و در سرازیری های موسوم به چوغر در اثر چپ شدن از جاده و برخورد با سنگ کنار جاده خود و همسر همراهش فوت می کنند و سه فرزندشان نیز به سختی زخمی می شوند و اکنون در بیمارستان های نقده و مهاباد بستری می باشند.

گمانه زنی ها در باره چرایی این سانحه متفاوت است؛ عده ای می گویند پس از سبقت از یکی دو خودرو با این حادثه مواجه شده ولی برخی از دوستان نزدیک ماموستا می گویند به احتمال قوی ماشین دچار نقص فنی شده است .

صبح روز شنبه پس از انجام کارهای اداری مربوط به تحویل جنازه ها، مراسم باشکوهی جهت تشییع ماموستا جلال و همسر فقیدشان با حضور جمع کثیری از مردم داغدار منطقه و ماموستایان شهرهای هم جوار و دوستان و رفیقانش در زادگاه و محل سکونتشان روستای کانی بداغ برگذار شد.

ماموستا جلال فرزند مرحوم حسین و فاطمه بایریدی ، متولد سال ١٣٥٥خورشیدی، زاده روستای کانی بداغ و امام جماعت همان روستا بود. ایشان دارای شخصیتی متین و ساده زیست بود و در میان دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

نماز دو جنازه جداگانه و به امامت ماموستایان عمر شریفی و زاهد شریفی اقامه شد و تلقین هر دو مرحوم توسط ماموستا عبدالکریم آذرین قرائت شد.

ماموستا کریم که مرحوم ملا جلال مدت دو سال نزد وی درس خوانده بود قبل از قرائت تلقین مرسوم، از ملا جلال به عنوان شخصیتی متین و دین دوست یاد کرد و ضمن ابراز رضایت از مشی و منش آن مرحوم برای او و همسرش که در حیات و ممات همراهش بود طلب مغفرت و آمرزش و رضوان الهی کرد.

ایشان با چشمانی گریان ضمن درخواست از مردم و تشییع کنندگان که مرگ را فراموش نکنند یادآور شد دیروز همین وقت مرحوم ملا جلال خبری از مرگ خود و همسر وفادارش نداشت و با هزار آرزو که در دل داشت اکنون توسط ما زیر خروار ها خاک دفن می شود.

ماموستا آذرین از همه دوستان و اقوام ملا جلال خواست از یادگارهای سه گانه او و فرزندانش که اکنون در بیمارستان به سر می برند صرافت و محافظت کنند.

محمدامین و اسرا فرزندان مرحوم ملا جلال که در اثر سانحه تصادف و از روز جمعه در حال کُما در بیمارستان مهاباد بستری بودند روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم مرداد جان به جان آفرین تسلیم و در میان غم و اندوه اطرافیان به پدر و مادر کوچ کرده اشان پیوستند

سۆزی_میحڕاب این اتفاق ناگوار و حادثه‌ی دلخراش را به خانواده ماموستا و همسرش و به جامعه روحانیت تسلیت عرض می‌نماید، ضمن آرزوی سلامتی و دعای خیر برای شفای عاجل فرزندان ماموستا، برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مرحومان بهشت و رحمت خداوندی خواستار است.

مرحوم ماموستا جلال بسیار علاقمند به همکاری با سوزی میحراب بود که اغلب به دلیل مشغله کاری- او تاکسی داشت- از این کار باز می ماند و تنها موفق به ترجمه یک مقاله برای سایت وزین مان شد.. نامبرده دارای کانالی تلگرامی بود که خطبه های جمعه خود و دوستان را بر آن به اشتراک می گذاشت. موضوع واپسین خطبه جمعه ملا جلال زکات در اسلام بود.

خداوند رحمتش کند، مرد شریفی بود و شرکت گسترده مردم و دوستان از دور و نزدیک در تشییع جنازه او نشان از این ادعای ما دارد، خداوند رحمتش کند و به فرزندانش سلامتی کامل و عاقبت به خیری عنایت بفرماید .

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا