خبرها،نظرها

نقشه حماس جهت اتمام پیروزی بر إسرائيل

نقشه حماس جهت اتمام پیروزی بر إسرائيل

به قلم: أحمد منصور

ترجمه عمر قادری
بدون شرح و مقدمه، این خلاصه آنچه است که در خلال دنبال کردن نبرد طوفان الأقصى از روز نخست تاکنون به آن رسیده ام.
در مقاله سابق پرده از نقشه إسرائيل در غزه برداشتم. اکنون هم پرده از نقشه حماس جهت اتمام پیروزی بر إسرائيل بر می دارم:

أولاً: پیروزی حماس بر إسرائيل في ٧ أكتوبر ٢٠٢٣ در صفحات تاریخ برای همیشه ثبت شد، تمام جهان به آن اعتراف ورزید و کسی نمی تواند این صفحه از تاریخ را پاک کند.
حماس در اولین روز نبرد و عملیات طوفان پیروز شد، اما اکنون در حال تکمیل نبردی است که بر آن تحمیل شده است.
ثانياً: حماس بدون توجه به فرمان خداوند ”وأعدوا ” وارد معرکه نشد، پس مردان جنگاوران، تسلیحات و اخذ اسباب پیروزی را به این اطمینان که خداوند پشتش را خالی نمیکند به کار برد. در سال ٢٠١٤ پنجاه روز با دشمن به رویارویی ادامه داد و خود را برای این جنگ به مدت بیشتر آماده کرده است.
ثالثاً: إيمان حماس به مبنای عقیده در پیکار و
رویارویی نظامی.
باور نظامی حماس بر مبنای تعالیم الهی است. حماس میداند که پیروزی نزد خداست و فراموش نکرده است که دسته‌های اندک زیادی به اذن خدا بر دسته‌های بیشتر پیروز شده اند و خداوند قبلا در سال‌های ٢٠٠٩ ـ ٢٠١٤ آنان را بر اسرائیل پیروز کرده است و إسرائيل در این سال‌ها نتوانست بر غزه پیروز شود و این هم پیروزی است.
اما باور جنگی سربازان اسرائیلی فاسد است و بر مبنای دزدی، ستم، سرقت، متکی بودن بر قدرت سلاح و مخفی شدن در کنار آلات زرهی و تجهیزات جنگی و نیروی غربی است و آنان میخواهند نمیرند در حالی که جنگاوران حماس دنبال شهاتند.
رابعاً: حركت حماس دارای مراكز دراسات و دستگاه اطلاعات پیشرفته است که جنگ ۷ اکتبر گواهی آن است. حماس میداند که إسرائيل حدود ۵ سال است دچار از هم گسیختگی داخلی شده است و آنچه که در ٧ أكتوبر روی داد عملا تبدیل به درگیری می شود و پشت اسرائیل را خم می‌کند و چه بسا در دوران جنگ هم این از هم گسیختگی و درگیری جرقه بزند. به ویژه تظاهرات هایی مبنی بر برکناری و محاکمه نتنياهو در جریان است.
از هم گسیختگی حقیقی در مجتمع اسرائیل بلا فاصله بعد از جنگی که نتنياهو نمیخواد تمام شود رقم خواهد خورد چون پایان جنگ هم پایان نتنیاهو است.
خامساً: حماس بر روی خاک خود میجنگد و از دین خود و شرف تمام امتش و مقدسات مسلمانان دفاع می‌کند در حالی که گروههای صهیونیستی بر روی خاک اشغال شده میجنگند و خواستگاه جنگ سرشت و سرنوشت سرباز را تعیین می کند. اشغالگر همیشه سرافکنده و شکست خورده است هرچند از تجهیزات جنگی کشنده و برتر مثل اسرائیل و پشتیبانانش برخوردار باشد.
سادساً: أهل غزه در این جنگ به شکل بی سابقه ای خود را پیرامون نیروهای مقاوم پیچیده اند. همه رو به خدایند و رحمت و آرامش و رضامندی به قضای الهی آنان را در آغوش گرفته است و بردباری و یقین و خشنودی آنان غیر مسلمانان دنیا را دچار شگفت زدگی کرده است که بر روحیه مقاومت و عملیات و پایداری در میدان تاثیر گذاشته و مقاومت را در آغوش ملت با قدرت و همبستگی و پایداری قرار داده است در حالی که صهیونیستها بدترین روزهای را در تاریخ إسرائيل تجربه می‌کنند و در انتظار نفرین عقد هشتم هستند که به زودی دامنگیرشان می گردد.
سابعا : أهل غزة دریافته اند که هدف دشمنان آواره کردن آنان است و تصمیم گرفته اند که زیر آوارها با عزت و کرامت شهید شوند نه اینکه با ذلت در اردوگاها و در چادرها منتظر کمک دیگران باشند و این هم پشتیبان محکمی برای مقاومت و پایداری در میدان و رویارویی است که اسراییل را دچار جنون کرده است که عاجز از تهجیر و بیرون راندن مردم غزه هستند.

ثامناً: این جنگ به شکل بی سابقه ای عاطفه و احساسات مردم را در رابطه با قضية فلسطين وأهل غزة برانگبخته است و اسرائیل را بجز از سوی صهیونیست های جهان حتی از عاطفه و احساسات یهودیان جهان و اسرائیل هم محروم کرده است و تظاهرات بدون واهمه مردم جهان به ویژه در امریکا و اوروپا گواهی بر این حقیقت است که این نیز پشتیبانی و تایید مقاومت است چون از خاک غصب شده دفاع می‌کند.
تاسعا: سقوط رسانه های غربی در منجلاب تبلیغات صهیونی برای فلسطین و مقاومت تبدیل به پشتیبان خوبی شده است که باعث تولید محتوا در رسانه های اجتماعی در گوشه و کنار جهان شده است و تولید کنندگان محتوا در این زمینه نقش عالی ایفا می نمایند و احساسات جهان را متوجه فلسطین و رسوایی صهیونیست ها و فروپاشی منظومه رسانه غربی یک جانبه و هویتگرا شده است که اعتماد را برای کسی نگذاشته است و عاطفه و احساسات بین المللی را بدون هزینه متوجه اهل غزه و اهل مقاومت نموده است، در حالی که صهیونیستها ده ها بلکه صدها میلیارد دلار در راه رسانه های فاسد خود که در منحلاب دروغ ‌پراکنی دست و پا می زند خرج می کنند.

همچنان که قضیه فلسطین تمام کسانی را که حتی دستگاه مبایل ساده ای در اختیار دارند در گوشه و کنار جهان به خود مشغول کرده است و تصویر مقاومت برای ستمدیدگان جهان و انسان‌های تحت فشار تبدیل به رمز و الهام بخش شده است.
عاشراً: حماس تاکنون هم سلاح و اعمال غیر منتظره خود را نشان نداده است و عهد بسته است که نتنیاهو را به زانو در آورد و چنین هم خواهد کرد و میدان نبرد را از ابعاد نظامی، سیاسی و رسانه ای با موفقیت شگفت انگیز و کشنده ای برای کیان صهیونیستی اداره می کند. اگرچه یک ماه است که إسرائيل شب و روز غزه را با بمب‌های بزرگ و موشکهای ویرانگر و پیشرفته امریکا میکوبد، بیش از ۱۰۰ هزار سرباز با تانک و زره پوش هنوز هم نتوانسته اند یک وجب پیشرفت داشته باشند، پس منتظرند در رویارویی با این مقاومت سخت با این خسارتهای انسانی و مادی کی وارد قلب غزه شوند؟
یازدهم: حماس بر این اساس معامله می کند که پیروزی در گرو لحظات صبر است و دستاوردهای بزرگی در میدان تحقق خواهند بخشید و جنگ عبارت است از نبرد اراده ها و صبر اسراییلی ها عملا رو به اتمام است و آنان گرفتار بحران داخلی عمیقی هستند. نتنیاهو با وزرایش در حال کشمکش و در صراع است، ملت خواستار استعفایش هستند، وزیر داراییش از خسارت های بی سابقه خبر می‌دهد و سپاه اسرائیل در حاشیه غزه خسته و وحشتزده در حال فرار، ملت اسرائیل یک ماه است که در پناهگاه ها زندگی می کنند، زندگی مردم مختل و ملل دنیا در خیابان ها علیه اسرائیل شعار می دهند و نه تنها از اسرائیل بلکه از یهود هم اظهار انزجار دارند و مسله فلسطین و حماس هر روز موقعیت بیشتری در دل اقشار جامعه کسب می کنند و رسوایی منافقان عرب هر روز بیشتر می‌شود و همه چیز در حال تغییر است.

نهایتا: حماس چگونگی جنگ در شهر را خوب فرا گرفته است. جنگ فلوجه امریکا را با آن همه قدرت و تجهیزات ۸ ماه و جنگ موصل ۹ ماه مشغول کرد. جنگ شهرهای دیگر سال ها به طول انجامیده است، اما اسرائیل در غزه با شبح ها می جنگد و نمی داند جنگاوران حماس از کجا سر بر می آورند و چگونه با آنان رو به رو می‌شوند. تونیل های حماس در غزه افزون بر ۵۰۰ کیلومتر است و به گونه ای که انتظار نمی رود در کمین سپاه اسرائیل نشسته اند و چنانچه اسرائیل مصمم بر ادامه جنگ باشد حماس آماده است و اسرائیل زیانمند خواهد بود.
بی تردید این جنگ دردناک و آزار دهنده و نابرابر و خسارت ها سخت و رنج آور است، اما زمانی که قلب مملو از ایمان باشد و یقین وجود را فرا گیرد آتش برای براهیمیان خنک و آسوده میگردد و این حس را در صورت و سخن اهل غزه می بینیم.

قراءة قرآن در این روزهای مشخص و تأمل در آیات آن انتقال احساس این روحیه زیبا را برای ما تضمین می کند که جنگاوران و ‌پیکارجویان و امتحان شدگان اهل غزه در آن زندگی می کنند. نبرد هنوز هم ادامه دارد و پیروزی در گوشه و کنار نبرد می درخشد و مطمئن باشید خداوند سرنوشت مسلمانان را در اختیار کافران قرار نمی دهد.

نمایش بیشتر

ســــۆزی میــــحڕاب

سایت ســــۆزی میــــحڕاب در آذرماه 1392 با همت جمعی از اهل قلم خوشنام و گمنام تاسیس شد ســــۆزی میــــحڕاب بدون جنجال و در اوج عملگرایی به ترویج مبانی میانه روی می پردازد ســــۆزی میــــحڕاب با هیچ جریان و هیچ احدی درگیری ندارد ســــۆزی میــــحڕاب رسالتی جز همزیستی و دگرپذیری ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا